AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Del Skrevet 17. mai 2014 Hei! Som overskriften sier, så trenger jeg tips til gl.frie oppskrifter. Mannen er veldig kresen og spiser ikke stort annet enn pizza, hamburger og kjøttdeig med spagetti. Jeg selv er stort sett altetende, men gud bevare meg vel så ukreativ jeg er! Ønsker helst oppskrifter som ikke har hjerteinfarkt written all over it Anonymous poster hash: e3c61...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. mai 2014 #2 Del Skrevet 18. mai 2014 Kunne du vært litt mer presis? Ønsker du oppskrifter til gjærbakst? Middager? Du kan også se under dagbøker L-N og finne MarianneE Matboksen. Der ligger det bare naturlig glutenfrie oppskrifter. Får dessverre ikke linket nå siden jeg bruker mobil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Del Skrevet 18. mai 2014 Kunne du vært litt mer presis? Ønsker du oppskrifter til gjærbakst? Middager? Du kan også se under dagbøker L-N og finne MarianneE Matboksen. Der ligger det bare naturlig glutenfrie oppskrifter. Får dessverre ikke linket nå siden jeg bruker mobil. Ups, unnskyld! Er middagsoppskrifter jeg trenger Takk for tipset Anonymous poster hash: e3c61...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blådiamant Skrevet 18. mai 2014 #4 Del Skrevet 18. mai 2014 Dette er kjempegodt:http://utenglutenblogg.blogspot.no/2014/03/hjemmelaget-indisk-vinnermaltid-butter.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 18. mai 2014 #5 Del Skrevet 18. mai 2014 Nesten alt kan lages glutenfritt, er min erfaring. Trines matblogg har mange gode oppskrifter som også er sunne, mange av de er glutenfrie uten at du må gjøre noe (f.eks den nyeste thai-suppe-oppskriften). Det som er utfordringen med glutenfrie middager er egentlig bare sauser, pasta og retter med brød i. Sauser kan du lage med maizena lys eller brun jevner. Disse er naturlig glutenfrie, du bare varmer opp buljong/kraft/melk, har oppi jevneren og rører til det tykner. Det fins glutenfri pasta på de fleste dagligvarebutikker. Toro har også en del glutenfrie sauser, se nettsidene deres for et samlet hefte eller bare les på pakken. Sauser jeg ofte bruker er bernaise, sandefjordsmør og bretagne kyllingsaus. Oppskrifter med deig/brød kan du tilpasse til glutenfritt, men da kommer det mye an på hvordan retten er. Middager jeg kommer på i farta: - Chili con carne - Laks med pasta, rømme, purre, brokkoli, erter eller det du liker eller med poteter, grønnsaker og sandefjordsmør (toro) - Fiskepinner (findus sine frasbakade fiskfileter, finnes på noen rimi/meny), grønnsaker og potetmos - Grønnsakssuppe - Minestronesuppe - Biff med bernaise, ovnsstekte poteter og grønnsaker - Toros spanske gryte med ris og salat - Fylt kyllingfilet (mariner kyllingen, skjær et snitt i den, fyll med det du liker. Eks. paprika, løk og ost) med ris og salat - Wok - Fiskekaker med poteter og grønnsaker - Kjøttboller med brun saus (hjemmelaget av buljong+krydder+fløte og jevner), poteter og grønnsaker - Svinekoteletter /lammekoteletter med tilbehør - Kjøttkaker med brun saus, poteter og grønnsaker - Toros Tikka masala-gryte med ris og salat - Biff stroganoff-gryte (lag den vanlig, men bruk maizena jevner i stedet for mel til å tykne den) - Stekt torsk, sei eller andre typer hvit fisk med tilbehør - Taco/tacosalat, eller nachos - Potetball/raspeball/komle eller hva det nå kalles, glutenfri versjon av dette fins det mange oppskrifter for på nettet, jeg har også en om du vil ha. - Lapskaus - Kyllingform (potetbåter, litt olje og krydder, paprika, løk, div andre grønnsaker, marinert kyllingfilet eller kyllinglår på toppen. Stekes i ovn. Sjekk krydderet på kyllinglåret om du velger det). Man kan også lage kyllingform med kyllingfilet, creme fraiche, et par ts red curry paste og mango chutney + noen ss glutenfri soyasaus. Ha gjerne annet krydder og løk, purre eller paprika oppi også. Veldig god, litt eksotisk smak Som sagt kan man lage nesten alt glutenfritt! Det er også mange oppskrifter på nettet, både på matprat, godfisk og på mange blogger. Jeg liker Trines matblogg og Enestående mat blant annet. Det er bare å spørre om du vil ha oppskrifter på noe av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Del Skrevet 18. mai 2014 Tusen takk for gode tips og ideer! Blir gøy å prøve dem ut på Kong Kresen! Anonymous poster hash: e3c61...6e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå