Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kylling overalt, inkludert Hellas. Har aldri blitt dårlig.

høne er høne

Anonymous poster hash: 2275b...c86

Skrevet

Jeg ville vært mer forsiktig med å spise svinestek i Danmark enn kylling i Hellas. Det eneste jeg er forsiktig med i Hellas er vann fra springen, frukt som ikke skal skrelles, og bløtkokte egg.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Så du mener det er tryggere å spise kylling som har blitt romtemperert i timevis enn å spise fersk kylling i Hellas? Unnskyld meg, men det må være noe av det mest bakvendte jeg har lest noen gang. Og å tro at all mat er så fantastisk og trygg her i Norge sammenliknet med andre land i Europa, er jo bare veldig uvitende. Det greske kjøkkenet er jo kjent for rene, friske og sunne råvarer.

• Liker 3
Gjest BrienneOfTarth
Skrevet (endret)

Ja, enig med de andre. Bare sjekk at kyllingen er gjennomstekt, så kan du spise den uten å bekymre deg.

Jeg har vært flere land, og aldri blitt dårlig. Har spist kylling og stekt egg uten å bli dårlig, så det er ikke så stor sjanse for å bli dårlig hvis du tar normale forhåndsregler.

Man kan bli dårlig ja, men det har i hvert fall ikke noe med kyllingen å gjøre. Da er det vel heller restauranten som har dårlig hygiene.

Endret av BrienneOfTarth
Skrevet

De er nok ikke så bereiste nei, så de er veldig sånn "bedre å være føre var, enn etter snar". Er første gang jeg skal på tur alene med venninner også, så da passer de litt ekstra på. Men kommer nok til å prøve kyllingen der nede. Men da prøver jeg hvertfall å ta med meg da :) Men hva skjer hvis man blir stoppet i tollen? Kaster de det bare eller får jeg bot eller noe?

Det er lov å ta med, men kylling blir jo veldig raskt bedervet, slik at du kun kan spise den samme dagen som du reiser. Med mindre du ordner deg med kjølebag på reisen. Så glem den planen, spis deilig mat i Hellas!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...