Gjest Idollet Skrevet 17. mai 2014 #41 Skrevet 17. mai 2014 (endret) Jeg orker ikke å drive på slik som mange av dere, å skal være så tolerante og aksepterende for absolutt alt. I dag er det Norge og den norske nasjons dag. At en befolkning som har flyttet hit, ikke skal la oss få i vertfall denne dagen, minner om total kyniskhet og egoisme. Vi har gitt dem og gitt dem og gitt dem enda mer, og nå for tiden skal de også ha nasjonaldagen vår. Skattepenger, etter skattekroner etter svette og slit og blod. Så skal de at på til trampe på oss. Nei, de skal ikke bare ha alt vi har, men de skal ha sjela vår. Jeg har ikke noe i mot folk som er annerledes, men jeg har i mot tull og kyniskhet. Vi må behandle dem som vi ville behandlet andre, med kritikk og forventninger. Endret 17. mai 2014 av Idollet 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #42 Skrevet 17. mai 2014 Jeg orker ikke å drive på slik som mange av dere, å skal være så tolerante og aksepterende for absolutt alt. I dag er det Norge og den norske nasjons dag. At en befolkning som har flyttet hit, ikke skal la oss få i vertfall denne dagen, minner om total kyniskhet og egoisme. Vi har gitt dem og gitt dem og gitt dem enda mer, og nå for tiden skal de også ha nasjonaldagen vår. Skattepenger, etter skattekroner etter svette og slit og blod. Så skal de at på til trampe på oss. Nei, de skal ikke bare ha alt vi har, men de skal ha sjela vår. Tull, det er ingen andre som forsøker å ta dagen fra oss enn politisk korrekte nordmenn i mediene som holder på med tullet sitt.Anonymous poster hash: 6f452...792 4
Gjest extra Skrevet 17. mai 2014 #43 Skrevet 17. mai 2014 (endret) Det er ikke det samme. Helt greit at pakistanere i Norge feirer pakistans nasjonaldag. I dag er det Norge sin tur. Kanskje NRK vil at vi skal skamme oss over norsk kultur. "Idag er det Norge sin tur" - det høres ut som at det er konkurranse om feiring av nasjonaldager. Når skal folk skjønner at innvandrere flest ønsker å ta del i det norske? Men har det ikke alltid vært slik at noen individer har kommet med kontroversielle forslag, uansett nasjonalitet? Det er ikke ensbetydende med at norsk kultur skal gjemmes bort. Om noen afrikanere spiller på trommer, er det noe som samtlige innvandrere har vært enige om? Om noen spiser chicken curry, er det noe som alle innvandrere har vært med på å innføre? Helledussen! Endret 17. mai 2014 av extra 6
PaperFlower Skrevet 17. mai 2014 #44 Skrevet 17. mai 2014 Jeg lurte faktisk på det samme da jeg innså hvor mye fokus det var rundt andre kulturer osv... Jeg synes ikke det er noe som helst galt med andre kulturer. Synes f.eks. at slike afrikanske trommer som det var nevnt tidligere, kan være riktig så tøft! Men på 17. mai er jeg mye mer interessert i norske tradisjoner, norske instrumenter, norske... Ja, norskt hva som helst. (Og da kan dere sikkert vri på ordene mine og begynne å snakke om at alt er importert og begynne å diskutere "når blir noe norsk nok", men jeg vet at dere skjønner hva det er jeg mener.) Jeg synes liksom det hele virket så fremtvunget og malplassert! Kunne de ikke ha vist et eget innslag, eller ha en slags "temadag"(i mangel på et bedre ord) enten før eller etter 17. mai? Bare la oss få rulle rundt i vår egen nasjonalromanse én eneste dag, også kan vi være politiske korrekte og flerkulturelle resten av året? Spesielt nå som det er jubileum og greier, da har jeg - helt ærlig, uten noen rasistiske baktanker - mer lyst til å høre på Hardingfele enn afrikanske trommer. Og jeg vil heller se folkedans, der alle har på vakre bunader (enten mennesket inni bunaden har lys hud, mørk hud, eller neon-grønn hud) enn noen fra Kina som står og blir intervjuet, rødmende og forvirret over det reporteren vil vite. Jeg synes de hadde kunnet gjort så mye mer utav det hele nå på 200-års-jubileet, så er egentlig litt skuffet. Rapping og trommer og 50 forskjellige skuespill. Jaja, bedre lykke om 100 år... 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #45 Skrevet 17. mai 2014 Se på NRK nå. Nå holder de på igjen. At det er mulig. Hva er poenget?Anonymous poster hash: 6f452...792 1
