AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Er det mulig å få tak i antibiotika fra for eksempel apoteket, uten resept fra fastlegen? Anonymous poster hash: 1fac2...eb5
isbjørnungen Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Antibiotikatabletter, nei. Legevakt er et alternativ. Det finnes noen sårsalver med litt antibiotika i som man kan få uten resept.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Antibiotikatabletter, nei. Legevakt er et alternativ. Det finnes noen sårsalver med litt antibiotika i som man kan få uten resept. Det er kun desinfiserende sårsalver (som Bacmycin og Pyrisept). Det er ikke antibiotika i dem.Anonymous poster hash: 86cd1...c8f
isbjørnungen Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Bacimycin er både desinfiserende og antibiotika
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Bacimycin er både desinfiserende og antibiotika Er du sikker? Trodde ikke de solgte noe som kan gi resistensutvikling reseptfritt på apotek. Men mulig jeg tar feil, da Anonymous poster hash: 86cd1...c8f
isbjørnungen Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Er du sikker? Trodde ikke de solgte noe som kan gi resistensutvikling reseptfritt på apotek. Men mulig jeg tar feil, da Anonymous poster hash: 86cd1...c8f Jepp Inneholder et antibiotika som heter Bacitracin. Se gjerne felleskatalogen.no hvis du lurer http://www.felleskatalogen.no/medisin/bacimycin-actavis-546675 Selvsagt viktig med alt som inneholder antibiotika at man bruker preparatene som forskrevet fra lege.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Jepp Inneholder et antibiotika som heter Bacitracin. Se gjerne felleskatalogen.no hvis du lurer http://www.felleskatalogen.no/medisin/bacimycin-actavis-546675 Selvsagt viktig med alt som inneholder antibiotika at man bruker preparatene som forskrevet fra lege. Takk for info, da lærte jeg noe nytt Anonymous poster hash: 86cd1...c8f
Minya Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Bacimycin inneholder for øvrig så små mengder antibiotika at det eneste den kan ta knekken på er evt småsårsbetennelser. Det er feks vanlig å bruke den som sårsalve for at ikke såret skal tørke ut og sprekke opp ved feks alvorlige skrubbsår og samtidig unngå det som på folkemunne kalles svull - gulaktig bakteriegugge som ofte oppstår i sår det har kommet skitt inni.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Bacimycin inneholder for øvrig så små mengder antibiotika at det eneste den kan ta knekken på er evt småsårsbetennelser. Det er feks vanlig å bruke den som sårsalve for at ikke såret skal tørke ut og sprekke opp ved feks alvorlige skrubbsår og samtidig unngå det som på folkemunne kalles svull - gulaktig bakteriegugge som ofte oppstår i sår det har kommet skitt inni. Svull var nytt ord for meg. Kaller det bare verk jeg, men skal bytte ord nå Anonymous poster hash: 5e2e2...59d
Minya Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Har hørt det både fra pappa og andre som ikke er hverken i familie eller fra samme sted, så jeg regnet med at flere visste hva det var Det er liksom ikke sånn vanlig verk, men litt ekstra ekkel gugge, så svull er en bra betegnelse for det høres litt guffent ut
isbjørnungen Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Har hørt det både fra pappa og andre som ikke er hverken i familie eller fra samme sted, så jeg regnet med at flere visste hva det var Det er liksom ikke sånn vanlig verk, men litt ekstra ekkel gugge, så svull er en bra betegnelse for det høres litt guffent ut Kaller det puss, jeg 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Om du drar til India, er nok det meste reseptfritt. Anonymous poster hash: 543f6...d4f
Sellonis Skrevet 20. april 2017 #14 Skrevet 20. april 2017 (endret) Du kan kjøpe antibiotika uten resept (krever enkel online medisinsk konsultasjon) http://www.dokteronline.com/ Endret 22. april 2017 av Sellonis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå