julia83 Skrevet 17. mai 2014 Forfatter #81 Skrevet 17. mai 2014 For 1000 gang; at noen afrikanere begynner å spille på trommer er deres valg, og ikke noe som er stemt frem av innvandrerbefolkningen. Hvorfor lager dere problemer ut av ting som egentlig mediene styrer med, og som bør få tilbakemeldinger? Det er vel ingen som skylder på innvandrere? Jeg sier bare at på 17 mai, så synes jeg det må kunne være fokus på norske tradisjoner. Kan man ikke si det uten å bli kalt rasist? 8
Gjest extra Skrevet 17. mai 2014 #82 Skrevet 17. mai 2014 Det er vel ingen som skylder på innvandrere? Jeg sier bare at på 17 mai, så synes jeg det må kunne være fokus på norske tradisjoner. Kan man ikke si det uten å bli kalt rasist? Jeg ser den, men etter hvert som tråden utviklet seg så gikk flere og flere vekk fra det du skrev om. Min repsons var på de kommentarene.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #83 Skrevet 17. mai 2014 Det er vel ingen som skylder på innvandrere? Jeg sier bare at på 17 mai, så synes jeg det må kunne være fokus på norske tradisjoner. Mener du seriøst at det ikke har vært fokus på norske tradisjoner? Sendingene har jo vært stappfulle av det i hele dag. Jeg skrudde av til slutt, fordi jeg rett og slett synes det blir i overkant nasjonalistisk, selv om det er en form for "gladnasjonalisme". Anonymous poster hash: 6037e...d1f 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #84 Skrevet 17. mai 2014 Er der ingen som la merke til at på sendingen fra Eidsvoll var det et HVITT folkehav- kun med noen dotter av fargede innvandrere, som hovedsakelig så ut som de var gift med nordmenn. Hva var alt det preiket om "multikulturelt samfunn"? Anonymous poster hash: 5cd8c...58d 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #85 Skrevet 17. mai 2014 Er der ingen som la merke til at på sendingen fra Eidsvoll var det et HVITT folkehav- kun med noen dotter av fargede innvandrere, som hovedsakelig så ut som de var gift med nordmenn. Hva var alt det preiket om "multikulturelt samfunn"? Anonymous poster hash: 5cd8c...58d Ja, det eneste som manglet var st de kidnappet innvandrere og sendte dem til Eidsvoll.Anonymous poster hash: 6f452...792 1
kat-e Skrevet 18. mai 2014 #86 Skrevet 18. mai 2014 Kanskje det er disse som står bak ? http://www.nettavisen.no/na24/propaganda/3589325.html 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #87 Skrevet 18. mai 2014 Jeg var syk, så jeg fulgte mesteparten av sendingen på NRK i går, for å føle at jeg i det minste tok litt del i festlighetene. Og jeg ser ikke helt hva problemet var, man var innom erkenorske steder, med referanse til en eidsvollsmann på hvert eneste sted, og viste de tradisjonelle togene fra hvert eneste sted. Jeg kan ikke si jeg har sett et eneste innvandrerfokusert innslag, men jeg har sett både hardingfele, stev, spel og i det hele tatt alt som er erkenorsk. Det mest utenlandskfokuserte jeg så, var når de spurte utlendinger som feiret 17. mai for første gang i Norge, hvordan de opplevde det. Jeg så riktignok ikke jubileumsforestillingen fra Eidsvoll, jeg ga meg i 16-tiden, er det den dere snakker om? I så fall er vel programmet neppe bestemt av NRK. Og hvis det er fra de par siste timene av sendingene før på dagen, som jeg ikke så, må de ha fyllt dem godt opp med innvandrere for at det skal kunne sies å ha vært stort fokus på det. Anonymous poster hash: 0ee55...282 3
tom1986 Skrevet 18. mai 2014 #88 Skrevet 18. mai 2014 Synes det er flott at innvandrere feirer 17.mai, men NRKs rabiate fokus på de som ser "flerkulturell" ut er direkte latterlig. Ikke-vestlige innvandrere utgjør rundt 6-7% av befolkningen, men ser man på NRK skulle man tro halve Norge var asiatisk eller afrikansk... 6
estrella Skrevet 18. mai 2014 #89 Skrevet 18. mai 2014 Tråden er ryddet for innlegg skrevet at utestengt bruker. Estrella, mod. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #90 Skrevet 18. mai 2014 Synes det er flott at innvandrere feirer 17.mai, men NRKs rabiate fokus på de som ser "flerkulturell" ut er direkte latterlig. Ikke-vestlige innvandrere utgjør rundt 6-7% av befolkningen, men ser man på NRK skulle man tro halve Norge var asiatisk eller afrikansk... Virkelig, når skulle man tro det? For som sagt, jeg fulgte mye av sendingen i går, men så ingenting av dette. Anonymous poster hash: 0ee55...282 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #91 Skrevet 19. mai 2014 Synes det til tider virket litt krampeaktig av NRK når annenhvert intervju objekt var fremmedkulturell. Ellers fikk de jo hentet inn kultur eliten feks Per Fugelli, Ole Paus fikk sagt hva han mener om regjeringens håndtering av Dalai Lama saken. Dessverre ser det ikke ut til at vi blir kvitt NRK så lenge vi har en mindretallsregjering. Anonymous poster hash: c8ecf...590 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #92 Skrevet 19. mai 2014 Er like teit at nordmenn som bor fast i andre land skal feire 17mai akkurat som om de er i Norge. Hvorfor skal man vise andre kulturer i andre land? Er jo akkurat det samme som at andre feirer sine nasjonaldager her. Mange amerikanere som f. eks feirer 4. juli og St. patricks day er det mange irer som feirer ganske offentlig i Norge. Null problem det, men jeg syntes faktisk man kan fokusere på det tradisjonelle norske på 17. mai da det er Norges nasjonaldag, og så kan man heller ta det multikulturelle på deres egne nasjonaldager. Anonymous poster hash: 64184...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #93 Skrevet 19. mai 2014 Synes det til tider virket litt krampeaktig av NRK når annenhvert intervju objekt var fremmedkulturell. Ellers fikk de jo hentet inn kultur eliten feks Per Fugelli, Ole Paus fikk sagt hva han mener om regjeringens håndtering av Dalai Lama saken. Dessverre ser det ikke ut til at vi blir kvitt NRK så lenge vi har en mindretallsregjering. Anonymous poster hash: c8ecf...590 Jepp, krampeaktig og politisk korrekt i frykt for at man ellers blir stemplet som rasist. Det er en uting, den 17. bør man fokusere på tradisjonelle representasjoner, det er da nok av muligheter til å fronte andre lands særegenheter i andre sammenhenger og på deres egne nasjonaldager. Anonymous poster hash: 64184...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #94 Skrevet 19. mai 2014 Synes det til tider virket litt krampeaktig av NRK når annenhvert intervju objekt var fremmedkulturell. Ellers fikk de jo hentet inn kultur eliten feks Per Fugelli, Ole Paus fikk sagt hva han mener om regjeringens håndtering av Dalai Lama saken. Dessverre ser det ikke ut til at vi blir kvitt NRK så lenge vi har en mindretallsregjering.Anonymous poster hash: c8ecf...590 Men når skjedde dette, hvilken sending snakker dere om? Kan dere være konkrete, eller synes dere det er deilig å kritisere bare for å kritisere? Anonymous poster hash: 0ee55...282 1
Gjest BettyBoop Skrevet 19. mai 2014 #95 Skrevet 19. mai 2014 Er jo akkurat det samme som at andre feirer sine nasjonaldager her. Mange amerikanere som f. eks feirer 4. juli og St. patricks day er det mange irer som feirer ganske offentlig i Norge. Null problem det, men jeg syntes faktisk man kan fokusere på det tradisjonelle norske på 17. mai da det er Norges nasjonaldag, og så kan man heller ta det multikulturelle på deres egne nasjonaldager. Anonymous poster hash: 64184...3b4 ser at jeg burde brukt ironiflagg istedet for geipefjes.
brownpride Skrevet 10. desember 2019 #96 Skrevet 10. desember 2019 På 17.5.2014 den 18.02, AnonymBruker skrev: Hva er norsk kultur? Norge er et multikulturelt land, og jeg ser ingen grunn til at det skal skjules akkurat i dag? Det er jo bare flott at vi viser alle sider ved landets kultur slik den er i vår tid. Samfunnet endrer seg jo kontinuerlig. Anonymous poster hash: 00c3a...67d Kanskje dere også kan bli mindre rasistiske også?
Millimani Skrevet 10. desember 2019 #97 Skrevet 10. desember 2019 Du drar opp en tråd som er fem og et halvt år gammel 1
brownpride Skrevet 10. desember 2019 #98 Skrevet 10. desember 2019 1 time siden, Millimani skrev: Du drar opp en tråd som er fem og et halvt år gammel Okey.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå