AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Uten å gå noe nærmere inn på bakgrunnen vår og hvorfor vi planlegger å flytte, lurer jeg på når det er best for et barn å flytte til et annet land. Tenker da på både språk, miljø, skole og "vante rammer". Anonymous poster hash: 08d33...174
2shy Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Ingen fasitsvar siden alle situasjoner er ulike. Men i teorien før skolen begynner og barna har etablert seg sånn sett. Kommer jo veldig an på hvilket land, om barna må lære et helt nytt språk. Forskjell på spansk og dansk
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Før skolealder. Evt i overgang barneskole/ungdomsskole.Anonymous poster hash: d9f8c...ce4
Gjest Sala21 Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Alderen mellom 3 og 6 er da barn lettest lar seg påvirke og lære nytt språk sånn ca.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Takk var i grunnen det jeg og tenkte. Anonymous poster hash: 08d33...174
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Vi flyttet hele familien til et nytt og fremmed land på andre siden av jorda da vi barna var 17, 14 og 8, altså en på vgs, en på ungdomsskolen og en på barneskolen. Overgangen gikk veldig greit for alle tre. Minstemann kunne lite engelsk fra før, men lærte det jo relativt raskt. Vi vokste veldig mye på utenlandsoppholdet, lærte mye, fikk venner fra hele verden og generelt hadde veldig godt av å bo der. Så hvilken alder som er best tror jeg kan være så mye, og det kan gå bra, eller dårlig, uansett hvilken alder barna er i. Anonymous poster hash: 1e372...c5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå