Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er interessert i å vite litt mer om hvordan det er å jobbe på PPT-kontor som rådgiver, da utdanningen min kan gi meg mulighet for en slik jobb. Håper her er noen her inne som kan svare :)

Hvordan ser en typisk arbeidsdag for deg ut?

Hvordan er arbeidstidene?

Blir man lønnet etter tariff, eller blir det gjort individuelle avtaler om lønn?

Om du tidligere har jobbet som lærer eller barnehagelærer, hvordan synes du det er i forhold?

Hvilke positive og negative sider med yrket vil du trekke frem?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som logoped i ppt, og kan absolutt anbefale det. Lønn etter tariff og godt arbeidsmiljø :) jeg har jobbet i barnehage tidligere og stress-messing" er ppt å foretrekke. Positivt sett så syntes jeg dette er den perfekte komboen mellom å "jobbe med mennesker" uten at det blir så intenst som i skole/bhg, da man jo også har en del kontortid...

Anonymous poster hash: 06cd4...756

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber som logoped i ppt, og kan absolutt anbefale det. Lønn etter tariff og godt arbeidsmiljø :) jeg har jobbet i barnehage tidligere og stress-messing" er ppt å foretrekke. Positivt sett så syntes jeg dette er den perfekte komboen mellom å "jobbe med mennesker" uten at det blir så intenst som i skole/bhg, da man jo også har en del kontortid...

Hyggelig å høre at det er en jobb du trives i :) Det du skriver stemmer med den oppfatningen jeg har - at man jobber med mennesker samtidig som det ikke blir så intenst. Er det slik at du er ute på observasjon eller lignende i skole/bhg noe av arbeidsdagen, og så litt kontortid? Følger arbeidsåret skoleåret forresten? Kanskje et dumt spm, men tenkte bare at det kanskje gjør det siden det er da elevene er der.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Opp

Anonymous poster hash: 39b9c...f1e
Skrevet

Jeg jobber i PPT. Veldig utfordrende jobb der de forventes at du har MYE kunnskap. Men liker arbeidstidene og at man legger opp dagen sin selv. Er også fornøyd med at man er litt på skolene/bh og litt på kontoret. Er mange forventninger til deg hele tiden, som ikke er lett å innfri. Du skal veilede rektor/lærere/foreldre og i tillegg holde deg oppdatert på mange tester. En krevende jobb, men dagene flyr av gårde. Der jeg jobber kan vi stort sett velge selv når vi har feire, men vet at andre steder følger de skolen. Vi har også individuell lønnsforhandlinger. Kullingene mine har en statlønn på mellom 400.000 (Oslo) og 530.000 (bygda).

Anonymous poster hash: 72301...a01
Skrevet

Jeg jobber i PPT. Veldig utfordrende jobb der de forventes at du har MYE kunnskap. Men liker arbeidstidene og at man legger opp dagen sin selv. Er også fornøyd med at man er litt på skolene/bh og litt på kontoret. Er mange forventninger til deg hele tiden, som ikke er lett å innfri. Du skal veilede rektor/lærere/foreldre og i tillegg holde deg oppdatert på mange tester. En krevende jobb, men dagene flyr av gårde. Der jeg jobber kan vi stort sett velge selv når vi har feire, men vet at andre steder følger de skolen. Vi har også individuell lønnsforhandlinger. Kullingene mine har en statlønn på mellom 400.000 (Oslo) og 530.000 (bygda).

Spennende! Tenker det er en stor utfordring dette med at det er forventet at man skal ha kunnskap om så mye, alt i fra språk til motivasjon, skolen som organisasjon m.m. Hvilken utdanning har du?

Anonymous poster hash: 39b9c...f1e

Skrevet

Jeg lurer også på hvilke utdannelser dere som jobber i PPT har? Vurderer å søke meg inn på barnevernspedagog, men er usikker på om jeg da er kvalifisert til denne type jobber?

Skrevet

Jeg lurer også på hvilke utdannelser dere som jobber i PPT har? Vurderer å søke meg inn på barnevernspedagog, men er usikker på om jeg da er kvalifisert til denne type jobber?

Der jeg jobber er det: Stort sett master i spes ped ( i ulike varianter)og psykologer. En del av de har barneværnspedagog i bunn og har bygd på med master i spes ped...

Skrevet

Master i pedagogikk retning pedagogisk psykologisk rådgivning (du må ha testkompetanse) er den optimale utdanningen. Men psykologer og de med master i spes.ped kan også får jobb.

• 3 år senere...
Skrevet

opp

Anonymkode: 5317c...9c1

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som har innspill?:) 

Anonymkode: 08e7a...8e0

• 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...