Gå til innhold

Beste alder å flytte til et annet land

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uten å gå noe nærmere inn på bakgrunnen vår og hvorfor vi planlegger å flytte, lurer jeg på når det er best for et barn å flytte til et annet land. Tenker da på både språk, miljø, skole og "vante rammer".

Anonymous poster hash: 08d33...174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fasitsvar siden alle situasjoner er ulike. Men i teorien før skolen begynner og barna har etablert seg sånn sett. Kommer jo veldig an på hvilket land, om barna må lære et helt nytt språk. Forskjell på spansk og dansk :)

AnonymBruker
Skrevet

Før skolealder. Evt i overgang barneskole/ungdomsskole.

Anonymous poster hash: d9f8c...ce4

Gjest Sala21
Skrevet

Alderen mellom 3 og 6 er da barn lettest lar seg påvirke og lære nytt språk sånn ca.

AnonymBruker
Skrevet

Takk :) var i grunnen det jeg og tenkte.

Anonymous poster hash: 08d33...174

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet hele familien til et nytt og fremmed land på andre siden av jorda da vi barna var 17, 14 og 8, altså en på vgs, en på ungdomsskolen og en på barneskolen. Overgangen gikk veldig greit for alle tre. Minstemann kunne lite engelsk fra før, men lærte det jo relativt raskt. Vi vokste veldig mye på utenlandsoppholdet, lærte mye, fikk venner fra hele verden og generelt hadde veldig godt av å bo der.

Så hvilken alder som er best tror jeg kan være så mye, og det kan gå bra, eller dårlig, uansett hvilken alder barna er i.

Anonymous poster hash: 1e372...c5d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...