Gå til innhold

Får "blåmerker" av ingenting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har i et par måneder fått blåmerker veldig lett. Har vært hos legevakt og fastlege, og tatt forskjellige blodprøver. De har ikke funnet noe spesielt.

Jeg blir likevel bekymret når jeg får blåmerker av det jeg vil påstå er "ingenting". Jeg har i dag, som alle andre, båret en håndveske. Av det har jeg fått blåmerker på armen. Jeg ble spurt på nattbussen om det gikk bra med meg og om jeg trengte å følges til politiet. Det føles ikke greit å gå med bare armer lenger. Folk ser rart på meg, og stygt på kjæresten min.

Burde jeg kontakte lege igjen, på tross av at de ikke finner noe galt?

Anonymous poster hash: 6d720...14c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legger ved bilde av typen blåmerker jeg får.

Anonymous poster hash: 931a7...766

post-37809-0-02554400-1400371061_thumb.j

AnonymBruker
Skrevet

veggdyr?

Anonymous poster hash: 2d90d...7f1
AnonymBruker
Skrevet

Ehlers Danlos syndrom? Kan gi mange uforståelige blåmerker. Google it.

Anonymous poster hash: d6175...847
AnonymBruker
Skrevet

Har du kraftig menstruasjon? I såfall kan du ha von willebrands sykdom. Ikke farlig, men greit å vite om du skal operere, føde, eller andre ting som kan føre til blodtap. Sykdommen er så sjelden at det er lite sannsynlig du har blitt testet for det. Spør legen - det blir konstatert via vanlig blodprøve.

Anonymous poster hash: ac006...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke bildet var så ille, jeg har gått med sånne merker hele livet og har aldri blitt spurt om jeg har det greit hjemme. Skjønner at det er skremmende hvis du ikke har hatt det før, men jeg er frisk som en fisk og får blåmerker av å sitte på en hard stol/ha en gjenstand inntil meg over lengre tid/bumpe inni dører og iblant kommer det bare noen uten at jeg har gjort noe.

Men gikk du faktisk til legevakten fordi du får blåmerker? Det er slikt man bruker fastlegen din, og gjør at akutte pasienter må vente. Uansett bør jo fastlegen ha testet blodprøvene for de passende tingene hvis det var nettopp dette du gikk til legen fo.

Anonymous poster hash: 463e6...4f6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke bildet var så ille, jeg har gått med sånne merker hele livet og har aldri blitt spurt om jeg har det greit hjemme. Skjønner at det er skremmende hvis du ikke har hatt det før, men jeg er frisk som en fisk og får blåmerker av å sitte på en hard stol/ha en gjenstand inntil meg over lengre tid/bumpe inni dører og iblant kommer det bare noen uten at jeg har gjort noe.

Men gikk du faktisk til legevakten fordi du får blåmerker? Det er slikt man bruker fastlegen din, og gjør at akutte pasienter må vente. Uansett bør jo fastlegen ha testet blodprøvene for de passende tingene hvis det var nettopp dette du gikk til legen fo.

Anonymous poster hash: 463e6...4f6

Nei, jeg dro på legevakten med hodepine, feber, petekkier og røde blåmerker. Jeg ringte på forhånd, og de ba meg komme ned dit så fort som mulig.

Til dere andre, ikke noe av det dere har nevnt passer hos meg. Får vel bare slå meg til ro med at det bare er sånn kroppen min er! Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 931a7...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...