AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Jeg trener ganske mye, og har litt problemer i forhold til hårvask. Når jeg trener svetter jeg veldig, håret blir ofte helt vått. Derfor er det høyst nødvendig å vaske det etter hver trening. Har jo hørt at man ikke skal vaske håret for ofte... Men jeg lurer på, sliter det like mye på håret å bare skylle det i vann? Hvis jeg f.eks. trener fire dager på rad, er det da en mulighet å vaske det med sjampo og balsam to av dagene, og bare skylle det de to andre dagene? Eller hvordan "reagerer" håret på å bli skylt i vann uten bruk av sjampo og balsam? Har prøvd meg på tørrsjampo, men dette funker ikke for meg. Og siden jeg svetter så fort og mye, synes jeg det er ekkelt å ikke vaske det etter treninga. Anonymous poster hash: 7243b...4e6
Rapunzel_ Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Tror ikke det sliter like mye å bare skylle det. Men det er lurest å ikke bruke for varmt vann. Ellers kommer det jo veldig an på hårtype osv., så det er nok ganske individuelt
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Shampoo og varmt vann skader hårets struktur, og skal helst ikke gjøres for ofte. la det gå et par dager i mellom. Kaldere vann skader ikke like mye, Anonymous poster hash: ffdd9...763
Eriks Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Uten at jeg har orket å google eller lese mer om det mener jeg å tro at det ikke er vannet som skader håret spesielt, men at vått hår er mer mottagelig for mekanisk skade - f.eks. når man tørker håret med håndkle, kammer det osv.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Du kan bruke babyshampoo som er litt mildere for hodebunnen og håret. Anonymous poster hash: 2ac0b...209
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Tror ikke det sliter like mye å bare skylle det. Men det er lurest å ikke bruke for varmt vann. Ellers kommer det jo veldig an på hårtype osv., så det er nok ganske individuelt Jeg har veldig tynt hår, ellers er det vel ganske normalt tror jeg. Lengden er ca. til skuldrene. Utsetter det for en del varme da jeg bruker rettetang hver dag, men er flink med varmebeskyttelse osv. ts Anonymous poster hash: 7243b...4e6
onyx Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Nei, det sliter ikke like mye, men det avhenger jo også av hvordan du tørker håret. Bruker du føner er det egentlig det som sliter mest, så da er det nesten det samme hvordan du vasker håret.. Har du langt hår er det også greit å bare skylle hodebunnen uten å vaske lengden i samme slengen. Er ikke så vanskelig, trenger bare litt øvelse. Jeg bruker å feste håret i en hestehale og så dra strikken halveis ut slik at man kommer til hodebunnen. Bruk den ene hånden til å holde lengden og skyll hodebunnen med dusjhodet.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #8 Skrevet 18. mai 2014 Nei, det sliter ikke like mye, men det avhenger jo også av hvordan du tørker håret. Bruker du føner er det egentlig det som sliter mest, så da er det nesten det samme hvordan du vasker håret.. Har du langt hår er det også greit å bare skylle hodebunnen uten å vaske lengden i samme slengen. Er ikke så vanskelig, trenger bare litt øvelse. Jeg bruker å feste håret i en hestehale og så dra strikken halveis ut slik at man kommer til hodebunnen. Bruk den ene hånden til å holde lengden og skyll hodebunnen med dusjhodet. Selv om det ikke sliter like mye å bare skylle det, sliter det i den grad at jeg egentlig burde la være? Bruker ikke så ofte føner, lar håret som regel lufttørke ts Anonymous poster hash: 7243b...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå