Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og sambo har nå vært sammen i 3år. Jeg sliter litt sosialt, og han er den eneste jeg har. Ingen venner eller noe.. Han er alt, og jeg ser absolutt ikke hvordan jeg skulle klart meg uten han nå.

Meen, jeg lurer på et par ting, hva dere ville gjort.

Kan begynne med noe som skjedde for 1års tid siden, da vi hadde et avstandsforhold. Jeg var på besøk hos han, og jeg gjorde noe jeg aldri skulle gjort, har angret siden, og vet det jeg gjorde var galt. Men, jeg sjekket sms på tlf hans. Der fant jeg sms om at han skulle treffe noen for å ha sex. Jeg ble forbanna og utrolig lei meg. Alltid sagt jeg aldri skal godta utroskap, men jeg klarte ikke å gjøre det slutt. Det viste seg at det var en mann han hadde sendt mld til, men hadde aldri kommet så langt å møte han. I mitt hode uansett utroskap. Vel, jeg tenker fortsatt på det, men jeg er sammen med han likevel.

For et halvt års tid siden, når jeg skulle låne nettbrettet hans, var det et par bilder av kuken hans i galleriet. Spurte hvorfor han hadde bilder liggende der; bare fordi sa han først. Så sa han etterhvert at han skulle sende de til meg..

Jeg er utrolig usikker, vil jo at han skal være trofast, og jeg vil stole på han; men klarer det ikke helt.

Vet også at han synes jeg er stygg. Jeg er overvektig, og har nå fått beskjed fra han at jeg må ned i vekt. Dette vistnok fordi han får spørsmål fra andre hvorfor han velger meg; når det er så mange fine damer å velge. Kjempefint å høre fra typen sin...

Så, en siste ting: han røyker hasj med en kompis, med jevne mellomrom. Jeg liker det ikke, men kan ikke få han fra det. Så vi er enige om at det er greit, men at han skal gi beskjed til meg når han røyker, så jeg slipper å ringe han mens han er høy.. Jeg ser jo helst at han ikke røyker hasj, men får han ikke fra det. Jeg synes også det har blitt oftere i det siste.. Altså; han sier han ikke har røykt, men jeg merker når han lyver om det. Senest sist helg. Så skulle han egentlig igjen ikveld, men jeg fikk overtalt han til å være hjemme. Og neste helg skal han.. Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du får finne deg en som setter pris på deg, er da fader meg nok menn her i dette landet om en må ta til takke med sånne idioter som det der.. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han bare hadde hatt sex med en mann så hadde det ikke gjort noe. Hadde bedt om å få bli med jeg.

Anonymous poster hash: 02401...505
AnonymBruker
Skrevet

Alle har sine laster, problemer, uenigheter og tabber. Man skal ikke gå rundt og forvente at partneren er perfekt, eller at man er enige om alt. Men i min verden ville den tabbe/forskjellskvoten hans vært brukt opp for leeeenge siden. Dette hadde jeg rett og slett ikke giddet. Han ser ikke ut til å ha noe respekt for deg og forholdet deres.

Du sier han er den eneste du har - men det virker strengt tatt som om du er like alene MED ham som du ville vært uten.

Anonymous poster hash: 6e6a1...026
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker vi sier troll jeg .....

Anonymous poster hash: f3f4b...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenker er: Test deg! Om han har vært utro og hatt sex med en mann, så er det verdt å vite at sjansen for HIV-smitte større fra mann til mann enn mellom mann og kvinne....

Ellers så syns jeg som de andre; dette forholdet er ikke liv laga.

Anonymous poster hash: 1947a...d80
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samboer************** ;) Kan du plis skrive det isedenfor sambo.

Anonymous poster hash: cb943...e37
  • Liker 5
Skrevet

Vi har det stort sett bra sammen altså. Jeg elsker han virkelig, og nei jeg ser ikke for meg å gå fra han.. Selv om han lyger og har vært utro. Å dumpe han er ikke noe jeg er veldig gira på, selv om det kanskje hadde vært best i andres øyne..

Nevte ikke det i tidligere innlegg; men han hadde også en profil på cdate, han hadde glemt å logget inn. Dette er et par år siden nå, han sa han slettet den, har stolt på det. Mannen han meldte med møtte han på geysir, håper han ikke har profil der heller lengre..

Skulle ønske dette var enkelt... Og nei, jeg er ikke ensom når han er her. Jeg gruer meg alltid til å reise fra han, og gleder meg til å komme tilbake til han. Han er en stor del av mine tanker hver dag..

Jeg er også litt plaget med "mareritt", hvor typen oppfører seg som en dust. Våkner ofte med tårer i øynene pga triste drømmer. Type; sambo er utro, eller bare oppfører seg heelt likegyldig mens han flørter med andre osv.

Gjest miss_sara
Skrevet

Han er jo da antageligvis bifil eller homofil. Jeg ville kanskje spurt han om det var tilfelle på en diskre måte selvfølgelig. Kanskje han røyker hasj, fordi han ikke aksepterer legningen sin og skammer seg over det? Bare noen tanker jeg har.

Skrevet (endret)

Problemet er vel egentlig at du er redd for å ende opp alene uten han, og at du ikke klarer å hanke inn en ny mann om du dumper han? Jeg foreslår at du tar tak i-, og utvikler deg selv mens du bruker han som støttespiller, og når du er sterk nok drar du fra han.

Endret av Eriks
  • Liker 3
Skrevet

Han er jo da antageligvis bifil eller homofil. Jeg ville kanskje spurt han om det var tilfelle på en diskre måte selvfølgelig. Kanskje han røyker hasj, fordi han ikke aksepterer legningen sin og skammer seg over det? Bare noen tanker jeg har.

Vi snakket lenge om det etter jeg fant de meldingene. Han forklarte at han hadde lyst å prøve analsex, men ikke turt å spørre meg. Vi ble enige om at vi skulle kjøpe strapon, for å se om det var noe han likte. Vi snakket litt om legning og slik, men han mente det ikke var noe mer enn at han ville prøve det ut.

Jeg er nok ikke noe god kjæreste jeg heller altså. Pga disse problemene våre har jeg blitt litt overbeskyttende. Liker å vite hva han driver med når vi ikke er sammen, ringer han gjerne flere ganger når han er på fest osv. Jeg er rett og slett bare livredd for å miste han til noen andre.. Jeg har dog blitt bedre, og vi har blitt enige om at en tlf er greit, så når vi er borte fra hverandre ringer jeg for å si natta..

Gjest miss_sara
Skrevet

Vi snakket lenge om det etter jeg fant de meldingene. Han forklarte at han hadde lyst å prøve analsex, men ikke turt å spørre meg. Vi ble enige om at vi skulle kjøpe strapon, for å se om det var noe han likte. Vi snakket litt om legning og slik, men han mente det ikke var noe mer enn at han ville prøve det ut.

Jeg er nok ikke noe god kjæreste jeg heller altså. Pga disse problemene våre har jeg blitt litt overbeskyttende. Liker å vite hva han driver med når vi ikke er sammen, ringer han gjerne flere ganger når han er på fest osv. Jeg er rett og slett bare livredd for å miste han til noen andre.. Jeg har dog blitt bedre, og vi har blitt enige om at en tlf er greit, så når vi er borte fra hverandre ringer jeg for å si natta..

Det virker jo som at du er både usikker på deg og han. Hvis jeg var deg hadde jeg dumpet han og kommet i et annen miljø og fått noen venninner. Det er ikke sunt å KUN være med kjæresten sin og være opphengt i han, man må ha noen venninner også - det skaper faktisk et mye bedre sosialt liv!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det virker jo som at du er både usikker på deg og han. Hvis jeg var deg hadde jeg dumpet han og kommet i et annen miljø og fått noen venninner. Det er ikke sunt å KUN være med kjæresten sin og være opphengt i han, man må ha noen venninner også - det skaper faktisk et mye bedre sosialt liv!

Jepp, jeg er usikker på meg og han. Venninner hadde vært flott, men er dessverre dårlig med det. Jeg er sjenert, og trenger litt tid på meg. Virker som folk ikke har den tiden; de gjør seg opp en mening om hbordan jeg er veldig fort. Som at de tenker: nei, vil ikke snakke med henne, det er hun stille og kjedelige dama...

Hadde et par venninner (bestevenninna mi siden barneskolen), men jeg har omtrent droppet kontakten med henne. Baksnakking og mobbing av de man tror er vennene sine er ikke så kjekt..

Setter pris på de som bryr seg her, og skjønner alle som sier dump han. Men, noen som har noen tips som kan bedre tilliten oss imellom?

Endret av toppris123
Skrevet

Slik jeg ser det er det flere problemer av ulik karakter som preger forholdet deres. Du på din side sliter med denne sosiale angsten som nok gjør deg litt for avhengig av samboeren din mentalt sett, og som gjør at du krever å holde deg til han uansett hvilke sprell han finner på. Dette er jo ikke helt heldig, ei heller sunt for din del, at du sverger til å ikke avslutte forholdet på tross av at flerfoldige bevis på ugler i mosen. I teorien innebærer jo at det at han kan holde på sånn som han vil uten å være redd for å miste deg.

Videre så er hele han ei litt rar nøtt. De tingene du beskriver om han, trekker veldig i retning av at han enten er biseksuell, eller veldig nysgjerrig på sin seksualitet. Det er ingenting galt i det, for all del, men det vil jo til syvende og sist gå utover deg og forholdet deres. Det har det jo forsåvidt allerede gjort. Han skjuler profiler på nettsteder, og snakker og sender bilder av kuken sin til andre menn, mest sannsynlig.

Attpåtil alle disse litt rare tendensene så røyker han hasj, imot ditt ønske. Jeg skjønner deg godt - jeg kunne aldri hatt en partner som røyka hasj. Og du kan jo ikke gjøre noe mer med det heller. Du har jo allerede uttrykt din misnøye over dette, og det bryr han ingenting. Han bare fortsetter, og det vil han nok gjøre i fremtiden også.

Det høres rett og slett ut som at mye her er uavklart....

Gjest miss_sara
Skrevet

Jepp, jeg er usikker på meg og han. Venninner hadde vært flott, men er dessverre dårlig med det. Jeg er sjenert, og trenger litt tid på meg. Virker som folk ikke har den tiden; de gjør seg opp en mening om hbordan jeg er veldig fort. Som at de tenker: nei, vil ikke snakke med henne, det er hun stille og kjedelige dama...

Hadde et par venninner (bestevenninna mi siden barneskolen), men jeg har omtrent droppet kontakten med henne. Baksnakking og mobbing av de man tror er vennene sine er ikke så kjekt..

Setter pris på de som bryr seg her, og skjønner alle som sier dump han. Men, noen som har noen tips som kan bedre tilliten oss imellom?

Absolutt! Bra at du finner ut hvem som er dine ekte venner og ikke. Når det er sagt skal man ikke ta alle jenter over en kam, fordi det er sikkert mange som ville vært venn med deg. Men har du tenkt at venninnene dine kanskje har vært lei av at du kun er med kjæresten og bekymrer deg for han hele tiden? Jeg hadde en sånn venninne en gang og jeg taklet faktisk ikke å ha et vennskap med henne. Det ble for slitsomt i lengden.

Skrevet

En annen mann? Dette var da en liten vri.
Men du forstår at han er skaphomo? Det er jo ikke noe fremtid i det forholdet. Du spør hva JEG ville ha gjort, og jeg ville ha avsluttet forholdet og beholdt ham som venn, siden du sier du ikke har noen andre. Og jeg hadde tvunget meg til å stelle meg selv, tatt med min eks kjæreste, som da hadde blitt min bestevenn, og gått ut og brukt ham som en wingman eller rett og slett blitt kjent med nye mennesker og utvidet omgangskretsen.
Ja, det høres slitsomt ut, men det er ikke umulig.
Livet blir hvordan en gjør det til .. så ikke kast det bort på å vente at noe bra skal skje med deg.

Skrevet

Slik jeg ser det er det flere problemer av ulik karakter som preger forholdet deres. Du på din side sliter med denne sosiale angsten som nok gjør deg litt for avhengig av samboeren din mentalt sett, og som gjør at du krever å holde deg til han uansett hvilke sprell han finner på. Dette er jo ikke helt heldig, ei heller sunt for din del, at du sverger til å ikke avslutte forholdet på tross av at flerfoldige bevis på ugler i mosen. I teorien innebærer jo at det at han kan holde på sånn som han vil uten å være redd for å miste deg.

Videre så er hele han ei litt rar nøtt. De tingene du beskriver om han, trekker veldig i retning av at han enten er biseksuell, eller veldig nysgjerrig på sin seksualitet. Det er ingenting galt i det, for all del, men det vil jo til syvende og sist gå utover deg og forholdet deres. Det har det jo forsåvidt allerede gjort. Han skjuler profiler på nettsteder, og snakker og sender bilder av kuken sin til andre menn, mest sannsynlig.

Attpåtil alle disse litt rare tendensene så røyker han hasj, imot ditt ønske. Jeg skjønner deg godt - jeg kunne aldri hatt en partner som røyka hasj. Og du kan jo ikke gjøre noe mer med det heller. Du har jo allerede uttrykt din misnøye over dette, og det bryr han ingenting. Han bare fortsetter, og det vil han nok gjøre i fremtiden også.

Det høres rett og slett ut som at mye her er uavklart....

Takk for et langt og seriøst svar, setter veldig pris på det!

Ja, jeg er ganske sikker på at om jeg ikke var så avhengig av han, hadde vi nok ikke vært sammen lengre nå. Jeg har faktisk flere ganger tenkt: so what om han er utro, så lenge han ikke tilbringer mer tid borte enn hjemme med meg. Men jeg klarer ikke helt å tenke slik, jeg vil ha han for meg selv.

Om han er usikker på egen legning eller vil teste ut litt seksuelt synes jeg han kan si det til meg. Vi har snakket om det flere ganger; jeg spør om han vil prøve noe nytt, om han vil ha analsex osv. Han svarer stort sett nei. Jeg har til og med sagt til han at om han er usikker så synes jeg han skal prøve med en mann en gang, for å finne ut. Altså med min tillatelse, men nei, det vil han ikke. Om han er usikker på egen legning kan det ikke være lett for han heller..

Skrevet

Absolutt! Bra at du finner ut hvem som er dine ekte venner og ikke. Når det er sagt skal man ikke ta alle jenter over en kam, fordi det er sikkert mange som ville vært venn med deg. Men har du tenkt at venninnene dine kanskje har vært lei av at du kun er med kjæresten og bekymrer deg for han hele tiden? Jeg hadde en sånn venninne en gang og jeg taklet faktisk ikke å ha et vennskap med henne. Det ble for slitsomt i lengden.

Nei, nå bor vi 7-8timer med bil fra venninnen, så det er ikke noe problem sånnsett. Og jeg glei vel fra henne før jeg ble sammen med han.

Jeg sier ikke at alle jenter er slik, jeg prøver så godt jeg kan å komme i snakk med f.eks folk i samme forelesning osv, men uten mye hell..

Gjest miss_sara
Skrevet

Nei, nå bor vi 7-8timer med bil fra venninnen, så det er ikke noe problem sånnsett. Og jeg glei vel fra henne før jeg ble sammen med han.

Jeg sier ikke at alle jenter er slik, jeg prøver så godt jeg kan å komme i snakk med f.eks folk i samme forelesning osv, men uten mye hell..

Veldig rart at ikke jenter er interessert i å snakke med deg? Må jo være noe spesielt du gjør eller sier, siden ingen vil være venninne med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...