AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Dagen startet grytidlig med flaggheising og det som hører med på skolen til ungene. Deretter var det ned å se på toget i byen vi bor i etterfulgt av en fin lunsj på en cafe, hvor vi hadde fått forhåndsreservert bord. Noe sekkeløp ble det også før turen gikk hjem til svigers sitt store hus med grilling og dens slags i hagen. Hos svigers var det tanter, onkler, fettere, kusiner og alt som kunne krype og gå av slekt, det var i utgangspunktet veldig hyggelig helt til kvelden kom. Et av familiemedlemmene fant ut at hn skulle røyke pot for å feire dagen vår. Jeg og min bedre halvdel har 3 barn hvorpå den yngste er fire uker gammel. At folk tar seg et par glass med noe godt i på dager som 17 mai, nyttårsaften, julaften osv foran ungene har jeg ingen ting imot så lenge det ikke blir fyll men, når folk skal bryne seg på ulovlige rusmidler er min grense nådd. Jeg sa derfor til mannen min at jeg aktet å dra hjem, (svigers bor 1 time unna oss med bil) han ville ikke pga at han mente det ville ødelegge stemningen. Jeg har mine prinsipper og barn og rus hører ikke sammen så jeg tok med ungene og dro, han ble igjen. Svigermor ble fortvila og begynte å grine, personen med poten begynte å kjefte, svigerfar stod som et spørsmålstegn mens, mannen min tittet bare ned i gulvet. Jeg snakket med svigermor i dag og gjorde det helt klart at hvis hun ønsket at barnebarna hennes skulle komme dit mer så skulle det ALDRI forekomme doprøyking i deres hus mens ungene var der. Hun skjønte jo det og jeg syntes synd på svigermor som egentlig er enig med meg men, vil ikke si noe da hun vil komme alle til lags. Mannen min er jeg så sur på i dag at jeg ikke snakker til han engang pga at han ikke stod opp for meg i går og ble med hjem. Man kan si hva man vil om pot, at det ikke er farligere enn alkohol og bla, bla men, for meg går det ut på at det er ulovlig. Blant annet tenker jeg på at hvis noen naboer hadde luktet det og ringt politi som hadde kommet, sett at det var unger der så hadde kanskje også barnevernet blitt koplet inn?? Hva hadde dere andre gjort??? er jeg en drama Queen som overdriver max eller er noen enig i at jeg gjorde rett??? Anonymous poster hash: fccbb...d06 18
LilleBallerina Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg. I tillegg hadde jeg kanskje ringt politiet også. 27
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Jeg hadde også reist hjem. Anonymous poster hash: 95ebd...152 15
Gjest Jørild Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Jeg er helt enig med deg! Jeg hadde også tatt med barna og dratt, uten tvil. Mannen hadde virkelig måtte hoste opp dn god unnskyldning. Det der hadde jeg ikke godtatt. 16
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Sært familiemedlem. Jeg ville dratt hjem om noen røkte ulovlige rusmidler, selv om jeg ikke har barn. Respektløst, den slags kan man bedrive alene eller sammen med kun andre dophuer. Anonymous poster hash: e3a43...0cb 16
Alice123 Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Herregud, nei! Jeg fatter ikke at din mann ikke sa noe! Unger og dop hører overhodet ikke sammen! 12
Kong Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Du overdrev absolutt ikke! Tyder på at du er en god mor som bryr deg om barna dine 14
King in the North Skrevet 18. mai 2014 #9 Skrevet 18. mai 2014 Herregud for noen folk, man skal da ikke godta at folk fyrer opp bonger eller hva det måtte være med småbarn tilstede. Ikke at det skal godtas ellers heller, men makan Tror de involverte trenger en solid dose selvinnsikt. 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 du kommer til å få utrolig mye sympati her, men jeg er ikke en av dem. hasj og alkohol er forskjellig på mange måter, men den eneste som egentlig gir deg rett i å fordømme den ene og ikke den andre er at den ene er ulovlig. når du sier at du ikke har noe i mot et par glass vin, men du synes hasj er grusomt, viser du at du er forferdelig misinformert eller en stor hykler. vil du være en statsslave som følger loven blindt uansett hva slags informasjon som motbeviser den? er du så naiv? Anonymous poster hash: d895d...0df 24
Apocalypse Skrevet 18. mai 2014 #11 Skrevet 18. mai 2014 Jeg synes du gjorde det riktige. Fatter ikke hvordan folk er så dumme at de røyker noe som helst foran små barn. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #12 Skrevet 18. mai 2014 Jeg ville heller hatt ungene mine rundt en som hadde røyket pot enn en som hadde drukket alkohol, hvis jeg måtte velge. Anonymous poster hash: 04341...fff 16
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #13 Skrevet 18. mai 2014 Du er drama queen når du drar inn frykt for politi og barnevern. Det blir litt vel hysterisk. Men jeg hadde også momemtant dradd jeg. Har aldri vært rundt folk som har røylt hasj(han gått) selv få barn kom inn i bildet. Hadde ikke gjort et nr utav det, bare sakt at nå er det visst på tide for oss å dra og pakket sammen og kjørt hjem. Hadde ikke sakt annet til mannen heller enn at nuh skulle familien hjem. Hadde ikke giddet å gåt inn i em diskusjon hvor noen måtte "stå opp for en"(eller forsvare som det heter på godt norsk). Bare kviskra til mannen at nå er det takk for i dag. Ikke noe drama.Anonymous poster hash: 32f5d...e98 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #14 Skrevet 18. mai 2014 Så det viktige var at det er ulovlig? Om de hadde begynt å spille poker med penger, så ville du også dratt? Er jo også ulovlig.Anonymous poster hash: 206d7...fde 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #15 Skrevet 18. mai 2014 Jeg skjønner at du ikke vil ha rus rundt barnet ditt, men synes det er rart at du synes et par glass alkohol er greit, det er jo også rus. Anonymous poster hash: 6681a...784 4
dillyduzit Skrevet 18. mai 2014 #16 Skrevet 18. mai 2014 Jeg kan fint sette meg ned og ta en liten joint, når jeg er alene. Å dra den fram på et familieselskap er frekt, uforskamelig og respektløst. Jeg ville nok ha gjort som deg, bare dratt hjem. 25
cocoon Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 Så det viktige var at det er ulovlig? Om de hadde begynt å spille poker med penger, så ville du også dratt? Er jo også ulovlig.Anonymous poster hash: 206d7...fde Du skjønner vel at det er upassende å ha med barn på tilstelninger der det foregår ulovlige ting? Hvis man er uenig med loven og synes at noe burde være lovlig så får man ta det på sin egen tid uten barn tilstede. 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #18 Skrevet 18. mai 2014 Jeg ville ikke hatt med barn der folk drakk alkohol heller. Det er en uting! Anonymous poster hash: 46838...86f 3
strawberry Skrevet 18. mai 2014 #19 Skrevet 18. mai 2014 Jeg synes absolutt du gjorde rett i dette. Om noen vil røyke slikt alene/med venner får være opp til dem, men som du sier, å gjøre det når det er så mange samlet inkludert barn og barnevernet kan faktisk bli koblet inn ja, så bør de faktisk respektere det. 1
kaprifolen Skrevet 18. mai 2014 #20 Skrevet 18. mai 2014 Hadde dratt uavhengig av om jeg hadde med meg ungene eller ikke. Og hvis mannen min ikke hadde stilt opp for meg, kunne han blitt der... Leeeeeengeeee..... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå