AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Jeg har et barn som har en venn i nabolaget. Denne vennen har en annen venn, ei jente som tydeligvis er veldig sjalu av seg fordi hun har utpekt seg mitt barn som en hun plager. Hun sier at hun ikke kan klappe hunden som hun passer, men alle de andre barna kan. Hun har fått et annet barn til å kalle mitt barn for en dritt. Hun har spurt den felles vennen om hvem hun liker best og hvisket til mitt barn at det er ikke du. Hun har sagt "ha deg vekk, din lille ting". Hun har sagt at mitt barn promper når det ikke skjer, og så ledd høyt slik at alle hører det. Hun sier til den felles vennen at nå skal de inn og spise jordbær med is, bare de to osv. De går også på skole sammen, og jeg har snakket med skolen. Har også ringt moren til denne jenta og selv gitt beskjed til henne om at det er uakseptabelt å kalle andre en dritt. Nå ser det ut til at denne jenta ikke tør å gjøre noe på skolen lenger, da lærere har snakket med henne og følger med. Men hva gjør jeg her hjemme? Skal jeg nekte henne å være med vennen sin fordi den andre jenta alltid er med? Skal jeg sitte ute og passe på som en hauk? Hva foreslår dere? Jenta mi har andre venner også, men de bor litt lenger borte så der tør jeg ikke å slippe henne alene, og må eventuelt være med- det blir derfor sjeldnere enn hver dag. Syns det er trist at min jente aldri kan leke her ute, samtidig som jeg er redd for at dette kan eskalere med tiden. Så hva skal jeg gjøre nå? Anonymous poster hash: 81632...feb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Jeg har et barn som har en venn i nabolaget. Denne vennen har en annen venn, ei jente som tydeligvis er veldig sjalu av seg fordi hun har utpekt seg mitt barn som en hun plager. Hun sier at hun ikke kan klappe hunden som hun passer, men alle de andre barna kan. Hun har fått et annet barn til å kalle mitt barn for en dritt. Hun har spurt den felles vennen om hvem hun liker best og hvisket til mitt barn at det er ikke du. Hun har sagt "ha deg vekk, din lille ting". Hun har sagt at mitt barn promper når det ikke skjer, og så ledd høyt slik at alle hører det. Hun sier til den felles vennen at nå skal de inn og spise jordbær med is, bare de to osv. De går også på skole sammen, og jeg har snakket med skolen. Har også ringt moren til denne jenta og selv gitt beskjed til henne om at det er uakseptabelt å kalle andre en dritt. Nå ser det ut til at denne jenta ikke tør å gjøre noe på skolen lenger, da lærere har snakket med henne og følger med. Men hva gjør jeg her hjemme? Skal jeg nekte henne å være med vennen sin fordi den andre jenta alltid er med? Skal jeg sitte ute og passe på som en hauk? Hva foreslår dere? Jenta mi har andre venner også, men de bor litt lenger borte så der tør jeg ikke å slippe henne alene, og må eventuelt være med- det blir derfor sjeldnere enn hver dag. Syns det er trist at min jente aldri kan leke her ute, samtidig som jeg er redd for at dette kan eskalere med tiden. Så hva skal jeg gjøre nå? Anonymous poster hash: 81632...feb Snakk med moren hennes igjen. Du kan også prøve å invitere jenta inn, og ha en hyggelig aktivitet med deg tilstede. Man skal ikke finne seg i alt, absolutt ikke. Men noen folk lønner det seg å ikke ha som fiender. Anonymous poster hash: 69600...945
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Rett før hun sa alt dette, inviterte jeg henne og den felles vennen inn. De var på rommet til jenta mi og lånte med seg noen leker ut. I underkant av en time kom alt dette her spyet ut. Jeg tror jeg sender moren en melding i kveld og ber henne snakke med barnet sitt igjen. Evt løsning er at hun dropper vennen sin også. Men det er jo synd for begge Anonymous poster hash: 81632...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå