AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Hei! Vi har en jentepus som er naturlig steril, og har derfor fått beskjed om at vi ikke trenger å kastrere henne. Nå har det seg sånn at hun har fått en "kjæreste" altså en hannpus, som hun er veldig god venn med, og de pleier å kose og ha det bra, selvom de da ikke kan ha sex. Vi har helt fram til nå tenkt at denne hannkatten sikkert har et hjem, til tross for at han ser litt "pjusk" ut, og vi ser at han har vært i en del slåsskamper opp igjennom årene. Nå har denne katten hengt rundt huset vårt i flere uker, men dette liker IKKE hannkatten som bor i nabohuset . Det har vært svært rabalder i dag, og det er tydelig at de to hannkattene sloss om territorium, og vi har nå sett at "kjæresten" til vår katt har fått flere blødende sår rundt ørene, vi vet ikke helt hva vi skal gjøre med situasjonen, da vi ikke vil at denne katten skal ha vondt! Burde vi ringe et sted? Isåfall hvor? Har tenkt at det kanskje vil være lurt å ringe til dyrebeskyttelsen eller lignende, så kan de se ann situasjonen, og sjekke om denne "kjæreste" pusen er chippet eller lignende? Tenker at om det hadde vært min katt som hadde hatt vondt ville jeg vært veldig takknemmelig om noen kunne fortalt meg hvor han var.. Sorry hvis dette ble rotete, men håper noen har opplevd noe lignende, eller vet hva vi burde gjøre. Anonymous poster hash: 4d99a...19d
Frisørdama Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Hvis han har chip eller øre tatovering så kan vetrinæren sjekke hvor den hører hjemme. Det kan vel muligens dyrebeskyttelsen også. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Hvis han har chip eller øre tatovering så kan vetrinæren sjekke hvor den hører hjemme. Det kan vel muligens dyrebeskyttelsen også. Vet du hvem burde vi kontakte for å få dette skjekket? Anonymous poster hash: 4d99a...19d
SiMa Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Ta ,med kjæresten til dyrlegen. De kan undersøke og ev. behandle sårene, i tillegg til å undersøke om katten er chippet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Ta ,med kjæresten til dyrlegen. De kan undersøke og ev. behandle sårene, i tillegg til å undersøke om katten er chippet. Jeg kommer ikke til å klare å få tak i han, da han er veldig mennskesky. Anonymous poster hash: 4d99a...19d
Frisørdama Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Google deg frem til din lokale dyrebeskyttelse-avdeling, de klarer fange han med bur med lokkemat el.l og da får de sjekket om han har chip eller noe 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har prøvd å google, og fant den lokale dyrebeskyttelsen, men skjønner ikke hvordan jeg skal kontakte dem, og hva skal jeg si? Anonymous poster hash: 4d99a...19d
Frisørdama Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Ring og si du har en katt som oppholder seg utenfor hos deg, den er skadet og ser ikke ut til å ha et hjem, den er sky så du får ikke fanget den. Regber med de vil komme og kanskje sette ut en bur/felle. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Hva mener du med skjønner ikke? Enten ringer du dem på oppgitt telefonnummer, eller tar kontakt på facebooksiden deres, eller sender en mail. Sett deg ute med kamera og få tatt et best mulig bilde av den fremmede katten som du kan legge ved til Dyrebeskyttelsen. Er det sånn at katten din ikke har løpetid og ikke kan parre seg? For om hun kan parres så er hun utsatt for skader og sykdommer, som f.eks. katte-AIDS. Selv om hun ikke har evne til å få kattunger. Denne fremmede katten bør jo også sjekkes, for om han ikke er kastrert, så bør han kastreres umiddelbart, før han produserer uønskete kattunger med en annen hunnkatt. Anonymous poster hash: c75ce...77e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Jeg kommer ikke til å klare å få tak i han, da han er veldig mennskesky. Anonymous poster hash: 4d99a...19d Husk at det er en MANNEpus! Lokke med mat og jentepus.... Anonymous poster hash: 36cab...083 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 Har sendt melding nå, da telefontiden var over for i dag. Uff, får så vondt av den stakkars katten, spesielt nå som det regner, lyner og tordner. Anonymous poster hash: 4d99a...19d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 Flott at du har gitt beskjed Send bilde til dem også, så snart du ser katten igjen. Anonymous poster hash: c75ce...77e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #14 Skrevet 19. mai 2014 Flott at du har gitt beskjed Send bilde til dem også, så snart du ser katten igjen. Anonymous poster hash: c75ce...77e Ja, sendte et bilde av såret til katten med meldingen. Neste gang jeg ser han vil jeg prøve å få tatt et forfra også Anonymous poster hash: 4d99a...19d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå