Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min tannlege sluttet for tre år siden. I den tiden har jeg gått til en annen.

Jeg var ikke intr. i å begynne til den nye som tok over.

Tar de det for gitt at du skal fortsette til den nye, de eier ikke pasientene.

Ikke har det komt tilbud fra den nye om å fortsette heller.

Han ringte vel like etter han overtok, og sa han hadde satt av time til meg, men jeg takket nei.

Nå har jeg fått brev om at jeg er satt opp til time igjen. Timen må avbest, senest en dag i forveien. Hvis ikke kommer det et gebyr på 500 kr.

Syns det er frekt.

Jeg vil avbestille timen, men det kunne jo hende jeg ikke var hjemme og fikk lest dette brevet.

Anonymous poster hash: 83059...42b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å få jevnlige innkallinger. Noen en gang i året og noen to. Synes det er et fint tilbud for mange av oss glemmer tannlegen når vi ikke har vondt. Ved kontroll en gang i året så kan man avdekke problemer i startfasen. Ring tannlegen å si at du ikke ønsker innkalling, men at du selv tar kontakt.

Anonymous poster hash: 2d912...e8b

Gjest bustyvel
Skrevet

Ring og si bestemt at du vil fjernes fra listene deres, det går gjerne automatikk i at nye overtar den gamle sine pasienter.

AnonymBruker
Skrevet

Når en ny tannlege kjøper praksisen til en tannlege som gir seg, så overføres pasientene til den nye tannlegen. Om du tidligere har vært hos den gamle tannlegen og sagt ja til å få årlig innkalling, så har du gått med på en avtale med dem, og denne avtalen har blitt overført til den nye tannlegen. Dermed har de det juridiske på sin side når de sender deg timeavtaler og krever gebyr om du ikke møter opp eller avbestiller.

Løsningen er rett og slett at du ringer dit og sier at du ikke ønsker verken den oppsatte timen eller å være pasient hos dem lenger :)

Anonymous poster hash: cc484...687

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...