Gå til innhold

hvor mye lactulose? (for gravide)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid hatt treg mage over tiår. Bruker dulcolax. Men har gått over på lactulose siden graviditeten. Har behov for å gå på do hver dag nå, for å klare å fungere, i forholf til den mengde mat jeg får i meg...i starten brukte jeg litt hver dag (15ml), og dette funker.. etter 4mnd så går det ikke lenger, og jeg går over til 30ml hver dag for at det skal funke.. er det for mye? Hvor myebruke dere til daglig? I flasken står det 10-15ml hver vedlikehold,dette står etter bruksanvisning for barn, men hva gjelder for voksne gravide? Står ikke noe annet enn det som er skrevet PÅ flasken...jeg er vel redd for at når 30ml/dagen ikke lenger funker,må jeg gå tilbake til dulcolax...men denne kan man ikke ta hver dag...uffuff

Anonymous poster hash: b0521...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville tatt dette opp med fastlegen.

Anonymous poster hash: 3d45a...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Har ike time før om 2uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring og be om en hastetime. Det hadde jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

15 ml morgen og kveld gis ofte til gamle folk på sykehjem, så regner med det går greit for gravide og.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morgen OG kveld? Altså 2 ggr om dagem? Uansett,15ml virker ikke lenger på meg, kun 30ml.. merker også at virkningen begynner å avta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du drikker mye vann? Går mye? Spiser mye fiber? Prøvd linfrø? Du har sikkert gjort dette men spør allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Morgen OG kveld? Altså 2 ggr om dagem? Uansett,15ml virker ikke lenger på meg, kun 30ml.. merker også at virkningen begynner å avta..

Ja, de får ofte to ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med legen/legesenteret i morgen. Godt mulig du kan få det avklart via en telefonsamtale, dersom legen er kjent med at du bruker Lactulose.

Endret av Quiet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

I følge felleskatalogen er 30 ml greit, men om du har lite effekt burde du kanskje ha noe annet? Har du forsøkt Movicol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere der jeg jobber har gått fra duphalac til movicol med god effekt. Når det gjelder i forhold til graviditet ; les på felleskatalogen :-) movicol selges reseptfritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo spørre på tryggmammamedisin.no. :)

Anonymous poster hash: 03e8b...7d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...