AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Kanskje et dumt spørsmål men henger dere ut babyklærne til tørk nå? Med tanke på pollen. Anonymous poster hash: 6cb28...c52
Charlie28 Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 nei jeg gjør ikke det. av den årsak at jeg er redd for mye pollen i klærne på ett så lite barn. Dessuten så bor vi litt landlig til, og nå som alle bøndene gjødsler, hadde de luktet nydelig
Gjest Jørild Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Nei, fordi vi bor så trafikkert at de ville blitt grå igjen rimelig kjapt.
sjøhest Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Kunne sikkert gjort det. Er ingen allergi i fam så er ikke bekymra for det egentlig.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Har ikke noe allergi vi heller i begges slekt. Bor passe nok langt unna trafikkert vei og bøndene. TSAnonymous poster hash: 6cb28...c52
kaprifolen Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Tørker sjelden klær ute i det hele tatt, siden jeg a) er allergisk, b) har en greie med at jeg ikke liker tanken på at gud og hvermann skal se på klærne våre til tørk.. Kan til nød henge ut håndklær, sengetøy o.l, men det utgår jo pga pollenet... Og c) det er så mye måker og andre fugler her...
Veggdyret Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Jeg tørker klær ute når været tillater det, å holde det inne pga. pollen hadde ikke falt meg inn engang... 3
Gjest Blyanten Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Så fremst været tillater det så. Ellers så henger jeg det opp inne eller har det i tørketrommelen.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Tørker sjelden klær ute i det hele tatt, siden jeg a) er allergisk, b) har en greie med at jeg ikke liker tanken på at gud og hvermann skal se på klærne våre til tørk.. Kan til nød henge ut håndklær, sengetøy o.l, men det utgår jo pga pollenet... Og c) det er så mye måker og andre fugler her... vi henger på verandaen som er ganske skjult for omverdenen, men henger ikke ut undertøyet mitt for vil ikke at noen skal se det TSAnonymous poster hash: 6cb28...c52
Gjest Tekola Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Vi hadde hengt ut klær om vi hadde hatt mulighet Ingenting er herligere enn klær som har hengt ute i vår- og sommerbris
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Fins det folk som ikke henger ut klær? (når man har muligheten, vel og merke) Nyvaska klær som har hengt ute er jo det aller beste! Anonymous poster hash: b18ef...aae 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 tørker bare ute, hele året. Ikke glem at solen tar bakterier også. Tror tørking inne er usundt. Anonymous poster hash: 63dfa...f4d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Så fremst været tillater det så. Ellers så henger jeg det opp inne eller har det i tørketrommelen. Inne? usunt som bare det. Både for folk og bolig Anonymous poster hash: 63dfa...f4d
kaprifolen Skrevet 20. mai 2014 #15 Skrevet 20. mai 2014 Innetørking er ikke mye usunt i forhold til utetørking for oss som ikke tåler pollen! 1
Colargol Skrevet 20. mai 2014 #16 Skrevet 20. mai 2014 nei jeg gjør ikke det. av den årsak at jeg er redd for mye pollen i klærne på ett så lite barn. Dessuten så bor vi litt landlig til, og nå som alle bøndene gjødsler, hadde de luktet nydelig Tørker sjelden klær ute i det hele tatt, siden jeg a) er allergisk, b) har en greie med at jeg ikke liker tanken på at gud og hvermann skal se på klærne våre til tørk.. Kan til nød henge ut håndklær, sengetøy o.l, men det utgår jo pga pollenet... Og c) det er så mye måker og andre fugler her... Men så har det også blitt forsket på om mangel på eksponering av bakterier og allergener kan føre til allergi -og det de har funnet ut er at jo mer vi vasker og holder oss (barnet) unna, jo større er sannsynligheten for å bli multiallergisk. 2
kaprifolen Skrevet 20. mai 2014 #17 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Nja... Nå er jeg vokst opp med utetørking og ikke noe vaskehysteri, så mitt tilfelle skyldes ikke det. Her har vi hybelkaniner og hundehår støtt og stadig, og barna mine har da ingen fordeler å hente av en mor som blir sjuk fordi hun velter seg i allergener døgnet rundt? Nei, ungene får sin dose motstandsdyktighet av å sove ute, leke ute, gå turer ute, leke i sandkassa, smake på vannet til bikkja, slikke på småstein osv.... De har ingen behov for å bære på seg mer allergener som gjør mor syk enn det som kommer av normalt hverdagsliv, uten utetørking! Og den dagen man lar barna gå med fugledritt på nyvasket tøy for å unngå multiallergi, da skal jeg le godt og lenge! Endret 20. mai 2014 av kaprifolen
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #18 Skrevet 20. mai 2014 tørker bare ute, hele året. Ikke glem at solen tar bakterier også. Tror tørking inne er usundt. Anonymous poster hash: 63dfa...f4d 1. Hvilke bakterier er du bekymra for? 2. Hvorfor skal du fjerne dem?Anonymous poster hash: f6920...a4e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #19 Skrevet 20. mai 2014 Nei, og ikke pga frykt for forunrensing, det er ren latskap. Det er mindre styr å stappe vasken i tørketrommelen enn å henge det opp plagg for plagg, når det er så smått. Anonymous poster hash: 5be49...150 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå