Gå til innhold

Bruke beina med romaskin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstår at man i utgangspunktet skal bruke mer bein enn armer når man ror med romaskin. Men når jeg ror så bruker jeg nesten bare armer. Jeg prøver å bruke bein, men får det tydeligvis ikke til. Noen som tror de vet hva jeg gjør feil?

Anonymous poster hash: eb213...ea6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du starter bevegelsen så begyn med å skyve med bena, ikke med å dra "pinnen" til deg med armene :)

AnonymBruker
Skrevet

Når du starter bevegelsen så begyn med å skyve med bena, ikke med å dra "pinnen" til deg med armene :)

Takk, jeg ror med beina først, så ryggen så armene. Men det blir ikke noe kraft når jeg skyver med bena.

TS

Anonymous poster hash: eb213...ea6

Skrevet

Du skal som det nevnes skyve fra med beina først. Passer du på å starte langt nok inne ? Pinnen skal nesten helt inn til festet - slik at du bøyer deg litt fram.

Vet ikke hva slags romaskin du bruker men er det styrke der kan du prøve å sette den på litt mer belastning.

For å teste at du virklig bruker bena så kan du jo bare la være å dra til deg håndtaket - sitt med strake armer mens du bare bruker beina.

Søker du på Concept 2 kan du finne en del tips og filmer om teknikk.

Skrevet

Du skal ikke trekke med armene før beina er helt ut-strekt, og du bøyer ikke knærne før du har armene på vei tilbake.

Når du skyver med beina så må du enten holde hoftevinkelen konstant eller åpne den. Hvis du lukker den så får ikke beina noe kraft og du kaster bort all energien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...