Spinat Skrevet 18. mai 2014 #1 Del Skrevet 18. mai 2014 Hei! Jeg står som eier av kontoen min, mens en annen i relasjonen min står som disponent(er), hva betyr det i praksis? Har det en sammenheng med at jeg ikke får gjort konto-overføringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Del Skrevet 18. mai 2014 Dvs at disponenten kan gå i banken og ta ut/inn penger for deg, betale regninger med kontoen ++++ Du som eier kan fint overføre penger selv om du har disponenter. Da har det enten skjedd noe i nettbanken eller du har tastet feil under overføringen. Anonymous poster hash: fc195...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 18. mai 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg får ikke engang opp kontoen min i nedtrekks-menyen på betalingssiden min. Derfor jeg lurte. Kontoinnstillingene gjør det heller ikke mulig å endre primær-konto og/eller skjule kontoer. Opprettet en ny konto, hvor bare mitt navn står på, og den ''fungerer'' (med 0 kroner i bruk, og kan ikke overføre fra de med penger vett, for de har jeg ikke tilgang til). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Del Skrevet 18. mai 2014 Snakk med banken. Anonymous poster hash: 0e2b8...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 18. mai 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 18. mai 2014 Den er stengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 18. mai 2014 #6 Del Skrevet 18. mai 2014 Hei! Jeg står som eier av kontoen min, mens en annen i relasjonen min står som disponent(er), hva betyr det i praksis? Har det en sammenheng med at jeg ikke får gjort konto-overføringer? Nei. Ring banken når den åpner i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 18. mai 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 18. mai 2014 Hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Del Skrevet 20. mai 2014 Har du en verge som passer på pengene dine? Anonymous poster hash: e9a0d...9a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 20. mai 2014 Nei, en i slektsrelasjon er disponent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoFuss Skrevet 21. mai 2014 #10 Del Skrevet 21. mai 2014 Dette høres merkelig ut.. jeg har disposisjonsrett til minemyndige barns konti, jeg får opp disse i min nettbank og kan også overføre penger fra dem til meg hvis det skulle bli behov for det - etter ønske fra barna så klart. Men de vises selvfølgelig i deres nettbank, så det må være noe galt her. Sjekk med banken, og så får vi håpe at pengene fortsatt står der og disponenten ikke har klart å avslutte kontoen uten ditt vitende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #11 Del Skrevet 21. mai 2014 Det er noe galt med innstillingene dine i nettbanken. Du må ringe banken og få det fikset.Anonymous poster hash: 1b487...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amethyst Skrevet 21. mai 2014 #12 Del Skrevet 21. mai 2014 Det sitter sikkert en innstilling igjen på brukeren din fra da du var under 18, med mindre det er andre grunner til at du ikke har disposisjonsrett på egen konto. Ta kontakt med banken din, så fikses det lett. Har du chattemulighet i nettbanken er det det enkleste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 21. mai 2014 gjør chatt meg anonnym eller må jeg oppgi mye rart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 22. mai 2014 #14 Del Skrevet 22. mai 2014 Er det deg igjen, Spinat.. Hvis du vil ha hjelp må du enten ringe, chatte fra innlogget nettbank (kun da er du identifisert) eller møte opp på kontor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 22. mai 2014 tør ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #16 Del Skrevet 22. mai 2014 Nei, da får du sitte der uten tilgang på pengene dine, da. Anonymous poster hash: 1b487...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #17 Del Skrevet 22. mai 2014 hjelP? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 23. mai 2014 #18 Del Skrevet 23. mai 2014 Har du noen andre som kan ringe for deg? F.eks. den som er disponent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 23. mai 2014 #19 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) RING BANKEN, SPINAT! Eller chat hvis du er så innmari redd for å snakke med dem. Jeg mener å huske du har DNB som bank, og da kan du chatte innlogget og dermed være identifisert. Det er kun du, kontoeier, som kan gjøre endringer etc. på ditt kundeforhold. For å svare på det du skrev i hovedinnlegget: I praksis betyr det at disponenten kan overføre fra din konto til sin egen konto i nettbanken, ringe banken og få saldo, transaksjoner etc., gå i banken og ta ut penger osv. Hvor mye han/hun kan gjøre avhenger av hvor stor disp.rett personen har. At du ikke får gjort overføringer har ikke noe med at du har disponent på kontoen. Endret 23. mai 2014 av Lista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #20 Del Skrevet 28. september 2017 Dette er en gammel tråd, men jeg opplevde akkurat å tilfeldigvis merke at min mor fortsatt stod som disponent over kontoen min selv om jeg er 24 år gammel! Banken sa det normalt skulle falle automatisk bort når en fyller 18, men det har det altså ikke gjort - og min mor har da hatt tilgang til å se alle mine transaksjoner i hele seks år uten at jeg var klar over at hun kunne det!! Anonymkode: e5570...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå