AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Jeg har ei venninne som har et barn på 4. Hun gikk ifra bf pga vold. Han la ut rykter om henne og laga barnevernsak på hun. Saka ble selvfølgelig henlagt grunnet ingen omsorgs svikt i hjemmet. Hun har hele tiden hatt styr på seg fra bf men hun har alltid klart seg. Nå har jeg sett at hun begynner å slite med seg selv. Hun har omtrent aldri barnevakt eller avlastning på barnet så hun er sliten, det virker på meg som at hun kanskje er litt deprimert. ( hun har alltid vært ei god mor for barnet!!!) Men nå har jeg merket at hun er litt kort i lunte til tider med barnet. Hun vil helst bare sitte inne å være i fred når hun har barnevakt. Sover mye osv.. så nå har hun og kjæresten vært på tur atme ei venninne. Der venninnen tilbudte seg å ta barnet litt om morgenen og av å til på dag tid, og 2 netter. Mor har da drukket alkohol, hun og kjæresten kunne sitte ute på verandaen å spille kort å ta seg et par øl på kvelden, det var to kvelder. og dro på fylla eller dro ut for å spise når di hadde overnatting på barnet. Nå er det slik at den venninna mener at hun har skuffet som ei mor og hun er svært bekymra for barnet pga det dem har gjort. Jeg har hørt versjonen til begge to og jeg vet at hun venninnen er en person som har tendens til å overdrive. Og nå har det skapt uroligheter for hun med at hun slenger ut på den måten for ting som ikke stemmer. I turen selv så var di omtrent aldri sammen, venninne mener at når hun ikke tok med barnet på stranden så er hun en dårlig mor, men når hun forklarer igjenn at hun ikke er en strand person og at di heller har valgt å Gjøre andre ting så er det gale. Jeg blir helt forvirra og kåk inni meg av hele greia. Er hun en dårlig mor eller ikke. Jeg vil heller sette meg ned med hun og spør om alt er bra og prøve å hjelpe hun vist det er noe som hun sliter med. Men blir så sinne på hun andre som slenger ut om ting som ikke er sant! Jeg hadde forstått det om mor drakk å va drita hele tiden men faen altso. Det er så mange andre som kan ta seg et vinglass på kvelden å bare kose seg på ferie. Hvorfor kan ikke hun det da?? Anonymous poster hash: b24c5...ba4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Hvem av dere er det som har rett til å bedømme henne om hun er en dårlig mor da? For alle mødre er det godt å ha barnevakt en gang i blant. Å være alenemamma er slitsomt.Anonymous poster hash: 332bf...742 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Hun er ikke en dårlig mor, det å være alenemor er slitsomt så når de først får barnepass så slår de virkelig ut håret. Støtt barnemoren er midt råd.Anonymous poster hash: bee9f...bf5 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Kan da virkelig ikke være noe problem at man benytter barbefri til å gå på fylla? Dersom man omtrent ikke har avlastning kan jeg skjønne behovet. Dersom jeg er barnevakt legger jeg meg da virkelig ikke borti hva forelder/foreldrene bruker barnefritiden til, så lenge de er friske og raske når de henter ungen(e).Anonymous poster hash: 468d1...f5b 1
minister-mio Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Hun hadde jo barnevakt da hun dro på fylla. Så barnet har jo ikke tatt skade av den kula
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Jeg har barnevakt 3-4 ganger i året, og ja det er stort sett alltid i forbindelse med en fest, så da blir det drikking. Og guuuud så deilig det er å kunne slå seg løs, og ikke måtte stoppe etter 1-2 vin/øl som man må ellers. Og er det ikke å være en ansvarlig mor, og få barnevakt før man går på fylla? Anonymous poster hash: 9b7b5...f75 1
Gjest Blomsterert Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Det var jo litt av ei venninne som først tilbyr seg å være barnevakt,for deretter å sladre om hva moren gjorde! Etter hva du skriver,gjorde da ikke denne moren eller kjæresten hennes noe galt,annet enn å hygge seg som to hvilke som helst andre! Jeg har passet mange barn,også barn av aleneforsørgere. Er det noen jeg unner litt fri,er det nettopp denne gruppen. Det er mye ansvar med barn! Hvis du er bekymret fordi hun har kortere lunte,er det nok fordi hun er sliten? Kan ikke du og venninnene deres bidra litt som barnepass iblant?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Det var jo litt av ei venninne som først tilbyr seg å være barnevakt,for deretter å sladre om hva moren gjorde! Etter hva du skriver,gjorde da ikke denne moren eller kjæresten hennes noe galt,annet enn å hygge seg som to hvilke som helst andre! Jeg har passet mange barn,også barn av aleneforsørgere. Er det noen jeg unner litt fri,er det nettopp denne gruppen. Det er mye ansvar med barn! Hvis du er bekymret fordi hun har kortere lunte,er det nok fordi hun er sliten? Kan ikke du og venninnene deres bidra litt som barnepass iblant? Nå er det slik at hun venninnen hadde sakt noe mer til hun. Hun sa at hun hadde skuffet så utrolig mye at på den turen så har hun vært alvorlig bekymret for barnet og at den bekymringsmeld meld som barnefar sendte(noen år siden) var helt på sin plass. Anklaget venninne min for å kun smile når hun fikk i seg alkohol. Nei fyy. Kjenner jeg blir mer forbanna!! Når hun prøvde å si imot så det som ble sakt så klikka hun mer på hun.. Anonymous poster hash: b24c5...ba4
Missy1 Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Det betyr ikke at man er en dårlig mor fordi man er sliten, mest sannsynlig er hun sliten fordi hun er en god mor. Hun er heller ikke en dårlig mor fordi hun drar på fest når hun har barnevakt. Hvis barnefar ikke er inne i bildet og hun ikke har eget nettverk å støtte seg på (familie f.eks) så kan hun snakke med barnevernet om å få en avlastningsordning. Det er bedre for både henne og barnet at hun søker hjelp enn at hun faller inn i en depresjon. Gjorde det samme selv for noen år siden og barnevernet reagerte slettes ikke negativt på at jeg kom til de og søkte hjelp, det beviser at man vil det beste for barnet sitt og for at barnet skal ha det bra så må foreldrene ha det bra og ikke minst få litt hvile en gang iblandt. Og det er slitsomt nok å være alenemor som det er, det blir slettes ikke bedre av at venninnene hennes hakker på hu og mener at hun er en dårlig mor fordi hun tillater seg å bruke alenetiden sin på noe annet enn å sitte og savne barnet. 3
Kittykat Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Fy for en venninne (barnevakten). For meg høres venninnen din ut som en god mor. Hun har satt sine egne behov til siden hele veien og når hun endelig kan få barnevakt og slå ut håret litt, så synes barnevakten at oppførselen hennes er bekyrmingsfull. Vi slår også ut håret hvis vi får barnevakt når vi skal på fest. Høres nesten ut som om at barnevakten er sjalu. Jeg hadde definitivt tatt moren sin side, for barnevakten høres helt gal ut som kommer med bekymringene på så tynt grunnlag. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Fy for en venninne (barnevakten). For meg høres venninnen din ut som en god mor. Hun har satt sine egne behov til siden hele veien og når hun endelig kan få barnevakt og slå ut håret litt, så synes barnevakten at oppførselen hennes er bekyrmingsfull. Vi slår også ut håret hvis vi får barnevakt når vi skal på fest. Høres nesten ut som om at barnevakten er sjalu. Jeg hadde definitivt tatt moren sin side, for barnevakten høres helt gal ut som kommer med bekymringene på så tynt grunnlag. Det verste med det var at di tok bilen hennes for å spare penger på alle, men da hun skulle reise hjem så fikk hun ei meld om fra hun at hun ikke fikk låne bilen oppigjenn pga styret og at Dei måtte komme seg hjem selv.. det ble 5000 kr i ekstra utgifter. For ei mor som studerer så er det mye! Anonymous poster hash: b24c5...ba4
Kittykat Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 Det verste med det var at di tok bilen hennes for å spare penger på alle, men da hun skulle reise hjem så fikk hun ei meld om fra hun at hun ikke fikk låne bilen oppigjenn pga styret og at Dei måtte komme seg hjem selv.. det ble 5000 kr i ekstra utgifter. For ei mor som studerer så er det mye!Anonymous poster hash: b24c5...ba4 Hm...ikke en jeg ville kalt for venninne i ettertid gitt..... Jeg tror ikke denne venninnen har så mye å gjøre på fritiden og må nesten bare leite etter ting å blande seg inn i.... Sånne folk er rett og slett kjipe.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 Synes ikke det høres så ille ut i det hele tatt. Venninnen burde dessuten slutte å tilby seg å være barnevakt hvis hun skal bruke tiden på å dømme mor nord og ned. Hun får heller fokusere på ungen som hun skal passe. Jeg hadde sagt følgende til henne "Jeg er litt bekymret for evnen din som omsorgsperson. Du bruker tydeligvis så mye tid på å notere detaljene på hva folk rundt deg gjør, at du umulig kan ha fulgt godt nok med på ungen." Ikke fordi jeg tror det er sant, men det er et lite stikk i siden som viser hvordan det er når man dømmer folk for raskt. Mine venninner som er alenemødre har "mistet" deler av de fine 20-årene der man har frihet til å gjøre som man vil. Når de da har barnefri annenhver helg er det nesten alltid alkohol involvert, noe som er vanlig i gjengen vår. Hvis jeg drikker vin to ganger i uken, hvorfor skal ikke de få drikke en gang annenhver helg når ungene ikke er til stede? Øl og vin er en naturlig del av mange menneskers sosialliv, uten at det betyr noe mer. Jeg elsker å drikke vin med venninnene mine, og synes det er kjempekoselig de gangene alenemødrevenninnene mine kan bli med. Anonymous poster hash: 84175...6b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå