Gå til innhold

Blir plaget og stalket av person gjennom aktivitetsvenner.no(langt)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig utrolig ironisk, med tanke på at jeg registrerte meg der inne for å finne venner, og så skjer dette. Men jeg vet ikke min arme råd, jeg har vært hos politiet men de kan ikke gjøre noe fordi jeg ikke har noe beviser...

For 6 mnd siden registrerte jeg meg på vennesiden aktivitetsvenner.no, og kom i kontakt med endel personer i byen jeg bor i. Deriblandt en mann som jeg egentlig fikk best kontakt med der inne.

Vi addet hverandre på skype og alt virket fint. Vi planla å møtes over en kaffekopp. Det gikk forsåvidt greit, men jeg syntes han virket veldig intens på en litt ubehagelig måte. Han var også veldig flink til å prate om seg selv. Jeg er god til å stille spørsmål og virke interessert, men han var ikke så nysgjerrig på hvem JEG var og hvordan jeg hadde det. Men, jeg syns for min egen del det var en personlig seier bare det å greie å møte en annen fremmed person på den måten.

Det gikk noen dager og han tok kontakt. Takket for kaffekoppen og lurte på om vi skulle finne på noe igjen en dag. Da sa jeg det som det var, at det var veldig hyggelig men at jeg følte det ikke klaffet helt.

Da ble han sur og sa ting som at "moro at du er på en nettside for å finne venner og så bare ditcher du de" ...

Jeg fikk dårlig samvittighet og tenkte at han kanskje hadde et poeng, så jeg gikk med på å møte han en gang til.

Når vi møttes andre gang syns jeg det gikk like dårlig som sist, og han begynte å bli ubehagelig. Sa at jeg var veldig pen og sånne ting. (er ikke interessert i noe forhold men å finne meg venner). Han begynte også å stille veldig kritiske spm, og lekte hobbypsykolog. Tok opp det med det jeg hadde sagt om at det ikke klaffet, at jeg ikke kunne behandle folk i en sårbar situasjon på den måten++.. Jeg syns det var ganske ekkelt og jeg ville bare gå derifra, men holdt ut, for at jeg skulle slippe å få enda en skyllebøtte fra han senere.

Etter dette har han foreslått og møtes flere ganger, men jeg har da foreslått at vi heller kan samle flere fra byen vi bor i, som er medlem på aktivitetsvenner.no, og møtes alle sammen. Men det er han ikke så interessert i.

Han maser veldig, og kan sende flere mld om dagen. Jeg orker bare ikke å svare på alle disse mld som tikker inn, men får dårlig samvittighet da han til stadighet nevner dette med at han er ensom, trenger venner, og at han fortsatt er lei seg for at jeg "ditchet" han.

Jeg har en kjæreste som jeg har fortalt alt dette til, og han har tilbudt seg å fortelle denne fyren at han skal la meg være, men jeg er redd det bare er å helle bensin på bålet. Jeg vet han er psykisk syk og utifra det han har fortalt om fortiden sin virker han ikke særlig stabil akkurat. Mener det holder å bare ha fortalt han at jeg har kjæreste og at det burde holde. Jeg vet det var dumt å i det hele tatt møte en sånn fyr in the first place, men jeg er ikke typen til å dømme folk utifra fortiden dems..

En dag på jobb kom det et bud med en stor rosebukkett som var til meg, og kollegaene mine ble nysgjerrige og jeg syntes det bare var flaut. Spesielt siden jeg har kjæreste fra før og kollegaene mine er fullt klar over det. Redd det kanskje ble noe hvising og tisking bak ryggen min den dagen der. Det var selvfølgelig fra han. Var med et kort hvor det stod "Tenker på deg, klem fra *navnet hans*". Jeg syns det ble veldig mye.. Han har det også med å dukke opp på jobben min (var dum nok til å fortelle han hvor jeg jobbet), noe jeg også syns er veldig ubehagelig, for han står bare og spørr når vi skal treffes igjen osv..

Får mld fra han hvor han skriver at han savner å se det vakre ansiktet mitt, og når jeg da sendt mld tilbake og sa at jeg ikke var med han for å få meg kjæreste, men venn fikk jeg en real skyllebøtte tilbake, en lang lekse på 4 smser, "tror du jeg legger an på deg?"blablabla....

Nå har det blitt sånn at når jeg ikke svarer på mld fra han så får jeg mld om at jeg er en falsk drittkjerring osv.. Og forrige helg(når jeg ikke var hjemme) hadde venninna mi som også er nabo av meg, fortalt at det stod en mann og slo(ikke banket, men SLO) møt ytterdøra mi klokken 3 på natta. Utifra beskrivelsen hun ga av han hørtes det ut som det var han. Priser meg lykkelig over at jeg ikke var hjemme da.

Jeg vet ikke min arme råd her nå:(

Anonymous poster hash: 75b42...947
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville kvelt det vennskapet der ganske raskt. Få hjelp av kjæresten din, og holder han seg ikke unna da, er det bare å gå hardt til verks å anmelde.

• Liker 6
Skrevet

uff, dette hørtes fryktelig ubehagelig ut. Det beste du kan gjøre er å sende han en melding hvor du skriver veldig tydelig at du oplever noe av hans opførsel som ubehagelig og at du ikke ønsker videre kontakt med ham, og at hvis han fortsetter å ta uønsket kontakt med deg på noen måte vil du anmelde ham for trakassering.

Han kommer sannsynligvis ikke til å gi opp selv om du gjør dette, men det er en prosess du bare må starte. Skift telefonnummer (hemmelig nummer), om han dukker opp hjemme hos deg ikke åpne men si gjennom døren at han skal fjerne seg og ring politiet med en gang hvis han ikke gjør det (hvis de registrerer at du flere ganger har måttet fått ham fjernet bygger det en sak mot ham), allier deg med en mannsperson på arbeid som ber ham om å gå med trussel om å bli fjernet av politiet hvis han nekter (pinlig å involvere noen på arbeid, men nok nødvendig)...

politiet skal varsler HVER gang, og du skal innsisterer på at det bli registrert på noen måte HVER gang slik at om han ikke stopper har de bygd opp en solid sak på trakassering.

Ville også tatt vare på alt av meldinger/kort/ telefonlogg hvis han ringer til deg uten svar tusen ganger osv.

Det høres kanskje litt ekstremt ut, men dette er en type fyr som bare kommer til å øke i intensitet hvis du ikke gjør det klinkende klart og politiet skal involveres så tidlig som mulig så de også tvinges til å registrere det som foregår.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar på henvendelser fra han. Bytt gjerne nummer, om så bare for en periode. Ta vare på alt han sender av mld osv for evt bevis senere. Fortell gjerne kollegaer hva som foregår slik at de kan kontakte politi eller lignende hvis noe skulle oppstå. Bor du sammen med kjæreste? Hvis ikke så burde du kanskje vurdere å flytte dit noen uker eller en måned.

Anonymous poster hash: 7d155...abe

• Liker 1
Skrevet

Bare ikke svar på meldingene da vel og blokker han.

Synes det høres litt rart ut at du har kjæreste og møter en mann.

Klart de ikke er ute etter bare vennskap.

Neste respons burde komme rett fra din kjæreste

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg ville kvelt det vennskapet der ganske raskt. Få hjelp av kjæresten din, og holder han seg ikke unna da, er det bare å gå hardt til verks å anmelde.

Om du anmelder en som er psykisk syk så vil han jo bare bli mer syk. Det er bedre å si at man ikke har tid mer. Jeg hadde ikke giddet å henge med idioter og mennesker som skal psykoanalysere meg når de er tullinger.

AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke svar på meldingene da vel og blokker han.

IKKE gjør dette! Snakker av erfaring her, har vært borti den typen flere ganger. Ikke bare kutt kontakt, fortell ham at du må kutte han ut, og hvorfor. Vær forberedt på at han blir både sint og forsøker å manipulere deg med guilt tripping. Men vær bestemt. Og så må du kutte han ut, kontakt politiet om han truer deg.

Anonymous poster hash: 0939f...1cb

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Selv om du finner dette skremmende,så er det ikke sikkert han er farlig på noen måte.

Likevel må du bare le kjæresten din si fra.

Du må lære deg å stoppe slike mennesker. Vær tydelig! Han ville ikke stadig dukket opp om du sa klart og tydelig ifra. Eller ikke brydde deg om at han ble sint og "hysterisk".

Er det noe å bry seg med? Du virker litt i overkant engstelig,men HVIS han nå skulle finne på noe ,så ringer du politiet. Slik han oppfører seg,tror jeg ikke de vil tvile på deg om det noensinne skulle ende opp med anmeldelse.

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig utrolig ironisk, med tanke på at jeg registrerte meg der inne for å finne venner, og så skjer dette. Men jeg vet ikke min arme råd, jeg har vært hos politiet men de kan ikke gjøre noe fordi jeg ikke har noe beviser...

For 6 mnd siden registrerte jeg meg på vennesiden aktivitetsvenner.no, og kom i kontakt med endel personer i byen jeg bor i. Deriblandt en mann som jeg egentlig fikk best kontakt med der inne.

Vi addet hverandre på skype og alt virket fint. Vi planla å møtes over en kaffekopp. Det gikk forsåvidt greit, men jeg syntes han virket veldig intens på en litt ubehagelig måte. Han var også veldig flink til å prate om seg selv. Jeg er god til å stille spørsmål og virke interessert, men han var ikke så nysgjerrig på hvem JEG var og hvordan jeg hadde det. Men, jeg syns for min egen del det var en personlig seier bare det å greie å møte en annen fremmed person på den måten.

Det gikk noen dager og han tok kontakt. Takket for kaffekoppen og lurte på om vi skulle finne på noe igjen en dag. Da sa jeg det som det var, at det var veldig hyggelig men at jeg følte det ikke klaffet helt.

Da ble han sur og sa ting som at "moro at du er på en nettside for å finne venner og så bare ditcher du de" ...

Jeg fikk dårlig samvittighet og tenkte at han kanskje hadde et poeng, så jeg gikk med på å møte han en gang til.

Når vi møttes andre gang syns jeg det gikk like dårlig som sist, og han begynte å bli ubehagelig. Sa at jeg var veldig pen og sånne ting. (er ikke interessert i noe forhold men å finne meg venner). Han begynte også å stille veldig kritiske spm, og lekte hobbypsykolog. Tok opp det med det jeg hadde sagt om at det ikke klaffet, at jeg ikke kunne behandle folk i en sårbar situasjon på den måten++.. Jeg syns det var ganske ekkelt og jeg ville bare gå derifra, men holdt ut, for at jeg skulle slippe å få enda en skyllebøtte fra han senere.

Etter dette har han foreslått og møtes flere ganger, men jeg har da foreslått at vi heller kan samle flere fra byen vi bor i, som er medlem på aktivitetsvenner.no, og møtes alle sammen. Men det er han ikke så interessert i.

Han maser veldig, og kan sende flere mld om dagen. Jeg orker bare ikke å svare på alle disse mld som tikker inn, men får dårlig samvittighet da han til stadighet nevner dette med at han er ensom, trenger venner, og at han fortsatt er lei seg for at jeg "ditchet" han.

Jeg har en kjæreste som jeg har fortalt alt dette til, og han har tilbudt seg å fortelle denne fyren at han skal la meg være, men jeg er redd det bare er å helle bensin på bålet. Jeg vet han er psykisk syk og utifra det han har fortalt om fortiden sin virker han ikke særlig stabil akkurat. Mener det holder å bare ha fortalt han at jeg har kjæreste og at det burde holde. Jeg vet det var dumt å i det hele tatt møte en sånn fyr in the first place, men jeg er ikke typen til å dømme folk utifra fortiden dems..

En dag på jobb kom det et bud med en stor rosebukkett som var til meg, og kollegaene mine ble nysgjerrige og jeg syntes det bare var flaut. Spesielt siden jeg har kjæreste fra før og kollegaene mine er fullt klar over det. Redd det kanskje ble noe hvising og tisking bak ryggen min den dagen der. Det var selvfølgelig fra han. Var med et kort hvor det stod "Tenker på deg, klem fra *navnet hans*". Jeg syns det ble veldig mye.. Han har det også med å dukke opp på jobben min (var dum nok til å fortelle han hvor jeg jobbet), noe jeg også syns er veldig ubehagelig, for han står bare og spørr når vi skal treffes igjen osv..

Får mld fra han hvor han skriver at han savner å se det vakre ansiktet mitt, og når jeg da sendt mld tilbake og sa at jeg ikke var med han for å få meg kjæreste, men venn fikk jeg en real skyllebøtte tilbake, en lang lekse på 4 smser, "tror du jeg legger an på deg?"blablabla....

Nå har det blitt sånn at når jeg ikke svarer på mld fra han så får jeg mld om at jeg er en falsk drittkjerring osv.. Og forrige helg(når jeg ikke var hjemme) hadde venninna mi som også er nabo av meg, fortalt at det stod en mann og slo(ikke banket, men SLO) møt ytterdøra mi klokken 3 på natta. Utifra beskrivelsen hun ga av han hørtes det ut som det var han. Priser meg lykkelig over at jeg ikke var hjemme da.

Jeg vet ikke min arme råd her nå :(

Anonymous poster hash: 75b42...947

Få hjelp av kjæresten din og kutt ut all kontakt med denne fyren. Du må ikke snakke med han, la kjæresten din ta seg av det. Får du blomster/gaver osv, leverer du det bare tilbake til butikken så sant du vet hvilken butikk det kommer fra.

Hver gang han terroriserer deg, lar du kjæresten din snakke med han. Du samler selvsagt opp bevis på trakasseringen. Skriv en daglig oversikt med klokkeslett for hver gang han tar kontakt med deg. Ta utskrift av alle meldinger og ringer han deg, gjør et opptak slik at du har bevis å vise politiet.

Blokker han der du kan (Facbook og alle de andre nettstedene du er på)

Anonymous poster hash: 86979...f30

AnonymBruker
Skrevet

Slett han og blokker han på alle medier han kan nå deg på. Alt fra instagram, facebook, skype, snapchat, twitter osv. Slett profilen din på aktivitetsvenner. Blokker han fra både meldinger og oppringinger på mobilen.

Anonymous poster hash: 07270...996
AnonymBruker
Skrevet

Han het ikke tilfeldigvis Andreas?

Anonymous poster hash: 97e8d...144

Skrevet

Jeg ville brukt kjæresten din for alt han er verdt i denne sammenhengen. F.eks latt han ta en telefon til han, eller stått bak han om han banket på døren. Noe sånt.

Det absolutt siste du bør gjøre er å svare på sms'er og på noen som helst måte opprettholde kontakten. Lukk døra og kjøp et balltre.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville brukt kjæresten din for alt han er verdt i denne sammenhengen. F.eks latt han ta en telefon til han, eller stått bak han om han banket på døren. Noe sånt.

Det absolutt siste du bør gjøre er å svare på sms'er og på noen som helst måte opprettholde kontakten. Lukk døra og kjøp et balltre.

Helt enig!!! Benytt denne muligheten, TS. Du har faktisk en kjæreste som har sagt seg villig til å hjelpe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...