Gå til innhold

Lillebror med dårlig hygiene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lillebroren min har generelt dårlig personlig hygiene. Han dusjer regelmessig, og bruker deo, men ellers er han litt ekkel.

Dette vet jeg jo selvfølgelig bare fordi jeg bor i samme hus som han, og vi bruker samme bad. Ellers går alt bra sosialt sett for han, så dette er ikke en bekymring. Han er for øvrig 14 år gammel.

Problemet er at han står alltid når han tisser, og for de som ikke vet det, så kommer det da masse små dråper med tiss på alt i nærheten av doet. Han legger ikke ned verken ringen eller lokket. I tillegg vasker han ikke hendene etter å ha vært på do. Uansett om han har tissa eller bærsja. Disgusting.

Dette har jeg tatt opp med han utallige ganger, men han sier bare jada jada, og gjør ikke noe med det. Hvis jeg sitter i stua når han går på do, hender det at jeg stopper han ved å si navnet hannes som et spørsmål når han går fra doet, og når han ser på meg, ser jeg spørrende og skeptisk, og etter ei lita stund sier han "åja", og går på badet og SKYLLER hendene, før han går til dataen igjen.

Som om ikke det er nok, ser han ingen problemer med å bruke samme sokkene i ei uke, eller samme truse flere dager på rad. I tillegg går det som oftest 2-4 dager mellom hver gang han pusser tennene, og de er mildt sagt litt gule. Begrunnelsen er at han "er trøtt", eller "gidder ikke".

Dette har jeg tatt opp med begge foreldrene mine flere ganger, og pappa passer litt mer på, men mamma sier bare at hun skal snakke med han, men det skjer altså aldri noen endring.

Hva kan jeg gjøre for å få han til å skjerpe seg?

Anonymous poster hash: a0bf7...1cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at han aldri kommer til å få seg et ligg med så ekkel hygiene.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...