Gå til innhold

Hull ved neglesengen/båndet (NB; ekkelt bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Neglene mine fliser seg og jeg dro i en bit av neglen helt opp til neglebåndet.

Nå har jeg et stort hull i neglen ved neglesengen, altså en stor bit av neglen mangler!

Det gjør ikke vondt, men huden/den tynne neglen (jeg vet ikke hva det er) under er myk og bøyelig, og jeg blør ikke.

Har noen hatt lignende skader?

Kommer neglen til å gro ut like tykk på dette området?

Er det permanent?

Er en superstressa student, så klarer ikke slutte å bite/pirka på neglene. Det er kjempeflaut!

Anonymous poster hash: 32bad...cef

post-37809-0-29355800-1400426257_thumb.j

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få deg en legetime. Anonymous poster hash: c8785...638

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende at du har neglesopp? Det ser nesten slik ut på bildet. Få deg en time hos legen.

Anonymous poster hash: ade65...b83
Skrevet

Vil anbefale deg en legetime ja.

Jeg har opplevd det samme, men det var overbelastning iforhold til matallergi. reagerte veldig på både gluten og melk og det var en stressende periode med å være dårlig, ingenting vistes på prøver, og samtidig prøve å feile i matveien....

Håper det er en enklere løsning for deg, men det vil være lurt å få sjekket dette hos legen. Kan jo være at du har mangel på noe også?

Skrevet

Du vet det fra før, men jeg skal gjenta det for deg: :rope: SLUTT Å BIT NEGLER!

Det er vanskelig og vil ta flere år, men du kan ikke fortsette. Det er stygt, det er uhygienisk og det åpner opp for sopp og betenelser. Du må slutte.

Hvordan du skal slutte avhenger av deg. Du kan prøve å smøre neglene med noe som smaker vondt, du får kjøpt det på apoteket. Det kan hjelpe hvis det smaker vondt nok for deg.

For meg hjalp det å kjøpe inn masse neglefiler som jeg hadde overalt. Dersom jeg følte behov for å bite på neglene fant jeg fram nærmeste fil og filte til neglene var fine og glatte, eller til behovet gikk over. Hvis det ikke hjalp tok jeg en tyggis og tygget på den. Etter ganske mange år med dette anser jeg nå meg selv som nesten kurert. Jeg sprekker bare noen få ganger i året, og det er lenge siden det gikk så langt at jeg dro av lag av neglene.

Du må bare prøve å finne en metode som fungerer på deg. Det vil være vanskelig, det vil ta tid og du vil sprekke mange ganger, men du skal klare det! Lykke til :blomst:

Du bør forresten gå til legen med den neglen, for den ser ikke bra ut. Hvis du velger å ikke dra til legen bør du smøre med en sårsalve som motvirker sopp og bakterier og beskytte neglen mot støt og belastninger. Og ikke bit på den før den har vokst ut igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...