AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Ja, dere som bevvist har prøvd på gutt eller jente. Hvilke metoder brukte dere, og fungerte det? Anonymous poster hash: 50d4b...0e6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Hvordan skal du liksom få vite om det "fungerte"? Sjansen for at det helt tilfeldig ble kjønnet de ønsket seg er jo ganske stor.Anonymous poster hash: 63532...5a2 11
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Alt det er bare oppspinn og myter. Det er ingenting som taler for at noen av de ulike teknikkene har noen effekt. Det er stortsett 50/50 om det blir gutt eller jente. De gangene disse overtro-metodene har funket er bare en ren tilfeldighet. Min litt mer "alternative" tante har i alle år prøvd å få en jente. Kun ha sex på voksende måne/når det er fullmåne, på datoer med partall, spise mye søtt, ikke spise sitrurfrukter eller saltmat, ikke drikke kaffe eller cola... You name it. Hun har, så langt, 4 gutter. Anonymous poster hash: 71f0c...c32 11
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Guttesperm overlever kortere men er raskere. Jentespermen overlever lengre men er treigere. Så....man kan jo evt prøve å ha sex noen dager før eggløsning, og ikke etter dette, slik at man har størst sjangse for at jentespermen overlever. Anonymous poster hash: bda96...740 2
Gjest brutal_mann Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Alt det er bare oppspinn og myter. Det er ingenting som taler for at noen av de ulike teknikkene har noen effekt. Det er stortsett 50/50 om det blir gutt eller jente. De gangene disse overtro-metodene har funket er bare en ren tilfeldighet. Min litt mer "alternative" tante har i alle år prøvd å få en jente. Kun ha sex på voksende måne/når det er fullmåne, på datoer med partall, spise mye søtt, ikke spise sitrurfrukter eller saltmat, ikke drikke kaffe eller cola... You name it. Hun har, så langt, 4 gutter. Anonymous poster hash: 71f0c...c32 Dette var da en krass påstand i all den tid det finnes vitenskapelige metoder der en sorterer spermier etter størrelse. Metoden er ikke 100% sikker, men det er snakk om (nå tar jeg kun fra hukommelsen her, så ikke ta tallene med absolutt sikkerhet) 70-80% treff på det kjønnet som en ønsker? Det krever kunstig befruktning, men metoden finnes og brukes i flere land. I Norge er den dessverre forbudt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Jeg velger å se på de som tror at de kan "velge" kjønn utfra stilling osv som mindre intelligente.. Anonymous poster hash: b6477...fd0 5
LatersBaby Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Besteforeldrene til datteren min mener at de har forhåndsbestemt kjønnet på alle barna sine, ved det som blir nevnt ovenfor - ha sex tidlig/rett før el for å få jente (jente sædcellene svømmer senere, men holder ut lengre, siden egget fremdeles ikke er nede så har gutte sædcellene dødd før de har nådd fram) mens de hadde sex på slutten av el for å få gutt (gutte sædcellene svømmer raskere en jente sædcellene og når dermed egget fortere) Nå vet jeg ikke om dette faktisk fungerer, men det er en interessant teori, og de mener iallfall at det har fungert på dem. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #8 Skrevet 18. mai 2014 Dette var da en krass påstand i all den tid det finnes vitenskapelige metoder der en sorterer spermier etter størrelse. Metoden er ikke 100% sikker, men det er snakk om (nå tar jeg kun fra hukommelsen her, så ikke ta tallene med absolutt sikkerhet) 70-80% treff på det kjønnet som en ønsker? Det krever kunstig befruktning, men metoden finnes og brukes i flere land. I Norge er den dessverre forbudt. Så lenge barnefaren ikke har en liten sentrifuge inne i pungen så er det ikke så lett å gjøre på egen hånd akkurat. For det er metoden som brukes, siden jente og guttesædceller har bittelitt ulik vekt.Anonymous poster hash: 1f511...b13 1
Hulderen Skrevet 18. mai 2014 #9 Skrevet 18. mai 2014 Om dere ønsker dere jentebaby, så be barnefaren bli sportsdykker. Det går igjen på at jentesædceller tåler mer enn guttesædceller. Så barnefaren må dykke hyppig i den perioden sædcellene dannes. En stor undersøkelse i Norge på sportsdykkere for noen år siden avdekket dette. Blant mange andre spørsmål så skulle dykkerne svare på kjønn på barn de hadde fått. Undersøkelsen avdekket noe mye mer alvorlig også. Kvinnelige dykkere må ikke dykke mens de er gravide. Dykking tidlig i svangerskapet (gjerne før de vet at de er gravide) øker drastisk faren for spontanaborter. Mens dykking mot slutten av svangerskapet øker faren for dødfødsler. 1
Frisørdama Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 De ble ikke det jeg "prøvde på" men elsker de fordeom ;-)
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #11 Skrevet 18. mai 2014 Guttesperm overlever kortere men er raskere. Jentespermen overlever lengre men er treigere. Så....man kan jo evt prøve å ha sex noen dager før eggløsning, og ikke etter dette, slik at man har størst sjangse for at jentespermen overlever. Anonymous poster hash: bda96...740 Det er mange som fortsatt tror det, men det er faktisk en myte fra 60-tallet som har blitt grundig avvist siden, Her (siste side) er en liten forklaring på hvordan denne ideen har oppstått: The widely held idea that spermatozoa bearing the Y chromosome (Y sperm) swim faster than those bearing the X chromosome (X sperm) seems to have originated from Shettles's work in 1960, using phase-contrast microscopy. Reading Shettles's reports in Nature and other peer reviewed journals, many researchers thereafter believed that Y sperm swim faster than X sperm. The finding particularly influenced research on sperm separation. Although several attempts have been made to correct this impression, it was not until the development of computer assisted sperm analysis (CASA) that reliable observations could be made. So far, researchers have found no morphological differences between human X sperm and Y sperm. Neither mature sperm nor their precursors possess significant morphological differences between X and Y genotypes ...litt sånn tørt forklart Anonymous poster hash: 63532...5a2 3
Susa Skrevet 18. mai 2014 #12 Skrevet 18. mai 2014 Nei, det er bare myter og oppspinn. Se bare på de som har kunstig befruktning, det skjer alltid på samme tidspunkt i perioden, og det blir ca 50/50 gutter og jenter.
Chanchan Skrevet 18. mai 2014 #13 Skrevet 18. mai 2014 Så vidt jeg vet har ingen av sædcellene noe spesifikt kjønn. Alle sædcellene bærer både X og Y-kromosomer, hvilket av dem som slår ut bestemmes ikke før etter befruktning. Tilfeldigheter, altså!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #14 Skrevet 18. mai 2014 Kjære, det er mandag.Peis på, jentedag. Jeg blir sjokkert over folk her inne. Disse er voksne og skal ha barn, så kommer de med slike spørsmål. Legg deg, du skal i barnehagen i morgen Anonymous poster hash: 4603e...1fb 1
Hulderen Skrevet 18. mai 2014 #15 Skrevet 18. mai 2014 Så vidt jeg vet har ingen av sædcellene noe spesifikt kjønn. Alle sædcellene bærer både X og Y-kromosomer, hvilket av dem som slår ut bestemmes ikke før etter befruktning. Tilfeldigheter, altså! Så fullstendig feil! Sædcellene har enten x eller y, mens eggcellen alltid har x. Det er dermed sædcellen som avgjør kjønn. Hva trodde du avgjorde kjønnet? 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #16 Skrevet 18. mai 2014 Jeg tror jo egentlig ikke på det, men da jeg skulle bli gravid ønsket vi oss jente. Vi hadde oss i perioden før eggløsning, og stanset. Jeg drakk også mye melk og tok kalsiumtilskudd. Vi fikk jente:) sannsynligvis helt tilfeldig da, men greit å vite at man "gjorde det man kunne";)Anonymous poster hash: 1e4e0...0e4
Chanchan Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 Så fullstendig feil! Sædcellene har enten x eller y, mens eggcellen alltid har x. Det er dermed sædcellen som avgjør kjønn. Hva trodde du avgjorde kjønnet? selvfølgelig trodde jeg kromosomene avgjør kjønnet, les posten min da... jeg har bare alltid hørt at kjønnet ikke blir avgjort før etter en viss utvikling, og at sædcellene dermed hadde begge kromosomene. derfor skrev jeg "så vidt jeg vet".
Gjest brutal_mann Skrevet 18. mai 2014 #18 Skrevet 18. mai 2014 Så lenge barnefaren ikke har en liten sentrifuge inne i pungen så er det ikke så lett å gjøre på egen hånd akkurat. For det er metoden som brukes, siden jente og guttesædceller har bittelitt ulik vekt.Anonymous poster hash: 1f511...b13 Det er vel strengt tatt en av flere metoder som brukes? http://en.wikipedia.org/wiki/Sperm_sorting
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #19 Skrevet 18. mai 2014 inn og ut, da blir det gut inn og vente, da blir det jente Anonymous poster hash: be733...0b5 3
Kakaoen Skrevet 18. mai 2014 #20 Skrevet 18. mai 2014 inn og ut, da blir det gut inn og vente, da blir det jente Anonymous poster hash: be733...0b5 Synes i grunnen at dette var det beste argumente so far
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå