AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Jeg fant nettopp ut at jeg er skrapet for kattemat 😱 Og har ikke sjans for å kjøpe før mandag..!! Men har vært hundevakt for en valp for litt siden, så har en kg med "Pedigree Vital Protection Junior" fór stående, er det mulig å gi de det som nødproviant for én dag? Og før dere halshugger, så ja, jeg dreit meg ut 😳 kjøper inn 10kg som står i boden, og fyller på en 2kg som står på kjøkkenet.. trodde jeg hadde mer igjen, men sambo hadde tømt resten uten å gi beskjed 😲 (mannfolk) Og hvis ikke, har dere andre forslag til hva de kan få? Har verken kjøtt(kun marinert) eller fisk..😐 Håper på noen hjelpefulle svar 😊Anonymous poster hash: a886e...75b
Minya Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Katter skal aller helst ikke spise hundemat, da katter og hunder har helt forskjellige fordøyelsesystem. Du kan prøve, men det er stor sannsynlighet for at pus blir øffen i magen noen dager. Er det ingen søndagsåpne butikker i nærheten så du får kjøpt noe nød-våtfór?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Er det ingen søndagsåpne butikker i nærheten så du får kjøpt noe nød-våtfór? Er nettopp det det IKKE er bor litt langt unna "normaliteten" (her hvor kjøpesenteret stenger 19/17 og sånt ) Så må bruke noe som er i skapene her hjemme, som ikke er så mye da lønna kommer på mandag..! Føler meg litt ..... akkurat nå.. De hadde klart seg til i morgen, da de har fått det som var igjen til frokost, ca halv skål hver. (Pleier å få fri tilgang, og spiser alt fra 1/2 - 3/4 pr dag) så nå går det største matvraket og syter for skåla er tom, noe som skjærer dypt i mammahjertet Anonymous poster hash: a886e...75b
Gjest crazycatlady Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Bensinstasjoner pleier å ha whiskas og sånt. Har du ikke en bensinstasjon i noenlunde nærhet?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Jeg fant nettopp ut at jeg er skrapet for kattemat Og har ikke sjans for å kjøpe før mandag..!! Men har vært hundevakt for en valp for litt siden, så har en kg med "Pedigree Vital Protection Junior" fór stående, er det mulig å gi de det som nødproviant for én dag? Og før dere halshugger, så ja, jeg dreit meg ut kjøper inn 10kg som står i boden, og fyller på en 2kg som står på kjøkkenet.. trodde jeg hadde mer igjen, men sambo hadde tømt resten uten å gi beskjed (mannfolk) Og hvis ikke, har dere andre forslag til hva de kan få? Har verken kjøtt(kun marinert) eller fisk.. Håper på noen hjelpefulle svar Anonymous poster hash: a886e...75b Ut og fiske fisk? Katter kan også spise kokt ris, med de bør vel ha noe kjøtt eller fisk i tillegg? Er katten din en utekatt og en jakter så finner den kanskje mus, eller du kan fange de til den? Anonymous poster hash: 70db3...7ce
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Katter kan fint spise hundemat i ny og ned uten å bli dårligere. Hunder derimot er mer ømfintlige for forandringer. Pus kan fint overleve èn dag på hundemat. Ingen fare Her i huset spiser kattene kattemat og hundemat (fri tilgang hos begge) Men passer på at hundene ikke får tak i kattematen Anonymous poster hash: 450f7...5b8
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 http://kjaeledyromsorg.gmaango.com/hjemmelaget-cat-mat-oppskrifter.html http://www.catnutrition.org/foodmaking.html Anonymous poster hash: 70db3...7ce
Celestia Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/sporsmol/katten-spiser-hundefor.html Her kan du lese at det ikke er farlig. I allefall ikke farlig frem til mandag!
Mizz_Purrple Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 katter spiser ikke hundemat det sier seg selv Da ville jeg tatt en titt på svaret over deg ;-) Da får de få litt, også får vi se hvordan det går.. nå fløy akkurat masa ut, hvem vet, kanskje hun har en reserve matstasjon ;-P 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Gi katten av og til kokt fisk, fiskeboller/pudding eller vanlig middagsmat hvis den liker det. (For at katten skal kunne nyttegjøre seg alle næringsstoffene i fisken er det viktig at den er kokt). Kokt lever er også både sundt, billig og populært blant de fleste katter. Lager man imidlertid all kattematen selv, kan man risikere at katten får mangelsykdommer. Det er viktig å huske at kattens behov for næringsstoffer ikke er helt det samme som et menneskes. Husk også at katter ikke tåler krydder. Mange katter får diare av melk, mens andre fint kan tåle det. Her må man prøve seg frem. Yoghurt og rømme er også noe de fleste liker. http://dyrenes-velferd.no/a-skaffe-katt/mat-til-katten/ Anonymous poster hash: 70db3...7ce
Mizz_Purrple Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 TS her; Hahaha..! Fylte litt i skålene, og veslepus kom løpende, lukter, fnyser litt, kikker på meg og mjauer med en veldig missfornøyd stemme mens hu kikker bort på matboksen deres :-P Men tror hun vurderer det ;-) Hu andre er på tur, så får se når hun bestemmer seg for å komme tilbake :-) Tusen takk for kjappe og nyttige svar ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå