Gå til innhold

Vissent appelsintre! Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til jul kjøpte jeg meg et lite appelsintre i potte. Jeg har vært bortreist en del og da jeg kom hjem en dag var alle bladene knusktørre! Jeg har vannet det etter dette og tilogmed prøvd å dusje treet litt i et desperat forsøk på å "vekke" bladene til live. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre!!

Er det noen som kan hjelpe meg? Må jeg klippe av kvistene/bladene? Vokser det ut igjen? Hjeeelp

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en kartong appelsinjus og hell det ned i potta. Det gjenoppliver treet.

Anonymous poster hash: 15589...412
Skrevet

Kjøp en kartong appelsinjus og hell det ned i potta. Det gjenoppliver treet.

Anonymous poster hash: 15589...412

Kannibalisme!

Døde greiner er død, og kan ikke vekkes til livet igjen. Disse kan og bør fjernes. Visne blader trenger imidlertid ikke å bety at greinen er død. Gi planten vann, næring, varme og lys - så er det bare å håpe på det beste.

Nå skal det sies at jeg kan særdeles lite om appelsintrær, men har en viss peiling på vanlige norske trær. Jeg kan derfor ikke svare noe særlig mer konkret enn dette.

• Liker 1
Skrevet

Kannibalisme!

Døde greiner er død, og kan ikke vekkes til livet igjen. Disse kan og bør fjernes. Visne blader trenger imidlertid ikke å bety at greinen er død. Gi planten vann, næring, varme og lys - så er det bare å håpe på det beste.

Nå skal det sies at jeg kan særdeles lite om appelsintrær, men har en viss peiling på vanlige norske trær. Jeg kan derfor ikke svare noe særlig mer konkret enn dette.

Tusen takk!

Jeg antar at appelsintrær oppfører seg nogenlunde likt som andre trær, så det er nok til hjelp! :-)

Skrevet

Jeg har mitt sitrontre i en selvvanningspotte, for det suger til seg mye vann! Nå står det ute, det får vanligvis mye nye blader og blomster i løpet av sommerhalvåret. Frukt er det dårligere med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...