Gjest Chrizzy Skrevet 14. juni 2004 #1 Del Skrevet 14. juni 2004 Jesus er for meg en helt! Om man leser hva han sa, og han budskap så er han det for meg. Ikke minst med tanke på den revolusjonæren han var på hans tid. Ikke bare holdt han med de "svake" og de som av en eller annen grunn levde utenfor loven (pålagt, 10 bud). Men hans kvinnesyn, menneskesyn og gudssyn kastet fullstendig de eksisterende normer på dynga! MEN!!!!! Finnes det overhode noen menigheter som lever etter hans lære???? Og hvem skapte kristendommen slik vi kjenner den i dag, Jesus eller Paulus, Roma og den katolske kirken? Jesus omtalte bare seg selv som menneskesønnen. (Martin Luther tolket skriftene på grunnlag av Paulus, så han blir ikke aktuell her, mener jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
raven Skrevet 14. juni 2004 #2 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg er enig med deg - og den eneste religionen som som jeg har hørt om, som er inne på noe av det samme er Bahai. De mener at de store grunnleggerne av store verdensreligionene (som Jesus) er Guds budbringer. Her er man ved kjernen i Guds budskap. Et tegn på at man har fjernet seg langt vekk fra Guds opprinnelige budskap, er at det har oppstått mange grupperinger som krangler seg i mellom om hvem som har den "reneste" troen osv For meg er Jesus et forbilde! Men endel av etterkommerene hans derimot.... Jeg mener å huske at fariseerne var noen flisespikkere man skulle forakte og ta rotta på. Skjønner ikke hvorfor kristgendommen er så preget av fariseere da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå