AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Jeg er så usikker på hvor vi skal flytte. Bor i dag i Oslo, på et sted som ikke blir ansett som det beste. Har et barn på 4 år, og tenker at vi bør flytte innen skolestart. Alternativene er sted X, som er 45 minutters kjøring herfra. Jeg har mine foreldre der, og det er billige huspriser, så vi kan få drømmehuset. Men ulempene er lang reisevei til jobb, og vi har ikke noe annet nettverk der enn mine foreldre. Det er forøvrig et ganske koselig sted, og nabolag. Det andre alternativet, Y, er rett ved jobben min. Vi har litt større nettverk der, og det er mye nærmere Oslo, og mer sentralt. Men vi får da kun et rekkehus med naboer på begge kanter, og ikke like god plass. Det vil sikkert være litt slitt, og ikke akkurat det vi hadde sett for oss. Har lenge tenkt at det blir X, og bare ventet på det rette huset. Men plutselig har jeg fått kalde føtter, og er usikker på om jeg vil flytte så langt ut på landet... Hadde håpet å hoppe over steget med rekkehus, og gå rett på fin enebolig, men det har sin pris.... Noen tanker fra dere? Anonymous poster hash: fa79b...732
Furstina Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Jag hade valt Y. Där ni har nätverk, närhet till jobbet ni ska till varje dag. Jag vet inte hur det är med dina föräldrar, men att bygga flytten på att de bor där kan vara tunnt. Nu vet inte om de faktiskt vara barnpass så som ny vill, eller hur deras hälsa blir. Min mor som är den enda släkting vi har i närheten har valt att spendera sin mesta tid med sin sambo, med hans familj, på resor, ett nytt sommarhus. Hennes liv och val och vi varken kan eller ska tycka nåt om det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Takk for svar, jeg heller nok mest mot Y nå. Mamma er bare 49 år, sprek og ungdommelig, og stiller opp masse med barnepass, og er en veldig god støtte i livet mitt. Vi snakker sammen i telefon hver eneste dag. Men skulle så gjerne bodd nærmere henne.....Anonymous poster hash: fa79b...732
Gjest Blyanten Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Per nå, så synes jeg alternativ Y høres best ut for dere to.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Y! Og rekkehus er mye mer sosialt med barn. Så kan dere heller flytte til foreldrene senere en gang. Er det langt fra foreldrene dine til Y? Anonymous poster hash: 21eb9...be0
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Det er 30 minutter med bil mellom Xog Y. Y føles mer og mer riktig ja. Men det er litt rart å plutselig snu om på planene sine nå Anonymous poster hash: fa79b...732
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Hadde definitivt valgt Y, men nå trives jeg i rekkehus med naboer rundt også da. Hadde fått "noia" av å ha for mye avstand til naboene. Anonymous poster hash: 3e710...163
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Jeg ville valgt Y. Rekkehus er da ikke "bare" (selv om der jeg opprinnelig kommer fra, skikkelig bygde-Norge, så mener nok folk at det kun er sosialklienter som ikke har enebolig ), og oppussing kan man ta etterhvert. Anonymous poster hash: f88d0...bee
Tante-Sofie Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 For meg hadde det vært et enkelt valg; å pendle 45 minutter hver vei til jobb hadde spist opp så mye av tiden jeg kunne brukt sammen med barnet mitt, at det hadde vært noe jeg var villig til å ofre veldig mye for å unngå. Men jeg ser ikke på det å bo i rekkehus som kjipt, sikkert fordi jeg har vokst opp i et selv og hadde det veldig fint. Gata krydde av unger jeg kunne leke med. Nå bor jeg i blokk og trives veldig godt med det.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Oppdatering: Det endte med Y. En måneds tid etter innlegget mitt dukket det opp et kjempefint rekkehus i dette området, og vi kjøpte det trives veldig godt her, og det var helt klart det rette valget! Anonymous poster hash: fa79b...732
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 Oppdatering: Det endte med Y. En måneds tid etter innlegget mitt dukket det opp et kjempefint rekkehus i dette området, og vi kjøpte det trives veldig godt her, og det var helt klart det rette valget! Anonymous poster hash: fa79b...732 Så flott! Gratulerer!Anonymous poster hash: e04ba...d0a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #12 Skrevet 7. april 2015 Jeg ville valgt Y. Rekkehus er da ikke "bare" (selv om der jeg opprinnelig kommer fra, skikkelig bygde-Norge, så mener nok folk at det kun er sosialklienter som ikke har enebolig ), og oppussing kan man ta etterhvert. Anonymous poster hash: f88d0...bee Et rekkehus i Bærum eller en byleilighet kan fort koste 3.500.000-6.000.000,- Få sosialklienter har råd til dette?Anonymous poster hash: e2ed8...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå