AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Jeg fikk lån for et semester høsten 2010, 30 studiepoeng. Jeg bestod ingen av eksamenene, så jeg har ikke fått omgjort noe av lånet til stipend. Hvis jeg skal få omgjort 40% av lånet til stipend, må jeg ta 30 studiepoeng (og kan det være innen hva som helst?) uten lån og stipend senest denne høsten? For jeg leste jeg på lånekassen.no at "Lån kan bli gjort om til utdanningsstipend i inntil fire år tilbake i tid". Forstår jeg riktig? (Visste forresten ikke om denne skulle postes på forbruker-forumet eller karriere og utdanning) Anonymous poster hash: 16bdb...239
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Du må nok ta 30 studiepoeng til da ja, men du har god tid på deg. Vet ikke om du får lån mens du tar de, men det gir mest mening at du ikke får det. Vil anbefale og logge inn på Lånekassen og sende dem en melding, da får du svar hva som er riktig Anonymous poster hash: 2c551...d61
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Har jo ikke god tid hvis det allerede er neste semester jeg må ta poengene Har ikke spart opp nok penger til å gå et semester uten lån/stipend.. Noen flere som kan hjelpe? TS Anonymous poster hash: 16bdb...239
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Hva er det du forventer at noen skal hjelpe deg med? Du har fått greie svar av andre her. Fristen for omgjøring går ut etter fire år. Har du ikke tatt noen studiepoeng i løpet av de fire årene, får du ikke omgjort noe. Ja, poengene kan være fra "hva som helst" så lenge det er et godkjent lærested. Du sier at du ikke har råd til å gå et semester uten lån/stipend. Er du over 60 SP forsinket? (Trodde du var 30 SP forsinket ut fra det du skriver) Dersom du er forsinket med under 60 SP, så kan du fortsatt få lån. Anonymous poster hash: dd78a...fca 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Unnskyld at jeg spurte. Anonymous poster hash: 16bdb...239
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Det er greit å spørre, men det må også være greit å si ifra at det ikke er noen flere svar, eller magiske løsninger. Anonymous poster hash: dd78a...fca
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Som sagt her, du har 4 år (altså dette semesteret) på å ta 30 poeng hva det nå enn skulle være Anonymous poster hash: 98001...40f
FruHudson Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Må man ikke ta akkurat de studiepoengene man har mistet? Mener at det er sånn det funker.. Har du meldt deg opp i "fag 1" og "fag 2" og strøket, kan du ikke ta "fag 3" og "fag 4" og allikevel få omgjort lån til stipend. Tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Må man ikke ta akkurat de studiepoengene man har mistet? Mener at det er sånn det funker.. Har du meldt deg opp i "fag 1" og "fag 2" og strøket, kan du ikke ta "fag 3" og "fag 4" og allikevel få omgjort lån til stipend. Tror jeg. Nei, det stemmer ikke. Lånekassen bryr seg ikke om hvor studiepoengene kommer fra. Det eneste du ikke får omgjøring for er dersom du tar opp fag som du har fått studiepoeng for tidligere - for eksempel for å forbedre karakter. Dersom du strøk, fikk du ikke poeng, og du kan ta da opp samme fag og få omgjøring dersom du består. I tillegg til alt dette gjelder selvfølgelig inntekts- og formuesgrensene og at du er borteboer... Anonymous poster hash: dd78a...fca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå