AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Jeg lurer litt på hvorfor en venninne av meg oppfører seg som hun gjør til tider. Jeg har spurt henne, men hun gir ingen svar og sier jeg misforstår. Fra før av vet jeg at hun sliter med dårlig selvtillit og selvbilde, men jeg har alltid uten unntak oppmuntret henne både med tanke på komplimenter og generelle ting. Har også fikset jobb til henne fordi hun ikke hadde jobb og dårlig økonomi en periode. Dette er noen av tingene som har skjedd i det siste. 1. Vi er en venninnegjeng som skulle på felles frokost i går, jeg har ikke vært med disse jentene på en god stund pga jobb og nye relasjoner som jeg har vært med ettersom de bor nærmere meg. Jeg ble invitert til flere venner denne dagen og var i starten usikker på om jeg skulle reise til min venninnegjeng eller bli her jeg bor og feire med mine andre venner så jeg sa til alle de andre jentene at jeg er usikker på om jeg kommer og at jeg kanskje kom til å feire med de andre vennene mine her jeg bor. Til slutt bestemte jeg meg for å reise til mine barndomsvenner fordi jeg ønsket å se dem og litt etter jeg kom snakket jeg og venninnen min sammen hvor hun begynte med et kryssforhør om mine andre venner og spurte "eller løy du om at du var invitert et annet sted kanskje?". Ble ganske satt ut av det og visste ikke hva jeg skulle si ? 2. Brukte bunad for første gang i går og denne venninnen visste jeg hadde kjøpt bunad til i år. Snakket med henne før 17 mai og hun sier: "ja, også måå du bruke den nye bunaden din da, eller har du kanskje ikke bunad likevel?" 3. La ut bilde på face av meg selv for noen uker siden og etter ca 10 minutter etter at bildet er lagt ut sier hun under bildet "bare 4 som liker? hehe" Det er liksom sånne ting hele tiden, skjønner ikke greia? Virker som hun tror jeg er en lystløgner? Hun tror heller ikke på at jeg har kjøpt leilighet av en eller annen grunn. Har aldri lyvet til henne før, så skjønner ikke helt hvorfor hun kommer med sånne innspill. Vi er ikke bestevenner, men gode venner og er i samme omgangskrets. Synes det er ganske ubehagelig og vet ikke helt hva jeg skal tenke om det. Noen som har noen formeninger? Anonymous poster hash: 4acb0...244
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Konfronter henne. Spør hva som er problemet hennes. Si at du ikke gidder å fortelle henne nye ting i livet ditt dersom hun skal betvile alt du sier. Si at hun ikke trener å være så krass, hun hørtes ut som ei plagsom veninne. Nedtrykkende og irriterende. Anonymous poster hash: 9cccb...3be 8
strawberry Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Hun der hadde iallefall ikke jeg definert som venninne. Respektløst rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Hun høres misunnelig og usikker ut og prøver å jekke deg ned. Kanskje du gjør henne usikker og hun føler seg mindre "verdt" enn deg? Anonymous poster hash: 58a07...c23 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Takk for svar Jeg er forsiktig med henne fordi jeg vet hun sliter med dårlig selvtillit og selvbilde. Jeg skryter aldri av ting og snakker veldig lite om meg selv, men når hun spør hva som skjer i livet mitt svarer jeg jo på det. Det å kjøpe sin første bolig for meg var veldig stort, men hun tror tydeligvis jeg lyver om det også. "Eller har du ikke kjøpt leilighet likevel?" Jeg prøver å være en god venninne for henne og er veldig hyggelig og omtenksom ovenfor henne, men det hun sa i går fikk begeret til å renne over. Jeg ble veldig fornærmet når hun antydet at jeg egentig ikke var invitert noen steder som jeg sa, det fikk meg jo til å føle meg skikkelig dum der jeg satt. Har tatt det opp med henne før, men hun sier at det ikke stemmer og at hun ikke husker det osv. Blir egentlig ganske irritert kjenner jeg. Vurderer å bare kutte kontakten med henne helt fordi jeg føler hun bare gir så mye dritt tilbake, blir bare dårlig av å være med henne egentlig og føler meg ofte som en taper etter vi har vært sammen. Noen som synes jeg bare skal kutte henne ut og ikke informere henne om hva som skjer i livet mitt lenger? Anonymous poster hash: 4acb0...244 2
strawberry Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Jeg hadde iallefall kutta henne ut av livet mitt. Om hun da spør hvorfor, kan du jo si det du sier her. Når hun allerede får seg til å oppføre seg på denne måten, er det veldig lite sannsynlig at hun endrer seg fordi du sier fra.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Jeg hadde iallefall kutta henne ut av livet mitt. Om hun da spør hvorfor, kan du jo si det du sier her. Når hun allerede får seg til å oppføre seg på denne måten, er det veldig lite sannsynlig at hun endrer seg fordi du sier fra. Er enig med deg egentlig. Herregud, blir helt matt av henne kjenner jeg.. Anonymous poster hash: 4acb0...244
Polly Ester Skrevet 18. mai 2014 #8 Skrevet 18. mai 2014 Hvis hun "ikke husker" når du tar opp ting som har skjedd tidligere så må du vel nesten ta det opp hver gang det skjer? Hvis hun kommer med slike provoserende spørsmål så snu de tilbake til henne: "Eller har du ikke kjøpt leilighet allikevel?" "Hvorfor tror du at jeg ikke har kjøpt leilighet?" "Eller har du ikke bunad alllikevel?" "Hvorfor tror du at jeg ikke har bunad når jeg allerede har sagt at jeg har en?" 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #9 Skrevet 18. mai 2014 Jeg ville sagt "Hvis du ikke prøver å endre måten du kommuniserer på, så orker ikke jeg å være venninnen din. Kommentarene dine er sårende og jeg opplever at du prøver å trykke meg ned. Kanskje du kan begynne å tenke igjennom hvordan det du sier kan oppleves, før du sier det høyt? Det ville vært veldig hyggelig med et kompliment i ny og ne."Anonymous poster hash: 7bd29...94d 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 Hvis hun "ikke husker" når du tar opp ting som har skjedd tidligere så må du vel nesten ta det opp hver gang det skjer? Hvis hun kommer med slike provoserende spørsmål så snu de tilbake til henne: "Eller har du ikke kjøpt leilighet allikevel?" "Hvorfor tror du at jeg ikke har kjøpt leilighet?" "Eller har du ikke bunad alllikevel?" "Hvorfor tror du at jeg ikke har bunad når jeg allerede har sagt at jeg har en?" Ja, det må jeg bli flinkere til. Men ofte blir jeg så satt ut når hun sier sånne ting at jeg ikke vet hva jeg skal si. Og da er det som regel andre som kommer inn i samtalen for å si hei etc, slik som i går når hun mente jeg løy om invitasjon til frokost på hjemstedet mitt. Skjønner ikke greia, synes det er så spesielt. Men skal begynne å "ta" henne på det der og da og spørre hva hun mener. Hun er veldig konfliktsky så jeg tror hun bare kommer til å "le" det bort, men likevel.. Anonymous poster hash: 4acb0...244 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #11 Skrevet 18. mai 2014 Du må absolutt ta henne på det med en gang det skjer. På den Facebook-statusen hadde jeg bare skrevet "Hva faen er problemet ditt?", da jeg misliker likes-jaget og synes det er dritflaut at voksne mennesker bryr seg om slikt. Anonymous poster hash: ea06a...263 1
Lady Skrevet 18. mai 2014 #12 Skrevet 18. mai 2014 Så utrolig smålig. Må nesten le. "Bare fire likes, ja" Er det mulig?! Hadde konfrontert henne. Hadde sagt fra helt ærlig at jeg føler hun prøver å trykke meg ned, og spurt om hva årsaken til disse kommentarene er. Det er jo ikke greit.
Berit Skrevet 18. mai 2014 #13 Skrevet 18. mai 2014 Jeg hadde spurt henne om hva hun mente med akkurat det hun sier og meningen med den kommentaren? Spørre om hun forstår at den kommentaren blir oppfattet som at hun virker skadefro ?
Gjest fotballflue Skrevet 18. mai 2014 #14 Skrevet 18. mai 2014 (endret) Hun der hadde jeg ikke orket og hatt som venninne, rett og slett! Virker som om hun prøver å trykke deg ned.. Endret 18. mai 2014 av fotballflue 1
Gjest Blomsterert Skrevet 18. mai 2014 #15 Skrevet 18. mai 2014 Hvis hun stadig beskylder deg for å lyve/overdrive og du ikke gjør det,er det mest sannsynlig hun selv som er "synderen"med andre ord. Projiktering kalles det. Så tror ikke jeg ville stolt helt på henne,og kommentaren under bildet skal du trøste deg med at er en bemrkning andre syns er totalt smålig. Hun gir ikke spesielt godt inntrykk!
strawberry Skrevet 18. mai 2014 #16 Skrevet 18. mai 2014 Hun der hadde jeg ikke orket og hatt som venninne, rett og slett! Virker som om hun prøver å trykke deg ned.. Noen vil bli bedre ved å trykke andre ned, istedenfor å dra seg selv opp.. Hun her virker som et prakteksemplar av det.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 Hjelpe meg for en barnslig oppførsel, hvor gammel er hun? Anonymous poster hash: 7c5b3...a29
Gjest brutal_mann Skrevet 18. mai 2014 #18 Skrevet 18. mai 2014 Her bør en nok ta en samtale rundt hvordan hun har det på innsiden for tiden. Svarene og hvordan samtalen forløper vil gi svar på om hun ser sine egne feil og vil være villig til å bygge opp seg selv. Hvis hun ikke klarer å se, eller ønsker å, ta tak i ting hun sliter med (både i forhold til andre og seg selv) så bør nok dessverre redusere kontakten med henne veldig. Når det gjelder dette med frokosten så kan det ha utslag i at hun er livredd hvis ikke du er der og derfor føler seg truet av tanken på at du har andre venner. Du skal ikke se bort fra at hun er såpass usikker og skadet at hun tviholder på hver minste lille flis hun får tak i.
kills Skrevet 18. mai 2014 #20 Skrevet 18. mai 2014 Barnslig oppførsel motivert av misunnelse tipper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå