Gå til innhold

Til menn, hvorfor dumsnill mot jenter?

Anbefalte innlegg

Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Merker meg gang på gang at fjolsene lar jenter snike i køen på nattklubber. Har dere noengang fått noe ut av det?

Endret av Steamboat
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.. Følelsen av å føle meg snill etterpå.

Anonymous poster hash: 78065...b9e

• Liker 2
Gjest Idollet
Skrevet

Følelsen av å være en ridder, som jeg selvsagt er.

• Liker 1
Gjest iGirl
Skrevet

Jeg synes det er litt gammeldags sjarm over å la jenter gå først, og det setter jeg pris på. Det jeg IKKE setter pris på er når jeg står i baren og skal kjøpe drikke og gutter nærmest maser om å få kjøpe til meg. Jeg må liksom si "nei.. ellers takk, jeg kjøper selv" 3 ganger før de tar nei for nei.

Hvis jeg sa ja og tok imot da.. hva i alle dager skulle det gi han? Den skjønner jeg virkelig ikke.

• Liker 2
Gjest Steamboat
Skrevet

Jeg synes det er litt gammeldags sjarm over å la jenter gå først, og det setter jeg pris på. Det jeg IKKE setter pris på er når jeg står i baren og skal kjøpe drikke og gutter nærmest maser om å få kjøpe til meg. Jeg må liksom si "nei.. ellers takk, jeg kjøper selv" 3 ganger før de tar nei for nei.

Hvis jeg sa ja og tok imot da.. hva i alle dager skulle det gi han? Den skjønner jeg virkelig ikke.

Jeg snakker om køen inn på utestedene. Det er ikke noe gammeldags sjarm over å la jenter komme foran for som oftest går jenter inn midt i køen så man slipper jentene foran alle som er lenger bak i køen også. Og jentene som sniker fortjener vel ingen høflighetsgester?

Gjest iGirl
Skrevet

Jeg snakker om køen inn på utestedene. Det er ikke noe gammeldags sjarm over å la jenter komme foran for som oftest går jenter inn midt i køen så man slipper jentene foran alle som er lenger bak i køen også. Og jentene som sniker fortjener vel ingen høflighetsgester?

Jentene Mennesker som sniker generelt fortjener ikke noen form for høflige gester, nei. Men når jeg og venninnene mine kommer til et utested og står bakerst i køen pleier nesten alltid guttegjenger foran oss å la oss gå før. Vi smiler og takker. Jeg ser ikke problemet.

Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Jentene Mennesker som sniker generelt fortjener ikke noen form for høflige gester, nei. Men når jeg og venninnene mine kommer til et utested og står bakerst i køen pleier nesten alltid guttegjenger foran oss å la oss gå før. Vi smiler og takker. Jeg ser ikke problemet.

Både menn og kvinner sniker, men jeg merker meg mange menn som lar kvinner snike fordi de er kvinner. Det jeg lurer på er hvorfor fjolsene gjør det og om de har fått noe igjen for det.

Endret av Steamboat
Gjest iGirl
Skrevet

Både menn og kvinner sniker, men jeg merker meg mange menn som lar kvinner snike fordi de er kvinner. Det jeg lurer på er hvorfor de gjør det.

For å legge inn aksjer, antar jeg.

Gjest Steamboat
Skrevet

Det tror jeg også, men aldri sett at det har funket.

Siden det er KG kan jeg også spørre kvinnene som sniker om de har gitt noe tilbake til mennene som lar dem snike.

Gjest iGirl
Skrevet

Det tror jeg også, men aldri sett at det har funket.

Siden det er KG kan jeg også spørre kvinnene som sniker om de har gitt noe tilbake til mennene som lar dem snike.

Det kan kanskje funke som en ice breaker slik at man kan lettere ta kontakt når man er inne?

Jeg smiler pent og takker. That's it.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Dette er evolusjonært. Hankjønnet gjør seg lekkert for hunkjønnet. Det er bare en liten bit i et stort puslespill som denne parringsdansen er :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må det alltid være slik at man forventer noe tilbake fra den andre?

Ga fra meg setet på trang buss en gang til ei dame som hadde litt mye å bære på. Hun ble helt stresset etterpå! Akkurat som om jeg var en eller annen ekkel fyr som skulle sjekke henne opp eller noe :(.

Av og til er det koselig å bare gjøre noe for noen. Det betyr ikke at man er ute etter noe annet enn å være hyggelig.

• Liker 3
Gjest iGirl
Skrevet

Må det alltid være slik at man forventer noe tilbake fra den andre?

Ga fra meg setet på trang buss en gang til ei dame som hadde litt mye å bære på. Hun ble helt stresset etterpå! Akkurat som om jeg var en eller annen ekkel fyr som skulle sjekke henne opp eller noe :(.

Av og til er det koselig å bare gjøre noe for noen. Det betyr ikke at man er ute etter noe annet enn å være hyggelig.

Helt enig med deg, men tror dessverre ikke at dette er tankegangen til folk flest.

• Liker 1
Skrevet

Du burde ha såpass med anstendighet at du takker nei til gutter som tilbyr deg å snike i køen. 1. Det er ikke søtt, det er smiskende og patetisk og du vet like godt som meg at du ikke har noen rett til å gå foran andre kun fordi du er jente. 2. Du sniker antageligvis foran flere som ikke har gitt deg tillatelse til det.

3. Du villedere guttene og gir inntrykk av at de kanskje kan få seg noe hvis de bare fortsetter å fikse kvelden for deg. Kutt ut med det tvert, uansett om de tilbyr deg det.

Skrevet

Problemet er vel at du selv ikke tilbyr guttegjenger å gå foran deg i køen, så hvorfor skal du og dine venninner få gå foran noen andre? Du sier deg enig i at du fortjener særbehandling fordi du er kvinne. Det er problemet.

Gjest miss_sara
Skrevet

De har nok en baktanke, ved å ville spandere på deg :fnise:

Gjest iGirl
Skrevet

De har nok en baktanke, ved å ville spandere på deg :fnise:

Ja, nettopp. Er så irriterende det der....... Neste gang skal jeg si ja takk, ta imot drinken og snu ryggen til og gå. Spent på hva slags reaksjonen jeg får :fnise:

Gjest miss_sara
Skrevet

Ja, nettopp. Er så irriterende det der....... Neste gang skal jeg si ja takk, ta imot drinken og snu ryggen til og gå. Spent på hva slags reaksjonen jeg får :fnise:

Haha! Har selv gjort det noen ganger faktisk, han ene forfulgte meg rundt nesten hele kvelden/natten. Det var siste gang jeg tok imot, fra en jeg ikke ville snakke med i hvert fall. :ler:

Skrevet

Spar meg.

Nei, spar meg. Hvorfor kan du ikke svare på spørsmålet. Hva er det du ikke ser problematisk med at du mener du er berettiget å gå foran i køen fordi du er kvinne?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...