Gå til innhold

Føler du kjærlighet for vår Kongefamilie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler du kjærlighet, stolthet og lojalitet for våre Kongelige? Harald, Sonja, Haakon Magnus, Mette-Marit, Ingrid Alexandra og Sverre Magnus?

Kjenner du det varmer i hjertet når du ser dem stå på Slottsbalkongen, vinkende ned til oss, deres folk? Når Kong Harald taler til oss?

Flagger du for dem på fødselsdagene deres? Ville du kjempet for dem hvis det var påkrevd? Ofret deg for dem i ytterste konsekvens?

Bare lurer på om folket på KG er lojale mot sin Kongefamilie.

Anonymous poster hash: 32ed2...2a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg synes nesten det er litt komisk det hele. Det at vi skal bukke og neie fordi kongefamilien skal være opphøyde - over oss i rang - det blir tragikomisk. Synes ikke noen mennesker på denne jord skal fødes inn i slike posisjoner ... det har ingenting å gjøre i et moderne demokrati.

Feirer 17. mai og er veldig glad for at jeg bor i Norge - men kongefamilien har ingenting med det å gjøre for mitt vedkommende.

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler ikke kjærlighet. Men jeg liker kongefamilien vår, det gjør jeg. Og jeg er ingen royalist, jeg er egentlig republikaner rent prinsipielt, men jeg møter meg selv i døra for jeg liker dem så godt. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 4
Gjest Steamboat
Skrevet

The rich man in his castle,
The poor man at his gate,
God made them high and lowly,
And ordered their estate.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg synes nesten det er litt komisk det hele. Det at vi skal bukke og neie fordi kongefamilien skal være opphøyde - over oss i rang - det blir tragikomisk. Synes ikke noen mennesker på denne jord skal fødes inn i slike posisjoner ... det har ingenting å gjøre i et moderne demokrati.

Feirer 17. mai og er veldig glad for at jeg bor i Norge - men kongefamilien har ingenting med det å gjøre for mitt vedkommende.

Jeg deler samme synspunkt som deg.

• Liker 1
Skrevet

Nei, men har avtjent førstegangstjeneste så indirekte hadde jeg kjempet for dem i en krig. Ja til republikk!

Gjest Malanthor
Skrevet

Ikke faan.

Dronningen er foresten litt av en biatch.

Var i garden engang i tiden og hun oppførte seg som en skikkelig snobb hele tiden, aldri et nikk fra henne, og alltid masse klager fra henne der hun satt på sin høye hest. Kongen på den annen side var grei nok. Mere folkelig type virket det som.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker kongefamilien jeg :) Syns ikke de skal ha mer makt, men slik ordningen er nå syns er helt grei. De er en del av historien vår.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Føler du kjærlighet, stolthet og lojalitet for våre Kongelige? Harald, Sonja, Haakon Magnus, Mette-Marit, Ingrid Alexandra og Sverre Magnus? Ja

Kjenner du det varmer i hjertet når du ser dem stå på Slottsbalkongen, vinkende ned til oss, deres folk? Når Kong Harald taler til oss? Ja

Flagger du for dem på fødselsdagene deres? Ville du kjempet for dem hvis det var påkrevd? Ofret deg for dem i ytterste konsekvens? Hadde jeg hatt flaggstang ja. Ja, jeg ville kjempet for dem, men vet ikke om jeg ville ofret livet for dem.

Bare lurer på om folket på KG er lojale mot sin Kongefamilie.

Anonymous poster hash: 32ed2...2a3

Anonymous poster hash: 85f09...ac7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hæ, vi bor ikke i nordkorea.

Anonymous poster hash: fd4cb...4aa
AnonymBruker
Skrevet

Latterlig hele greia. Jeg har respekt for jobben Harald og Sonja har gjort. Til en viss grad.

De andre? De som skummer fløten av oss? Nei. Reiser rundt og snakker om de fatige i verden? Ta en bolle

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal det ha seg at kongelige i hele verden drar rundt og snakker om de fattige i verden, miner og aids?

De gjør ikke noe fra eller til i denne saken,men de skaper blest om sin egen person

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg elsker kongefamilien og monarkiet!

Anonymous poster hash: e9b46...acb
  • Liker 4
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Selvsakt føler jeg kjærlighet for vår elskede kongefamilie.

Vær natt før jeg legger meg kysser jeg bilde av Kongen og Dronningen.

• Liker 2
Skrevet

Nei, kan ikke helt skjønne at folk er så knyttet til kongefamilien.

De er jo bare noen random mennesker på en balkong, og som ofte er på framsida av Se&hør. Det skal mer til for å vekke min respekt, beundring og kjærlighet enn å være født som prinser og prinsesser.

Det er mye ved Norge som jeg blir rørt av og er knyttet til, men kongefamilien vekker ingenting i meg. Synes egentlig det er litt pinlig at vi har dem. Jeg ønsker ikke å være noens undersått, uansett hvor symbolsk det måtte være i våre dager.

AnonymBruker
Skrevet

Føler avsky

Anonymous poster hash: 4bf3b...50c
Skrevet

Neh, føler ingen stolthet eller beskyttelses trang ovenfor de. Om de lever eller dør er meg helt likegyldig.

Skrevet

Overhode ikke kjærlighet,

Haakon liker jeg for han virker som en tenkende kar og hadde sikkert passet til en vanlig jobb om han ikke var født inn i det systemet.

Mette Marit har en aura av bitch rundt seg så det nærmeste jeg vil ha henne er, nettopp ,på balkongen....

Datteren deres derimot, den kommende dronning er håpet mitt. Hun ser ut som ett naturtalent.

Men Kongehuset som institusjon er noe helt annet og pr. i dag bringer det oss mer enn det tar fra oss i form av opplevelser på 17. mai og andre dager, og det å ha dem i ulike situasjoner. Blir de på ett tidspunkt en belastning for de virkelige verdiene våre har de utspilt sin rolle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler kjærlighet for alle unntatt Mette-Marit.

Anonymous poster hash: d41a0...375

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...