AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Hei Jeg skal kjøpe meg en pulsklokke, men trenger litt hjelp til hvilken jeg bør kjøpe. Trenger ikke den mest avanserte, men jeg ønsker å vite pult (ift makspuls ol), hvor mye jeg forbrenner ol som er normalt på pulsklokker. Den må være behagelig og enkel å bruke. Jeg skal i hovedsak bruke den til spinning og løping (ikke og ute) og styrketrening (er det vits å bruke pulsklokke på styrketrening?) Noen forslag? Anonymous poster hash: 2014d...c15
Erazor Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Pulsklokke kan være et godt verktøy ved styrketrening. De mer avanserte klokkene vil kunne stilles inn slik at du kan få beskjed dersom du ikke tar nok i, men selv med enklere klokker er det greit å ha kontroll på puls og se hvilken sone man ligger i, slik at man kan ta i mer eller eventuelt slakke av litt dersom man ligger høyere enn ønsket. I tillegg får man data som kan sammenlignes, slik at man ser fremgang over tid (og som gjerne er en ekstra motivasjon hvis man er litt nerd). Siden du ikke skal bruke klokken ute, trenger du ikke GPS. Da går prisen ned. Jeg har kun erfaring med Polar med GPS, men Polar har flere modeller uten GPS som er relativt rimelige (under tusenlappen) og som skal være gode. Ellers har jeg lest mye bra om både Garmin og Suunto, men de har jeg ingen erfaring med selv. Jeg vil for øvrig anbefale å besøke en sportsforretning med litt utvalg, slik at du kan prøve pulsklokkene på. Da kan du sjekke at den sitter godt på ditt håndledd, at du synes displayet er tydelig og at knappene er funksjonelle. Du kan også spørre de ansatte om du har noen spesifikke spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Takk for info om styrketreninga! Jeg har dessverre ikke mulighet til å gå i en butikk å se, da jeg bor ganske langt unna nærmeste sporstbutikk. Det gjør det litt vanskeligere å finne en passende klokke, hvilket er hvorfor jeg spør om råd her Jeg har sett litt på Polar FT60. Er den verdt prisen? Er det noen andre klokker som gir mer for pengene? Anonymous poster hash: 2014d...c15
Erazor Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Polar FT60 skal være en god modell. Jeg ville også ha vurdert Polar FT7 siden du ikke trenger GPS, dersom du vil spare noen hundrelapper. På denne siden kan du se forskjellene (og eventuelt sammenligne andre modeller): http://www.polar.com/en/products/compare?product1=22998&product2=7882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå