Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Som overskriften tilsier har jeg problemer med å finne riktig hårfarge.

Jeg har vært hos maaaange frisører for å få hjelp til å finne den fargen som passer meg best, men ingen har klart å gi meg et skikkelig svar. Grunnen til dette er at de ikke klarer å finne ut om jeg har kald, eller varm hudtone. Jeg har til og med vært på frisørsalonger der alle frisørene har samlet seg for å diskutere om jeg har kald, eller varm hud, uten at de har kommet til noen enighet.

Så nå tenkte jeg å høre om det er noen eksperter her på kvinneguiden som kan hjelpe :)

Jeg skal skrive litt om hvordan jeg ser ut, slik at noen kanskje kan hjelpe :)

Jeg har ganske lys hud, lysere enn det som er vanlig når folk sier at de har lys hud, og desverre av den typen som aldri, ALDRI blir brun (tro meg, jeg har prøvd).

I tillegg har jeg svake fregner i ansiktet og litt på skuldrene, disse blir litt sterkere når jeg har vært lenge ute i solen, og veldig kragtige de få gangene jeg har tatt solarium. Øynene mine er veldig lyse blå og har noen ganger blitt betegnet som "isblå", og jeg har av og til en lys, svak rød/rosa farge i kinnene. Jeg har fått tips før om å se på blodårene på håndleddet for å finne ut om en har kald, eller varm hudtone, og mine blodårer er ganske blå.

Jeg har prøvd en kald brunfarge før, og selv om fargen var veldig fin så var den liksom ikke helt riktig på meg. Jeg har prøvd brunfarger med kopper i, og mahogney, og jeg føler at begge disse farge har passet meg. Jeg har også hatt svart hår før, og fordelene der var at øynene mine så veldig blå og klare ut, men ulempen var at fargen ble veldig hard mot huden min.

Akkurat nå har jeg rødbrunt hår og synest egentlig at det er en fin farge, men jeg synest også det er litt kjedelig, uten at jeg helt kan forklare hvorfor.

Farger jeg kler (på klær) er klare farger, som turkis, knallrød, corall, kald, mørk lilla, svart og hvitt.

Farger jeg ikke kler så godt er pastell farger, i alle nyanser, og noen gråtoner.

Farger jeg ABSOLUTT ikke kler er farger som er beige og "sand" aktige.

I det siste har jeg plundret litt med tanken på å kanskje bli blond, men jeg er usikker på om jeg kommer til å kle dette, og da eventuelt hvilken tone jeg skal velge. Så derfor håper jeg at det er noen flinke folk her inne som kan dette med farger som kan gi meg noen gode råd, og kanskje hjelpe meg å bestemme om jeg burde bli blond, eller holde meg til rød/brunette :)

Anonymous poster hash: e44bb...0ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MÅ du farge håret da? De fleste ser best ut med sin originale hårfarge.

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke bare poste ut et bilde av hudfargen din i bra lys så jeg kan se?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Førs, nei.. Jeg MÅ jo såklart ikke farge håret mitt, men jeg har veldig lyst. Den orginale hårfargen min nå, altså, det som kommer i etterveksten, er kommunegrått. Når jeg var liten hadde jeg veldig blondt hår som etterhvert ble gyllenbrunt med litt rødskjær, men etterveksten er langt i fra den fargen jeg hadde før jeg begyndte å farge håret, kanskje mine 27 leveår har begyndt å gjøre meg gråhåret :P

Skilpadden: Det var en lignende hårfarge jeg kunne tenke meg :) Jeg synest den er veldig fin, men er usikker på om jeg kommer til å kle den, siden jeg er så usikker på om hudfargen min er kald, eller varm. Jeg kan prøve å ta et bilde i morgen for å vise litt bedre, men på bilder blir somregel hudfargen bare veldig hvit. Men jeg kan som sagt gjøre et forsøk :)

Gjest miss_sara
Skrevet

Kan tenke meg at du har en kald hudtone som meg og du vil da kle mørkeblondt med lyse striper helt perfekt!

Skrevet

Takk for svar! :)

Førs, nei.. Jeg MÅ jo såklart ikke farge håret mitt, men jeg har veldig lyst. Den orginale hårfargen min nå, altså, det som kommer i etterveksten, er kommunegrått. Når jeg var liten hadde jeg veldig blondt hår som etterhvert ble gyllenbrunt med litt rødskjær, men etterveksten er langt i fra den fargen jeg hadde før jeg begyndte å farge håret, kanskje mine 27 leveår har begyndt å gjøre meg gråhåret :P

Skilpadden: Det var en lignende hårfarge jeg kunne tenke meg :) Jeg synest den er veldig fin, men er usikker på om jeg kommer til å kle den, siden jeg er så usikker på om hudfargen min er kald, eller varm. Jeg kan prøve å ta et bilde i morgen for å vise litt bedre, men på bilder blir somregel hudfargen bare veldig hvit. Men jeg kan som sagt gjøre et forsøk :)

Ta bilde og oppdater meg, du! Men utifra det du beskriver så kan det hende du er begge deler, men du ligger mer på den kalde siden. For akkurat sånn er jeg også! Jeg er både kald og varm, men mest kald.

Hva er naturlige hårfargen du har? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får desverre ikke til å ta noen gode bilder, fordi hudfargen forandrer seg sånn ut i fra hvilket lys jeg er i. I veldig sterkt sollys er jeg nesten blåhvit, i indirekte sollys er jeg bare utrolig hvit, og i normalt innelys ser jeg bare normalt lys ut med litt varme i huden. Men etter noen søk på nettet og litt hjelp fra samboer så har jeg funnet ut at hudtonen min er en mellomting mellom Christina Hendricks og Nicole Kidman (bilder fra moulin rouge). Men tror jeg skal prøve meg som blond, det værste som kan skje er jo at det ikke er noe fint, og da går det helldigvis ann å farge det igjen :)

Skrevet

Hei!

Som overskriften tilsier har jeg problemer med å finne riktig hårfarge.

Jeg har vært hos maaaange frisører for å få hjelp til å finne den fargen som passer meg best, men ingen har klart å gi meg et skikkelig svar. Grunnen til dette er at de ikke klarer å finne ut om jeg har kald, eller varm hudtone. Jeg har til og med vært på frisørsalonger der alle frisørene har samlet seg for å diskutere om jeg har kald, eller varm hud, uten at de har kommet til noen enighet.

Så nå tenkte jeg å høre om det er noen eksperter her på kvinneguiden som kan hjelpe :)

Jeg skal skrive litt om hvordan jeg ser ut, slik at noen kanskje kan hjelpe :)

Jeg har ganske lys hud, lysere enn det som er vanlig når folk sier at de har lys hud, og desverre av den typen som aldri, ALDRI blir brun (tro meg, jeg har prøvd).

I tillegg har jeg svake fregner i ansiktet og litt på skuldrene, disse blir litt sterkere når jeg har vært lenge ute i solen, og veldig kragtige de få gangene jeg har tatt solarium. Øynene mine er veldig lyse blå og har noen ganger blitt betegnet som "isblå", og jeg har av og til en lys, svak rød/rosa farge i kinnene. Jeg har fått tips før om å se på blodårene på håndleddet for å finne ut om en har kald, eller varm hudtone, og mine blodårer er ganske blå.

Jeg har prøvd en kald brunfarge før, og selv om fargen var veldig fin så var den liksom ikke helt riktig på meg. Jeg har prøvd brunfarger med kopper i, og mahogney, og jeg føler at begge disse farge har passet meg. Jeg har også hatt svart hår før, og fordelene der var at øynene mine så veldig blå og klare ut, men ulempen var at fargen ble veldig hard mot huden min.

Akkurat nå har jeg rødbrunt hår og synest egentlig at det er en fin farge, men jeg synest også det er litt kjedelig, uten at jeg helt kan forklare hvorfor.

Farger jeg kler (på klær) er klare farger, som turkis, knallrød, corall, kald, mørk lilla, svart og hvitt.

Farger jeg ikke kler så godt er pastell farger, i alle nyanser, og noen gråtoner.

Farger jeg ABSOLUTT ikke kler er farger som er beige og "sand" aktige.

I det siste har jeg plundret litt med tanken på å kanskje bli blond, men jeg er usikker på om jeg kommer til å kle dette, og da eventuelt hvilken tone jeg skal velge. Så derfor håper jeg at det er noen flinke folk her inne som kan dette med farger som kan gi meg noen gode råd, og kanskje hjelpe meg å bestemme om jeg burde bli blond, eller holde meg til rød/brunette :)

Jeg synes det høres ut som om du er en klar vår. Du har veldig lys hud men kan få fregner indikerer at du har en nøytral/varm hud. Fargene du mener du kler er typiske vårfarger, og isblå øyne er også typisk for en klar vår, samt at du ikke kler duse, sandaktige farger.

http://www.prettyyourworld.com/the-clear-spring.html

Dette er en bra side. Du vet jo selv hvordan du ser ut, så du ser om du føler beskrivelsen passer eller ikke.

Hvis du skal bli blond (og mine antakelser om dine farger er korrekte vel å merke), bør du unngå askeblond, men heller gå for nøytral/varm lys blond :)

AnonymBruker
Skrevet

Når du sier at du kan se blå ut i solen, så er det en tegn på at du er kald i hudfargen. De med varm tone, og er er bleike, ser grønne ut. Også kan du se på blodårene på armer - ser de lilla/blå ut, er du kald i hudtonen, ser de grønne ut - du er varm. Har du både blåe og grønne, er du nøytral i huden, men siden du sa at du kler klare farger, så tror jeg at du er kald i huden. Og da er kalde hårfarger anbefalt til deg. En annen anbefaling er å farge håret i fargen du naturlig hadde når du var 5 år gammel, antaglivis er det en farge som vil passe deg nå også. :)

Anonymous poster hash: 296f9...e50

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! :) Er veldig glad for at folk vil hjelpe til :)

Nå ble jeg veldig usikker. Jeg tror jeg har komt frem til at jeg er nøytral i hudtonen, men heller litt mer mot det kalde. Jeg har som jeg skrev tidligere kun hatt en kald hårfarge én gang før, og det så ikke helt riktig ut, uten at jeg kan forklare hvorfor. Det så bare feil ut. Så jeg er usikker på om askeblond da passer for meg, siden jeg ikke har kledd å ha kald hårfarge før. Fant noen bilder fra da jeg var liten, og ser at jeg da først hadde en veldig lys askeblond som senere ble mer gylden blond og til slutt ble lys brun med gyllent skjær i. Uten at jeg ble noe særlig klokere av det :P

AnonymBruker
Skrevet

Professor Orm: Så det ikke før nå, men jeg følte at den Clear Spring beskrivelsen passet meg veldig godt :)

Skrevet

Professor Orm: Så det ikke før nå, men jeg følte at den Clear Spring beskrivelsen passet meg veldig godt :)

Det må være en grunn til at ikke frisørene klarte å finne ut hvilke farger du kler, nettopp det at hudtonen din er nokså nøytral, men litt varm. Når man er så lys som du sier du er, vil blodårene dine se blå ut uansett. Siden du sier du ikke kledde askebrun farge, vil du sannsynligvis heller ikke kle askeblond. Må selvsagt være forsiktig med å uttale meg for sikkert siden jeg ikke vet hvordan du ser ut, men jeg tenker litt mer slik som Blake Lively vil kunne passe :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er nok ganske nøytral, men jeg tror egentlig jeg er mer kald enn varm. Jeg har lest litt mer på den siden du linket, og når jeg så gjennom sesongene så synest jeg egentlig at clear winter passer bedre for meg enn clear spring. Beskrivelsen til clear spring passer perfekt, men fargene som viser på fargekartet er farger som ikke kler meg så veldig godt, og jeg ser ikke noen likhetstrekk med noen av de kjendisene som er listet opp som clear spring. Når jeg der i mot ser på clear winter så er kanskje ikke beskrivelsen helt riktig, men fargekartet der er farger som passer meg godt, og kjendisene som vises er mer lik meg (som Liv Tyler og Zooey Deschanel) i fargene. Jeg har blitt fortalt flere ganger av både kjente og ukjente at jeg ligner på de to sistnevnte, ikke pga utseende, men pga fargene. Så nå er jeg tilbake til å være litt usikker.

Uff, jeg virker sikkert utrolig selvopptatt nå som maser sånn om dette, men jeg vil bare være helt sikker på at jeg har funnet riktig type farge før jeg blir blond, siden det er ganske slitsomt for håret.

Skrevet

Men da er det uansett ganske sikkert at du er enten klar vår eller klar vinter. Hvis du er vinter, er du ganske mørk i utgangspunktet, og muligens blir blondt hår for lyst. Jeg må innrømme jeg synes dette ble veldig vanskelig. Men det er som du sier veldig viktig å finne riktig farge før man farger håret lyst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...