Gjest extra Skrevet 17. mai 2014 #46 Skrevet 17. mai 2014 Jeg lurte faktisk på det samme da jeg innså hvor mye fokus det var rundt andre kulturer osv... Jeg synes ikke det er noe som helst galt med andre kulturer. Synes f.eks. at slike afrikanske trommer som det var nevnt tidligere, kan være riktig så tøft! Men på 17. mai er jeg mye mer interessert i norske tradisjoner, norske instrumenter, norske... Ja, norskt hva som helst. (Og da kan dere sikkert vri på ordene mine og begynne å snakke om at alt er importert og begynne å diskutere "når blir noe norsk nok", men jeg vet at dere skjønner hva det er jeg mener.) Jeg synes liksom det hele virket så fremtvunget og malplassert! Kunne de ikke ha vist et eget innslag, eller ha en slags "temadag"(i mangel på et bedre ord) enten før eller etter 17. mai? Bare la oss få rulle rundt i vår egen nasjonalromanse én eneste dag, også kan vi være politiske korrekte og flerkulturelle resten av året? Spesielt nå som det er jubileum og greier, da har jeg - helt ærlig, uten noen rasistiske baktanker - mer lyst til å høre på Hardingfele enn afrikanske trommer. Og jeg vil heller se folkedans, der alle har på vakre bunader (enten mennesket inni bunaden har lys hud, mørk hud, eller neon-grønn hud) enn noen fra Kina som står og blir intervjuet, rødmende og forvirret over det reporteren vil vite. Jeg synes de hadde kunnet gjort så mye mer utav det hele nå på 200-års-jubileet, så er egentlig litt skuffet. Rapping og trommer og 50 forskjellige skuespill. Jaja, bedre lykke om 100 år... Hva NrK bestemmer seg for å vise er vel ikke den totale innvandrerbefolkningens feil? 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #47 Skrevet 17. mai 2014 Jeg får litt følelsen av at nrk er den frekke søstera som tar fra meg de pakkene det står mitt navn på, på selveste julaften. Vent på tur, nrk, det er det minste du kan gjøre. Anonymous poster hash: ebbf7...8fe 1
PaperFlower Skrevet 17. mai 2014 #48 Skrevet 17. mai 2014 Hva NrK bestemmer seg for å vise er vel ikke den totale innvandrerbefolkningens feil? Jeg skylder da ikke på noen innvandrere? Jeg sier bare det jeg syntes om hva NRK bestemte seg for å arrangere/putte på TV. 2
Gjest extra Skrevet 17. mai 2014 #49 Skrevet 17. mai 2014 Jeg får litt følelsen av at nrk er den frekke søstera som tar fra meg de pakkene det står mitt navn på, på selveste julaften. Vent på tur, nrk, det er det minste du kan gjøre. Anonymous poster hash: ebbf7...8fe Kan du ikke heller si hva du ønsket at skulle skje i dag, så blir det enklere å forstå sutringen? 2
Gjest extra Skrevet 17. mai 2014 #50 Skrevet 17. mai 2014 (endret) Jeg skylder da ikke på noen innvandrere? Jeg sier bare det jeg syntes om hva NRK bestemte seg for å arrangere/putte på TV. Jeg ser den, men du forstår vel at en innvandrer som leser posten din, kan tro at du legger ansvaret over på innvandrere? Jeg som innvandrer selv er helt enig i at anledningen i dag bør være fokusert på det norske. Men når mediene dekker begivenheten slik de gjør, så er det ikke mye vi får gjort. Det er de som står for ansvaret og ikke innvandrere. Man må i så fall sende klage til NrK m.fl for å si sin mening. Slapp av. Ingen er ute etter å ta landet ditt eller dine tradisjoner. Endret 17. mai 2014 av extra 5
Drizzt Skrevet 17. mai 2014 #51 Skrevet 17. mai 2014 Jeg får vel mye pepper nå, men etter å ha sett litt på NRK lurer jeg litt på hvorfor de er så opptatt av å vise "ikke norsk" kultur på 17 mai? Jeg har ikke noe i mot afrikanske trommer, men det er jo mye norskt å vise fram på norges bursdag? Du får ikke pepper fra meg iallefall, for jeg lurte på det samme. 1
KikiEco Skrevet 17. mai 2014 #52 Skrevet 17. mai 2014 Ts, du starter vel en tråd i morgen om vriene innvandrere som ikke er interessert i å la seg integrere? Som ikke er opptatt av norsk kultur? Og om et år så er det en ny tråd om innvandrere som sniker seg inn på norsk 17. mai feiring? 4
PaperFlower Skrevet 17. mai 2014 #53 Skrevet 17. mai 2014 Jeg ser den, men du forstår vel at en innvandrer som leser posten din, kan tro at du legger ansvaret over på innvandrere? Jeg som innvandrer selv er helt enig i at anledningen i dag bør være fokusert på det norske. Men når mediene dekker begivenheten slik de gjør, så er det ikke mye vi får gjort. Det er de som står for ansvaret og ikke innvandrere. Man må i så fall sende klage til NrK m.fl for å si sin mening. Slapp av. Ingen er ute etter å ta landet ditt eller dine tradisjoner. Jo, om folk synes det så er jo selvsagt det beklagelig. Det jeg postet her er bare min personlige mening om innholdet de valgte å putte på 17. mai sendingen i år. Hadde de puttet akkurat disse tingene på forrige års sending, hadde jeg kanskje tenkt "åh, dette var anderledes", men personlig synes jeg ikke det passet inn i årets sending. Det er ingen innvandreres feil. Og det er heller ingen av de folkene på TV-skjermen sin feil. Men det er de som har bestemt hva som skal sendes og ikke, sin feil. DE legger jeg ansvaret på. Som jeg nevnte før har jeg absolutt ingenting imot andre kulturer og de nye, spennende tingene de kan tilby oss. MEN, på en dag som denne klarer jeg bare ikke å sette pris på det, desverre. Det jeg hadde satt pris på var slike "typiske norske" ting og tang som jeg er veldig glad i. Synes det var altfor lite av det på en dag som denne, men men, det er ikke noe som kan forandres nå. Og beklager, skal prøve å roe meg ned. Jeg er jo helt tullete! Nei, men jeg kan ikke si at jeg er redd for det. Alt jeg er redd for er at neste års sending blir like skuffende, men vi får se. 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #54 Skrevet 17. mai 2014 Jeg orker ikke å drive på slik som mange av dere, å skal være så tolerante og aksepterende for absolutt alt. Jeg har ikke noe i mot folk som er annerledes, men jeg har i mot tull og kyniskhet. Vi må behandle dem som vi ville behandlet andre, med kritikk og forventninger. La 17. mai være intoleransens dag! Anonymous poster hash: 0dd13...c53 3
Gjest Idollet Skrevet 17. mai 2014 #55 Skrevet 17. mai 2014 La 17. mai være intoleransens dag! Anonymous poster hash: 0dd13...c53 Når man tolerer alt, så er man ikke tolerant, man er en tulling. Dette går spesielt ut til kvinnelige stemmere. Man kan ikke akseptere alt, det gjøre bar idioter. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #56 Skrevet 17. mai 2014 Når man tolerer alt, så er man ikke tolerant, man er en tulling. Dette går spesielt ut til kvinnelige stemmere. Man kan ikke akseptere alt, det gjøre bar idioter. Det er ikke snakk om å tolerere alt. Det er snakk om å tolerere at noen feirer nasjonaldagen til det landet de bor i. Og så ikke tolerere det tullet du lirer av deg nå. Anonymous poster hash: 0dd13...c53 5
Gjest Idollet Skrevet 17. mai 2014 #57 Skrevet 17. mai 2014 Det er ikke snakk om å tolerere alt. Det er snakk om å tolerere at noen feirer nasjonaldagen til det landet de bor i. Og så ikke tolerere det tullet du lirer av deg nå. Anonymous poster hash: 0dd13...c53 Du gjør ikke det med ombongo trommer og utenlandske flagg. Da feirer man et annet land, og det trenger man ikke å akseptere på vår nasjonaldag og på nasjonal televisjon. Det kan man feire andre dager. 1
Gjest extra Skrevet 17. mai 2014 #58 Skrevet 17. mai 2014 (endret) Hvor mange utenlandske flagg så du i dag? Jeg kan hevde at jeg så ingen eller jeg kan hevde at jeg så mange (rett og slett fordi jeg ikke var på alle stedene samtidig og kan derfor hevde så mye jeg vil eller ikke). Så, hvor mange utenlandske flagg så du i dag? Endret 17. mai 2014 av extra 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #59 Skrevet 17. mai 2014 Du gjør ikke det med ombongo trommer og utenlandske flagg. Da feirer man et annet land, og det trenger man ikke å akseptere på vår nasjonaldag og på nasjonal televisjon. Det kan man feire andre dager. De tar ikke sjela di med trommene sine, vet du. Hvor i grunnloven står det med trommene, forresten? Anonymous poster hash: 0dd13...c53 4
KikiEco Skrevet 17. mai 2014 #60 Skrevet 17. mai 2014 Du gjør ikke det med ombongo trommer og utenlandske flagg. Da feirer man et annet land, og det trenger man ikke å akseptere på vår nasjonaldag og på nasjonal televisjon. Det kan man feire andre dager. Så jeg antar at du tar det som en kjempefornærmelse mot Norge at NRK 2 fokuserer på afrikanske dyrearter med " Madagaskars unike dyreliv" istedet for norsk natur på en dag som i dag? For det er det nivået denne debatten befinner seg på. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå