AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Del Skrevet 18. mai 2014 Hei Jeg har aldri vært i en bisettelse/begravelse før, men skal i en til uken, til en bekjent ung jente som døde av kreft.. Jeg er veldig usikker på hvordan en bisettelse foregår.. hva skjer i en bisettelse..? vil gjerne ha med meg en blomst, men i og med at det ikke er en grav å legge den på, når skal jeg "levere" den? tar jeg den med inn, eller ? mange blomsterbutikker bruker jo sånne "knitre" poser, det vil kanskje kunne forstyrre..? Anonymous poster hash: 374f3...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Del Skrevet 18. mai 2014 Hva mener du med at det ikke er en grav? Anonymous poster hash: d9521...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Del Skrevet 18. mai 2014 at man ikke følger kisten til grav plassen.. alt vil vel skje inne i kapellet? og etter bisettelsen sendes kisten til kremasjon, før det blir en urnenedsettelse, og da får du graven..? Anonymous poster hash: 374f3...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Del Skrevet 18. mai 2014 Ok. Du kan selvsagt ha med deg blomster som kan legges bak i kirken/seremonirommet. Mener det er ganske vanlig, og blomstene får de pårørende etterpå. Eller du kan ringe til blomsterbutikken og bestille blomst/bårebukett til begravelsen, hvor du kan ha en liten hilsen på. Dette blir så lagt i midtgangen foran kisten av begravelsesbyrået. Disse legges som regel på kisten før den fraktes til krematoriet. Anonymous poster hash: d9521...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 18. mai 2014 #5 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) Hvis det var en merknad om donasjon til et veldedig formål i dødsannonsen, ville jeg gitt penger istedet for blomster. Etter en bisettelse blir blomstene stort sett bare kastet i søpla, og da er det bedre at pengene går til noe fornuftig. Men til spørsmålet ditt: Du leverer blomsten til begravelsesagenten som står fremst i kirken og så ordner han resten. Endret 18. mai 2014 av zellica 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Del Skrevet 18. mai 2014 Hvis det var en merknad om donasjon til et veldedig formål i dødsannonsen, ville jeg gitt penger istedet for blomster. Etter en bisettelse blir blomstene stort sett bare kastet i søpla, og da er det bedre at pengene går til noe fornuftig. Dette er feil. Dersom urnen skal settes ned på et gravsted( altså asken ikke skal spres), så vil blomstrende bli lagt på dette gravstedet. Noe som er meget vakkert å få med seg for pårørenede, som ikke alltid får med seg alle de vakre kransene/bårebudkettene under begravelsen/bisettelsen. Men til spørsmålet ditt: Du leverer blomsten til begravelsesagenten som står fremst i kirken og så ordner han resten. Det er vanlig at en blomsterforetnig/begravelsesbyrå ordner dette. Da ankommer krans/bårebudkettene før begravelsen/bisettelsen begynner, så du slipper å tenke på dette. Dette da selvfølgelig mot et tillegg i prisen. Men jeg er enig, dersom avdøde/pårørende ønsker penger til et godt formål, så er det, i mine øyne, å foretrekke. Anonymous poster hash: 20aef...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 19. mai 2014 #7 Del Skrevet 19. mai 2014 Anonymous poster hash: 20aef...9ff Det er ikke feil nei. Jeg bor på Østlandet og har vært i en del bisettelser de siste årene og der har blomstene blitt kastet rett etter seremonien. Da vi begravde vår datter hadde vi ikke engang fått tildelt plass før bisettelsen, så det ville blitt underlig hvis blomstene bare hadde blitt plasser et sted. Noen urnelunder er faktisk så små at det ikke er plass til blomstene fra begravelsen på den lille flekken man får til disposisjon. Men reglene er selvfølgelig ulike rundt omkring i landet, så der du kommer fra gjør de det tydeligvis annerledes enn her. Når det gjelder levering av blomster til begravelsen er det like vanlig å ta de med selv som at blomsterbyrået leverer dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå