smørosten Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Hva kan man gjøre med venninne som skaffer seg den ene hunden etter den andre og har de en stund, så blir de omplassert og så går det en tid så ny dyr
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Hvorfor gjør hun det? Høres ut som venninen din har problemer. Er hun stabil? Jeg elsker hunder, hadde gjerne hatt 10 om jeg kunne men bor alene så det er ikke hensiktsmessig. Du burde ta en samtale med mennesket. Anonymous poster hash: ceb2b...b93
Frk.K Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Uansvarlig drittsekk. Et dyr er ikke en bruk og kast vare. Be hun slutte å skaffe seg dyr om hun ikke takler utfordringene med de. 4
Sapientia Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Jeg lurer da på hvorfor hun stadig omplasserer dyrene? er det fordi hun får for mange? fordi det er en "feil" på dyret? (etter hennes mening) fordi hun blir lei av de? Fordi hun heller vil prøve noe nytt når nyhetes ekstase har lagt seg? Hvor lenge har hun disse dyrene før de omplasseres? Jeg har ikke noe imot at folk omplasserer dyr, men de bør ha en skikkelig grunn for å gjøre det.
Gjest Evel Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 ? Er det mulig å svarteliste personer evt melde de til noen som fører kontroll over slikt? For en del år siden var det en gammel mann som ble anmeldt for å ha mange hunder som fikk hvalper med hverandre. Hundene ble skabbete og syke, tilslutt var det noen som tok ansvar for å anmelde han tror jeg. Han fikk ikke lov til å eie mer enn to hunder etter den hendelsen. 1
Suss81 Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Det man kan gjøre er å snakke med henne og være ærlig (Noe jeg trodde var helt vanlig blant venner?) Eks. " Nå må du slutte bruk og kast mentaliteten din med hundene, tenk nå litt på de stakkars dyra" eller "Nå skal du ha din 11 hund. Når du ikke orket de 10 andre hvorfor tror du den 11 er den rette?" eller " Nå har du hatt 10 hunder, i stede for å skaffe deg nr 11 som du kun kommer til å ha i X antall mnd hva med heller å skaffe deg en katt? De er mye mindre arbeid så kanskje det passer bedre for deg?" eller " Slutt med den jævlige dyremishandlingen din og innse at du ikke er noen hundeperson" feks? Jeg ville valgt det siste forslaget.
Suss81 Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 ? Er det mulig å svarteliste personer evt melde de til noen som fører kontroll over slikt? For en del år siden var det en gammel mann som ble anmeldt for å ha mange hunder som fikk hvalper med hverandre. Hundene ble skabbete og syke, tilslutt var det noen som tok ansvar for å anmelde han tror jeg. Han fikk ikke lov til å eie mer enn to hunder etter den hendelsen. Jeg vet at man kan melde inn til forskjellige raseklubber så vedkommende ikke får hund fra noen av oppdretterne som er registrert der iallefall. Når jeg holdt på med oppdrett av en hunderase sjekket jeg alltid opp med "klubben" før jeg solgte noen av valpene.
smørosten Skrevet 19. mai 2014 Forfatter #8 Skrevet 19. mai 2014 Grunnen til at jeg ikke har snakket med henne er at når det har gjeldt andre ting såblir hun sint og lurer på hva jeg har med det å gjøre. Men jeg snakket med hun i går og det viste seg å være at hun er fosterhjem for hunder. Heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Dere er tydeligvis ikke så veldig nære venner, siden du ikke visste om det.... Anonymous poster hash: 6563e...67b 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Kusina mi er på samme viset. Skaffer seg katter gjennom dyrebeskyttelsen. Har de et år eller to, avliver så de får kort tid etterpå skaffe seg nye katter igjen fra dyrebeskyttelsen. Er helt på jordet. De burde ha et register eller noe for å unngå at flere katter havner hos henne. Anonymous poster hash: e87ae...4b2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Kusina mi er på samme viset. Skaffer seg katter gjennom dyrebeskyttelsen. Har de et år eller to, avliver så de får kort tid etterpå skaffe seg nye katter igjen fra dyrebeskyttelsen. Er helt på jordet. De burde ha et register eller noe for å unngå at flere katter havner hos henne. Anonymous poster hash: e87ae...4b2 Kanskje på tide at du gjør din borgerplikt og ringer dem da eller? Anonymous poster hash: 845dc...966 1
smørosten Skrevet 19. mai 2014 Forfatter #12 Skrevet 19. mai 2014 Dere er tydeligvis ikke så veldig nære venner, siden du ikke visste om det....Anonymous poster hash: 6563e...67b Det har jeg heller ikke sagt.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 Dere er tydeligvis ikke så veldig nære venner, siden du ikke visste om det....Anonymous poster hash: 6563e...67b kg er bare sladder. Ts er mest sannsynlig en irriterende "venninne. " Ts spurte bare hvorfor hun har så mange hunder, og venninnen ble sur. Det er ikke normalt å bli sur fordi noen spør deg et vanlig spørsmål, om en uskyldig aspekt av livet ditt. Det var jo ikke sånn at venninne til ts var slem mot dyrene og ikke ville snakke om det. Anonymous poster hash: ea021...8bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå