Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har hatt problemhud over mange år nå, og har kastet meg over "blogger-bølgen" og legger alt håp i fotballfruens anbefalinger om Ole Henriksen sine produkter.
Jeg bestillte samme produktene hun ble anbefalt mtp at jeg også har kombinert og fuktfattig hud (kostet MASSE!!) Men jeg kjøpte det via Blivakker.no. I og med at disse produktene skal være naturlige ingredienser og passe alle hudtyper, så lurer jeg litt på hvorfor det er så mange forskjellige typer fuktighetskremer, serumer, rens ect. Jeg vet at en av de er antiaging (den jeg bruker). Jeg har brukt produktene rundt 1 mnd +, men merker ikke noe positiv effekt. Det startet med at ansiktet mitt ble rødt, irritert og nuppete, og nå ser det ut som jeg har eksem/utseltt rundt partiet ved tinningen. Er det flere som reagerer på disse produktene? Har jeg "feil" produkter for min hudtype, at det er produkter til hver hudtype? (til tross for at det står "alle hudtyper"). Eller kan det være så enkelt at Blivakker er en svindel og selger falske produkter? Produktene lukter kjempegodt, litt sitrusaktig, så jeg ville sagt de var ekte, men hva vet vel jeg :) Jeg reagerer i vertfall på de, og huden har ikke blitt bedre. Jeg har faktisk blitt mer rød i ansiktet og flere små-kviser :( Serumet må jeg bare bruke 1 gang i døgnet (ikke morgen OG kveld) ellers blir huden kjempefet og blank.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Renseprodukter kan gi irritasjon i begynnelsen pga utrenskning. Tips; bruk bare rens og ansiktskrem i 1-2 uker og se hvordan det går. Begynn så med toner i tillegg, og se hva som skjer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg aner jo ikke om de er ekte eller ikke, men da jeg brukte Ole Henriksen så luktet de det samme... Støtter for øvrig det 2shy sier over at det kan ta tid for huden å venne seg til nye produkter...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sensitiv hud med mye urenheter. Kjøpte en del Ole Henriksen produkter som jeg brukte daglig over en lengre periode. Merket null bedring, og heller forverring. Har blitt mye bedre nå som jeg har sluttet på p-piller :D

Anonymous poster hash: 4ea92...a5c
Skrevet

Er det mye sitrus i toneren? Det kan trigge sensitiv hud. Toner får også mange til å reagere, særlig i begynnelsen. Bruk kun rens og dagkremen en stund, så prøv med toneren, vent med serumet.

Skrevet

Jeg bruker ikke toner, men kan være noe i det du sier om sitrus i serumet, siden jeg blir fet av den om jeg har både morgen og kveld + fuktighetskremen lukter veldig "fruktig", at det kan bli for mye. Jeg kan prøve som du sier, at jeg dropper serumet en stund. Jeg vet at huden blir dårlig de første ukene for at skiten kommer ut. Jeg har hatt problemer lenge og har prøvd 100 produkter, så er vant med de første ukene med ekstra uren hud :laugh: Men når det har gått over 1 mnd (kanskje nærmere 2) uten forbedring, så blir jeg litt skeptisk. Kanskje huden bruker lengre tid på å venne seg til dette produktet kanskje? Og ja, jeg har sensitiv hud, men ingen produkter har gjort meg rød og irritert på denne måten, men kan være for mye sitrus som du sier. Her er det omvendt ang p-piller. Jeg MÅ gå på pillene, ellers får jeg store vonde underjordiske kviser/byller som jeg ikke blir kvitt.. Er faktisk bare p-piller som har virket mot det.

Skrevet

Jeg bruker ikke toner, men kan være noe i det du sier om sitrus i serumet, siden jeg blir fet av den om jeg har både morgen og kveld + fuktighetskremen lukter veldig "fruktig", at det kan bli for mye. Jeg kan prøve som du sier, at jeg dropper serumet en stund. Jeg vet at huden blir dårlig de første ukene for at skiten kommer ut. Jeg har hatt problemer lenge og har prøvd 100 produkter, så er vant med de første ukene med ekstra uren hud :laugh: Men når det har gått over 1 mnd (kanskje nærmere 2) uten forbedring, så blir jeg litt skeptisk. Kanskje huden bruker lengre tid på å venne seg til dette produktet kanskje? Og ja, jeg har sensitiv hud, men ingen produkter har gjort meg rød og irritert på denne måten, men kan være for mye sitrus som du sier. Her er det omvendt ang p-piller. Jeg MÅ gå på pillene, ellers får jeg store vonde underjordiske kviser/byller som jeg ikke blir kvitt.. Er faktisk bare p-piller som har virket mot det.

Huden din vil respondere mye på kosthold/livsstil også. Jeg har aldri så fin hud som da jeg lever på grønn mat, og aldri så dårlig hud som da jeg slurver og spiser "vanlig".

Det kan godt være at du bruker produkter for feil hudtype også, at du kanskje egentlig burde hatt produkter for mer sensitiv hud. Kanskje du skal koste på deg en tur til en dyktig hudpleier som kan gi deg skikkelig veilledning?

Skrevet

Har OH produkter for sensitiv hud? Jeg har vært hos hudpleier, men produktene hun anbefalte hjalp ikke i det hele :/ + jeg har vært hos en slags hudlege og fikk tildelt en superdyr hudserie, som hjalp bittelitt, men hudtonen var fortsatt veldig ujevn, sorte prikker og kviser her og der. Men jeg skal til legen snart å få meg henvisning til ny hudlege time, for jeg tror jeg har en form for hudsykdom, men vil da ikke tro det vil gi kviser? Når du lever på grønt, mener du BARE grønt, eller bare et sunt kosthold? Jeg prøver å ta meg selv i nakken å spise litt sunnere, men før jeg passerte 25 kunne jeg spise hva jeg ville uten at det viste, men ting forandrer seg med årene merker jeg, hehehe. Men takk for tips. Jeg kutter ut serumet, jakter på produkter fra OH for sensitiv hud og skal prøve å forbedre kostholdet.. I vertfall kutte ut søtsakene til å starte med!

Skrevet

Jeg mener ren mat, med overflod av friske grønnsaker hver dag. Mye vann. Så lite animalsk som mulig, ikke sukker/raffinerte karbs, lite frukt med mye fruktsukker, bort med godteri og ferdigmat. Du vil ikke tro hvordan huden responderer etter en stund. Og kroppen vil også juble :)

• Liker 1
Skrevet

Har du forresten prøvd Matis? Få tester hos hudpleiesalong :)

Skrevet

Nei, Matis har jeg ikke prøvd. Kanskje jeg skal google erfaringer :P

Skrevet

Ikke hør for mye på andres erfaringer, vi reagerer så forskjellig. Jeg har hatt veldig god erfaring med Matis og et merke som heter Pevonia. Jeg hater serien REN, men ser den blir elsket av andre igjen. Er dyrevelferd viktig, så er REN et bra produkt sånn sett. Det er en jungel å finne frem i :)

Skrevet

Jeg brukte ole henriksen produkter. Har prøvd en god del produkter fra han. Noen av produktene likte jeg godt mens andre var ikke så gode/gjorde lite for meg. Men jeg gidder ikke bruke så mye penger på hudpleie om dagen så bruker produkter fra iherb istedet. Veldig fornøyd med mine kjøp derfra til en brøkdel av ole henriksen produktene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...