AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Hei. Jeg har vært sammen med kjæresten min i nesten 3 år nå, han er bestevennen min og jeg trives veldig godt med han. Problemet er at jeg føler han er så umoden. Han går ut omtrent hver helg, gjerne både fredag og lørdag, og da går han sjelden å legger seg før klokken 6 og våkner ofte opp hos andre. (For å få det avklart, jeg mistenker ikke utroskap eller noe sånt). Jeg vet at han har det utrolig kjekt, og jeg får omtrent alltid være med. Ja, noen ganger kan det hende jeg går ut med vennene hans alene om han er på jobb eller noe – noe jeg setter stor pris på! Det er aldri er snakk om å ta et par rolige pils, det er alltid «fyring» og nach osv. Han sier selv at han er redd for å gå glipp av noe, men jeg kunne ønske han i hvert fall en gang i blant foreslo at vi skulle ta en lørdag edru, sammen – uten at det var fordi han skulle på jobb neste dag. Han mener at siden vi bor i lag så er vi jo med hverandre hele tiden, men jeg føler det er noe ekstra fint med en lørdagskveld. Kjæresten min syns også det er veldig gøy å gå med stygge klær, han har blant annet gått på skolen med en t-skjorte der det var klippet store hull til niplene. Når jeg møtte han i dag, på selveste 17. mai (vi hadde vært ute dagen før og han skulle såklart på nach, så da sov vi ikke sammen), hadde han tatt slipset og knytt det «en gang». Altså som en vanlig knute rundt halsen, jeg syns dette var pinlig og fikset det med en gang. Han snakket også om hvor utrolig artig det hadde vært om han hadde hatt et slips der det bare sto fis og tiss på det. «Hadde ikke du ledd om du hadde sett en person som gikk rundt med et sånt slip?» Joda, kanskje.. Han går i tillegg med blåposer(slike man tar utenpå skoene for at det ikke skal bli vått inne inne) på treningssenteret når det er vått ute. Løper på mølle, løfter vekter osv., etterpå tar han de ikke av, for han mener det gir ekstra impregnering. Kjedelig å bli våt på beina vet dere. I tillegg er han og vennene så utrolig teite og kan finne på alt mulig dumt – noen ganger er det artig, andre ganger ikke så kjekt. De syns blant annet det er veldig artig å lage høye rare lyder, brenne tønnebål i hagen (slik at gresset blir helt ødelagt) og han har til og med tissa på andre opptil flere ganger. Bæsj, fis, tiss og pung humor står jo da selvfølgelig høyt. Han mener at jeg må akseptere han som han er, og jeg ser jo for så vidt den. Han nyter livet og bryr seg fint lite om hva andre syns. Men i dag, når jeg så de andre mennene som var så velstelt og hadde flotte dresser, ja da var jeg rett og slett litt misunnelig. Om jeg «nekter» han i å gå på nach eller lignende, mener han at jeg låser han og at han ikke kan være i et låst forhold. Når jeg leser igjennom detter innser jeg at han høres ganske fæl ut, men han er faktisk ganske så ålreit ellers. Det er en grunn til at vi er sammen. Fyren har iq høy nok til å bli medlem i mensa og leverer masteroppgaven sin om ikke så lenge. Han er flink på det meste, alt i fra sykling til mekking. Han bryr seg veldig om de rundt seg, og han skyr at som heter vold (utenom kampsport da). En annen ting er at jeg syns det er litt trist at han aldri viser på sosiale medier at vi er kjærester. Han legger aldri ut bilder av oss sammen eller skriver statuser om oss. Han kommenterer heller aldri bilder av meg, eller statuser jeg skriver. Det virker som han er redd for å bryte sitt macho image, men jeg får jo følelsen av at han er flau og det jeg ønsker mest er jo en kjæreste som er stolt over å være sammen med meg. Mulig jeg er litt kravstor på dette området, for han virker ikke flau utenom på facebook. Jeg er veldig redd for å stille for høye krav til han, rett og slett fordi jeg ønsker å dele livet mitt med han. Hva mener dere? Må jeg bare akseptere at vi er to individer som rett og slett er litt ulike på noen punkt? Han er forresten 23 år gammel, jeg er 20. Anonymous poster hash: f9447...009 Anonymous poster hash: f9447...009
kari2 Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Off, det der hørtes forferdelig pinlig ut. Dere er jo unge, så jeg skjønner at det er artig å gå ut, og følelsen av å ikke ville gå glipp av noe. Men den humoren der, er ikke for meg, og har aldri vært det. SYns du det kan være morsomt, og at det bare er upassende av og til? Han blir vel voksen med tida han og, og det kan hende prioriteringene hans forandrer seg etterhvert. Ift facebook, så er det veldig mange menn som er slik, at de ikke vil vise følelser der. Det er i hvert fall min erfaring. Tror ikke du skal legge så mye i det. 1
Gjest Blubbs Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Første delen hørtes veldig kjipt ut. Det er klart at man er bare ung en gang, og skal få leve. Men samtidig så er det ålreit å la ting roe seg etterhvert. Du skal alltid akseptere han som han er, men på ett tidspunkt må vi alle tilpasse oss omgivelsene. F.eks. på 17 Mai, så går du gjerne litt mer pynta enn ellers. Jeg hadde personlig følt det ville være slitsomt å hatt det slik du beskriver. Både flau over diverse påfunn, men det konstante hivet etter at noe skal skje hele tiden, og være redd for å gå glipp av det. Du kan jo høre med han, hva han tenker på sikt? Ser han for seg å skulle roe seg ned med tiden? Ellers så er menn og facebook slikt. Vi står i forhold på facebook, men han har aldri kommentert mine bilder, eller statuser. Har aldri skrevet noe til meg heller. Riktignok så kommenterer han sjeldent bilder og statuser generelt, så jeg tenker aldri noe på det.
Gjest Peaches Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Nei, uff. Han der hørtes virkelig umoden ut ja. Skjønner at du blir flau..
Sapientia Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Han høres kjip ut. Jeg kan like en som kan være barnslig til tider jeg, en som kanskje har en humor ikke alle ville satt like stor pris på og som kanskje for noen ville oppfattes som umoden. Er ikke så opptatt av hverken å være eller oppfattes som voksen selv. Men det går en grense. Der som situasjonen tilsier det må man kunne oppføre seg som voksen. Er man i et forhold må man gi og ta og ikke kun tenke på segselv. Selvsagt skal det være greit å gå ut med venner, med eller uten partneren "på slep", men om det gjøres hver eneste helg når den andre parten har uttrykt ønske om noe annet så synes jeg helt klart at det er på sin plass at man modererer seg noe. Helst bør jo slike ting sies på en ordentlig måte, ikke under en krangel. Vanskelig å få noe fornuftig ut av en krangel som regel. Angående FB så er vel dette strengt tatt ikke så viktig i det store og hele. Men kan forstå at du ikke setter pris på at han overhodet ikke gir seg til kjenne ovenfor deg på FB, spesielt dersom han er aktiv på andre fronter/mot andre FB venner. Dere er unge, men allikevel gamle nok til at det bør kunne gå å snakke sammen på en skikkelig måte og forstå at man noen ganger må gjøre ting den andre vil istedet for hva manselv vil dersom planen er å fortsette forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå