Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en fantastisk ektemann, som jeg elsker mer en noe annet. Vi har det veldig fint sammen.

Men, jeg har møtt en annen som sjarmerer meg veldig. Han har helt andre egenskaper enn min mann, og har kvaliteter som jeg ubevisst har savna. Vi kjenner ikke hverandre godt, og tror uansett ikke det er noe framtid med denne mannen/han er ikke interessert. Men jeg blir usikker på om disse følelsene går over, eller om jeg bør vurdere litt tid for meg selv? Ikke fordi jeg skal bli med denne mannen, men fordi det i hele tatt ikke burde være sånn at jeg får følelser for andre!

Hva ville du ha gjort?

Anonymous poster hash: d495e...bb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere barn? Da bør du i hvert fall ikke gå pga dette. Det er normalt å få følelser for andre i løpet av et langt samliv, men det du velger selv er om du gir det næring. Gjør du ikke det går det over.

Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden, og går du fra en mann du elsker og som er god mot deg pga dette tror jeg du kommer til å angre, veldig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon da jeg kjedet meg i forholdet. Følelsene gikk over etter en stund, det var bare deilig å få sommerfugler i magen og kjenne forelskelse igjen, uavhengig av person.

Som sakt, de forsvant etterhvert :)

Anonymous poster hash: b9b2b...b3b
Skrevet

Når du er gift syns jeg det bør være mye som skal til for at du skiller deg fra han.

Som AB nevner over her, så går det som regel over..
Jeg er kanskje ikke den mest erfarne her, men jeg har snakket med flere litt eldre og mer erfarne om lignende temaer, og kan konkludere med at det er fullstendig normalt å bli betatt av noen/litt småforelska gjennom et ekteskap. Slik er livet.

Mitt råd er å ta valg utifra hjertet og hodet. Følelser vil kunne svinge, men velg smart og følelsene vil følge etter.

Du elsker mannen din :)

AnonymBruker
Skrevet

Har dere barn? Da bør du i hvert fall ikke gå pga dette. Det er normalt å få følelser for andre i løpet av et langt samliv, men det du velger selv er om du gir det næring. Gjør du ikke det går det over.

Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden, og går du fra en mann du elsker og som er god mot deg pga dette tror jeg du kommer til å angre, veldig.

Har ikke barn nei, mulig dette er noe av grunnen. Har vært litt uenige om det tema.

Jeg tror heller ikke gresset er grønnere.. Men tenker at min mann fortjener absolutt oppmerksomhet å glede fra meg. Vet ikke om jeg klarer å gi han det, uff.

Nå er det sommerferie om ikke lenge/pause i hobbyen vi har, og da slipper jeg å treffe denne andre mannen, kan jo hende det bare går over av seg selv da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke forlatt mannen fordi du har fått litt følelser for en annen, det er helt normalt.
Jobb med forholdet og gi din ektemann den kjærligheten han fortjener!

Anonymous poster hash: 93d97...05c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon da jeg kjedet meg i forholdet. Følelsene gikk over etter en stund, det var bare deilig å få sommerfugler i magen og kjenne forelskelse igjen, uavhengig av person.

Som sakt, de forsvant etterhvert :)

Anonymous poster hash: b9b2b...b3b

Kan hende det er sånn for meg også, er jo en god men ekkel følelse. Håper det gir seg. Takk for innspill!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke forlatt mannen fordi du har fått litt følelser for en annen, det er helt normalt.

Jobb med forholdet og gi din ektemann den kjærligheten han fortjener!

Anonymous poster hash: 93d97...05c

Får prøve å finne på noe spesielt sammen, kanskje reise. Noen som har gjort det, og det har "funka"?

TS

Skrevet

Sitter dere fast i mange av de samme rutinene? Kanskje dere kunne prøvd noe nytt for å krydre opp forholdet deres? Jeg synes ihvertfall at dere burde jobbe med forholdet deres før du tenker på å ta noen slags pause, ettersom det kan heller være med på å skape konflikter og usikkerhet, enn å reparere? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så smått på vei ut av en forelskelse i en annen enn samboeren min. Jeg velger å bruke sommerfuglene jeg får av den andre overfor min kjære. Valget har jeg tatt, jeg blir der jeg er.

Så når det kribler litt i kroppen etter et uventet møte, drar jeg samboeren til køys og nyter det. Uavhengig av hvor lysten kommer fra.

Jeg har en god samboer, vi har et barn sammen, å bryte opp på grunn av noen sommerfugler og en illusjon er ikke et alternativ.

Anonymous poster hash: bef99...7b2

Skrevet

Er det bare jeg som syns at dette her er fjortis? Du lykkelig gift med en mann du elsker, og så fort en annen du ikke engang kjenner greier å sjarmere deg, vurderer du å forlate mannen din? Det er normalt å bli sjarmert, det er ikke normalt å avslutte forhold hver gang du ser en kjekk,snill kar.

Det er helt normalt å utvikle følelser for andre når man er i langvarig forhold,men de følelsene betyr ingenting. Det betyr ikke at det er "kjærlighet",det er bare kjemi, og du trenger ikke å være slave av dine følelser.

Jeg mener ikke å være slem mot deg ts, men kanskje du trenger å høre dette. Ikke mist det du har, for noe som bare er en dagdrøm.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...