Gjest the imp Skrevet 14. juni 2004 #1 Skrevet 14. juni 2004 Trenger nytt belte, men er veldig allergisk mot nikkel osv, så jeg lurte på om noen visste hvor jeg kan få kjøpt belter, helst lærbelter, hvor beltespenna ikke gir meg allergisk reaksjon. Har ikke god erfaring med å f.eks ha på neglelakk osv på beltespenna.
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #2 Skrevet 14. juni 2004 Vet du, der er ikke lov å selge varer med nikker i Norge lengre. Smyjjer skal eks. være merket. Noe kan jo snike seg med hos billigkjedene. Spør etter nikkelfri spenne. Spør om de garanterer det. I allefall kan du levere det tilbake. jeg har dette problemet selv.
Labella Skrevet 14. juni 2004 #3 Skrevet 14. juni 2004 Jeg har også det samme problemet. Selv om det ikke er lov å selge kroppsnært metall som inneholder nikkel lenger, opplever jeg til stadighet å reagere på det likevel. Bukseknapper har blitt bedre - sjelden jeg merker noe reaksjon på dem, men beltespenner... Kan det være at de ikke kommer inn under samme betegnelse? Altså, at de ikke regnes som "kroppsnære"? Har dessverre ingen andre råd enn å alltid ha stoff mellom beltespenne og magen... Ønsker meg også nikkelfritt belte...
Gjest the imp Skrevet 14. juni 2004 #4 Skrevet 14. juni 2004 Nei, vet at det egentlig ikke er lov med nikkel, men tipper at belter ikke kommer under betegnelsen kroppsnære. Enten det, eller det er noe annet i beltespennene jeg reagerer på. Det som er så håpløst er at beltespenna alltid stikker litt utenfor klærne, og det skal ingenting til før den kommer innpå huden, og da jeg får skikkelig utslett.
Labella Skrevet 15. juni 2004 #5 Skrevet 15. juni 2004 Det som er så håpløst er at beltespenna alltid stikker litt utenfor klærne' date=' og det skal ingenting til før den kommer innpå huden, og da jeg får skikkelig utslett.[/quote'] Ja derfor har jeg alltid på meg en tynn undertrøye som går ned i buksa. Det er for skummelt å ha bar mage i nærheten av beltespennen - det MÅ jo gå galt, det...
Elze Skrevet 15. juni 2004 #6 Skrevet 15. juni 2004 Jeg har kjøpt meg to belter i år, ett på Lindex og ett på HM. Det fra Lindex kan jeg ikke bruke pga. allergi, men HM sitt er nikkelfritt. I HM Rowells shop er alle belter og smykker merket med nikkelfritt, så kanskje de er det i butikkene også? Damen på Lindex hadde ikke engang hørt om nikkelallergi, men var helt sikker på at beltet var nikkelfritt da jeg beskrev problemet :-? Burde ha gått tilbake tilbake til butikken med det.
Gjest the imp Skrevet 15. juni 2004 #8 Skrevet 15. juni 2004 To av beltene jeg har nå er fra Lindex og de får jeg et forferdelig utslett av. Greit at kvaliteten på dem er dårlig, det hadde jeg regna med, men at beltespennen skulle gi meg sånn eksem, det hadde jeg faktisk ikke regnet med. Er beltene på H&M ekte lær? Trenger noe som er holdbart.
Gjest lyna i.i. Skrevet 15. juni 2004 #9 Skrevet 15. juni 2004 Mitt belte fra HM er i stoff, men tror de har ekte lærbelter også. Det pleier å stå på ting hvis det er ekte lær, et sånt dyrehudmerke hvis du skjønner. Mitt belte fra Lindex med supernikkeleksemspenne er i fake lær, men ser ganske ekte ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå