AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Er det noen her som har tips til hvordan man finner gode fjellsko? Jeg trenger noen til i sommer, for å ha godt fottøy til noen turer på Hardangervidda. Før jeg undersøker nærmere i butikker, vil jeg gjerne ha tips til hva jeg bør se etter. Det er jo så mange ulike typer og ikke minst ulikheter i pris. Hva bør være et minimum? Har vekta mye å si for kvaliteten på skoen? Anonymous poster hash: 0cb4b...3a1
skruf Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Jeg kan anbefale sko fra merket Alfa. Har de selv, og de blir bare bedre og bedre med årene:) Hatt mine i 6 år nå, og de er flittig brukt både til fjellvandring, jakt og fiske. Mannen min har samme merket, og han er like fornøyd. De jeg har er ganske dyre, men verdt hver ei krone. På sikt blir de ikke så dyre likevel siden de er så holdbare (ved godt vedlikehold vel å merke). Disse har jeg: http://www.skittfiske.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=47679&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Alfa+Bever+Queen+Str.+37
Blådiamant Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Både jeg og mannen har fra merket crispi. Han har av modellen skarven tror jeg, mens mine er eldre så husker ikke modellnavnet.
Lila Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Jeg anbefaller sko fra Crispi! Jeg har hatt modellen Besseggen i et års tid nå, og er utrolig fornøyd. Har aldri fått et eneste gnagsår, de sitter veldig godt på foten og ikke minst har de utrolig godt grep på alle underlag. Syns ikke de føles tunge eller klumpete på foten heller, og det er viktig for meg når jeg går langt. I tillegg støtter de godt rundt anklene så man ikke trakker over. Originalprisen på de tror jeg er litt over 2000 kroner, men XXL har ofte kampanje. Nå er de til 1299,- her. Kjenner flere som er fornøyd med disse, så anbefaler deg å sjekke de ut. Med litt vedlikehold har du disse skoene i mange, mange år!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Takker for gode forslag! Hva anbefaler dere av sokker? Vanligvis bruker jeg ull, men synes det kan bli litt varmt når man går noen timer om dagen. Anonymous poster hash: 0cb4b...3a1
Anneline80 Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Sommer/tidlig høst bruker jeg tynne ullsokker fra Pierre Robert, de er veldig gode og sitter godt. Er det kaldere, bruker jeg en ulvangsokk.
skruf Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Anbefaler å bruke en tynn sokk innerst og en tykkere sokk ytterst (f.eks Ulvang sin tursokk som går et stykke opp på leggen) for å unngå gnagsår. Skal du gå i fjellet nå så er det greit med sko og sokker som dekker litt over ankelen pga huggormfare og stort huggormår.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Jeg liker godt Salomon sine fjellsko! Anonymous poster hash: 35ba4...d2b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Jeg elsker mine fra Crispi, men kjenner flere som foretrekker Alfa. Det som er viktig for meg er vekt og at de er laget av skinn, sånn at de former seg noe etter foten. Jeg fikk veldig god hjelp på Oslo Sportslager da jeg kjøpte der. Anonymous poster hash: f048d...b1a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Ser at Crispi er populære. Tenker kanskje at jeg vil gå for de. Men skal prøve flere når jeg er i butikken. Med tanke på vekt på skoene, når begynner det å bli for tungt? Jeg er selv ganske tung, og skal også bære sekk, så det er vel viktig å tenke på at selve beina ikke blir blytunge? Anonymous poster hash: 0cb4b...3a1
GudrunO Skrevet 22. november 2014 #11 Skrevet 22. november 2014 Lette opp denne tråden, tenkte jeg skulle begynne å bruke mine Beseggen Crispi fjellsko som er kjøpt for flere år siden - har noen spørsmål som kanskje de som har sorten kan svare på: Kan de brukes på vinterføre også? De virker litt stive, er redd de skal ta foran på foten, på ankel over vristen. Gjør de det? Brukte et par nye Nordic Grip Safewalker Icelock i dag, for første gang, og den tykke tungen foran på ankelen ble veldig vond etter hvert, ble faktisk hoven etter den - lurer på om det er noe å gjøre med det? Knytte løst, legge vatt imellom? Er redd for at det samme skal skje med den Beseggen. (Jeg går og jogger en del og har topp joggesko med gode modeller som passer meg - men mot vinteren så må jeg ha på bedre fottøy for vær, føre, temperatur). - Er åpen for nyere modeller av fjellsko også, tar imot tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå