Gå til innhold

Skifte pakning på vaskemaskin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Pakningen i vaskemaskinen ble ødelagt i forrige vask, antakeligvis noe tøy som lå der det ikke skulle. Ettersom dette da er en forbrukerfeil, regner jeg med at dette ikke dekkes av noe reklamasjon, selv om maskinen bare er 10 mnd gammel(?). Uansett, det er en relativt billig maskin(ca 4000kr), og spørsmålet her er om jeg kan klare å skifte denne pakningen selv, eller om jeg MÅ ha fagfolk til det? Kan bestille pakningen til ca 30 pund fra UK, på norske sider ligger prisene på ca 500kr, men jeg finner ingen som passer til min maskin der. Jeg synes jo selvfølgelig at det er fryktelig kjipt å punge ut 2000kr for reperasjon i tillegg til lang ventetid, når verdien på maskinen i seg selv er så lav og mitt budsjett stramt. Jeg har en god dose tolmodighet, og i følge ulike instruksjoner på nettet ser det ikke ut til at jeg trenger annet verktøy enn skrujern. Det er ikke krise i heimen da jeg kan bruke fellesmaskinen i sameiet, så jeg kan fint vente på pakningen i posten. Er det en veldig krevende og innviklet jobb? Skal ikke skryte på meg noe erfaring med vaskemaskinmekking, men anser meg selv som over gjennomsnittet handy.

Anonymous poster hash: 2e5db...f01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du nesten spørre deg selv om.

Men ja, dette er noe man kan gjøre selv, men regn med mye skruing. Det kommer an på type maskin. Du kan jo for eksempel ta ut den gamle, så ser du hva som skal til.

Og husk å ta ut ledningen.

Skrevet

Husk også på at det tilkommer moms og postens fortollingsgebyr dersom varens verdi er over 200 kroner. Plustelig blir det dyrere å kjøpe den fra UK enn fra en norsk forhandler. Ellers så ville jeg bare prøvd å fikse det selv. Som du sier, du har fellesvaskeri. Skulle det ikke funke så kan du fremdeles vaske klær. :)

AnonymBruker
Skrevet

Husk også på at det tilkommer moms og postens fortollingsgebyr dersom varens verdi er over 200 kroner. Plustelig blir det dyrere å kjøpe den fra UK enn fra en norsk forhandler. Ellers så ville jeg bare prøvd å fikse det selv. Som du sier, du har fellesvaskeri. Skulle det ikke funke så kan du fremdeles vaske klær. :)

Jeg ville gjerne kjøpt den fra en norsk forhandler, men jeg finner den ikke dessverre! Da blir det å velge mellom UK + moms og toll, eller å levere inn hele greia til Elkjøp for reperasjon. Elkjøp har heller ikke reservedeler til maskinen som de selger, og da blir UK billigere igjen uansett. Men takk for rådene folkens! :wink:

Skrevet

Sorry, jeg leste ikke godt nok i første innlegget. Trodde du fikk tak i fra norsk forhandler. :)

Skrevet

Er ikke alltid man får moms og toll. Ebay har mye fint:-) jeg bestilte drivreim til tørketrommelen min der og byttet den etter instruksjons video fra YouTube. Totalkostnad 74kr og 2timers jobb. Søk på how to replace...... På YouTube!

• 1 år senere...
Skrevet

Kan ofte være greit å sjekke med norske sider da man kan ende opp å betale mye med fortolling etc.

Jeg har kjøpt noen ganger fra Reservedel.no med god erfaring. Det meste er ofte omtrent samme pris som utenlandske sider.

AnonymBruker
Skrevet
Den Saturday, May 17, 2014 at 20.39, AnonymBruker skrev:

Heisann!

Pakningen i vaskemaskinen ble ødelagt i forrige vask, antakeligvis noe tøy som lå der det ikke skulle. Ettersom dette da er en forbrukerfeil, regner jeg med at dette ikke dekkes av noe reklamasjon, selv om maskinen bare er 10 mnd gammel(?). Uansett, det er en relativt billig maskin(ca 4000kr), og spørsmålet her er om jeg kan klare å skifte denne pakningen selv, eller om jeg MÅ ha fagfolk til det? Kan bestille pakningen til ca 30 pund fra UK, på norske sider ligger prisene på ca 500kr, men jeg finner ingen som passer til min maskin der. Jeg synes jo selvfølgelig at det er fryktelig kjipt å punge ut 2000kr for reperasjon i tillegg til lang ventetid, når verdien på maskinen i seg selv er så lav og mitt budsjett stramt. Jeg har en god dose tolmodighet, og i følge ulike instruksjoner på nettet ser det ikke ut til at jeg trenger annet verktøy enn skrujern. Det er ikke krise i heimen da jeg kan bruke fellesmaskinen i sameiet, så jeg kan fint vente på pakningen i posten. Er det en veldig krevende og innviklet jobb? Skal ikke skryte på meg noe erfaring med vaskemaskinmekking, men anser meg selv som over gjennomsnittet handy.

Har du bilde av åpningen på maskinen? Dette klager du på til butikken. Selv om det er en billig maskin så skal den vare 5 år. Jeg fikk samme problem med min etter 5 mnd. Fikk ny maskin. Så ikke gjør noe selv.om du sender meg bilde så får jeg se om det er lik min. Eller prøve å forklare her. Gummipakningen ligger på utsiden...på andre maskiner gjør den ikke det

Anonymkode: 56801...9da

AnonymBruker
Skrevet

Nå så jeg at tråden var to år.hva er vitsten med å dra frem gamle tråder

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå så jeg at tråden var to år.hva er vitsten med å dra frem gamle tråder

Vedkommende har ett innlegg og på det ene innlegget er det linket til en ganske ukjent side man kan kjøpe reservedeler på. Typisk (egen)reklame...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...