Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen mener at det at f.eks. afrikanere går i 17. mai tog og flagger med deres flagg og bidrar med deres kulturelle innslag (det være somalia eller noe annet land), er det samme som at nordmenn feirer 17. mai i utlandet (det være Gran Canaria, Minneapolis, eller uansett)..., men det er det jo absolutt ikke... Hadde jeg gått i gatene i USA 4. juli på DERES nasjonaldag og flagget med det Norske flagget, hadde det nok blitt baluba og sett på som respektløs...

Har vært flere debatter om at det skal være flaggløst eller at alle skal få gå rundt å flagge med deres flagg på 17. mai for å demonstrere.... Hadde jeg gått rundt å flagget med det norske flagget i somalia 1. juli på deres nasjonaldag hadde jeg sikkert blitt drept...

Anonymous poster hash: b98ac...2e8
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om vi NÅ er et flerkulturelt land og at vi skal være inkluderende, så synes jeg nasjonaldagen kan få lovt å være dedikert til å huske Norge slik det var i sin tid i den forbindelse vi faktisk feirer 17. mai! Når jeg tenker 17. mai ser jeg med en gang for meg bilder fra romantikken, Tidemand og Gude - type malerier som brudeferd i hardanger, bunader, norske sanger, vaffler med brunost og pølser, is og brus, NOSTALGISK!
Gamlelandet fortjener å bli husket.
jeg vil ikke forbinde 17. mai med thaimat, sambosa, tunfiskpizza, bongotrommer og rastafari.... resten av året kan brukes til det.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Norske, svenske og danske flagg vaier på Eidsvold. Skandale!

( :ironi: )

Anonymous poster hash: 6037e...d1f
Skrevet

Om alle innvandrerne hadde holdt seg hjemme, hadde de fått kjeft for at de ikke ville delta i feiringen.

• Liker 4
Skrevet

Uansett om vi NÅ er et flerkulturelt land og at vi skal være inkluderende, så synes jeg nasjonaldagen kan få lovt å være dedikert til å huske Norge slik det var i sin tid i den forbindelse vi faktisk feirer 17. mai! Når jeg tenker 17. mai ser jeg med en gang for meg bilder fra romantikken, Tidemand og Gude - type malerier som brudeferd i hardanger, bunader, norske sanger, vaffler med brunost og pølser, is og brus, NOSTALGISK!

jeg vil ikke forbinde 17. mai med thaimat, sambosa, tunfiskpizza, bongotrommer og rastafari.... resten av året kan brukes til det.

Ja. Akkurat slik var det. Alle hadde bunad og spiste vafler. Ingen sosial urettferdighet i 1814. Ingen nød og elendighet, selv om vi da var et av Europas fattigste land. Jada. Neida.

• Liker 7
Skrevet

Amen. Nyhetene er jamen nasjonalistiske nok i dag, vi tåler fint at de viser noen innvandrere i ruta.

Nyhetene?

17.mai sendingene er gørrkjedelig repetering av at folk har jammen gått i tog der også. Det er veldig fjernt fra alt som har med nyheter å gjøre.

Men poenget med sendingene er jo å vise frem det her, så da vil det naturlig nok handle om nasjonen Norge. Det 200år siden 1814 attpåtil.

Skal vi heller vise fjorårets feiring av "Flaggans Dag" i Sverige?

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Om alle innvandrerne hadde holdt seg hjemme, hadde de fått kjeft for at de ikke ville delta i feiringen.

Haha. Skal ikke være lett å være utlending i norge. Alt man gjør er feil. Vi er såå arrogante. I utlandet skal vi feire norges nasjonaldag men drite i det landets nadjonaldag om vi bor der, men utlendinger i norge. De skulle bare våååge å drite i vår nasjonaldag liksom.
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Akkurat slik var det. Alle hadde bunad og spiste vafler. Ingen sosial urettferdighet i 1814. Ingen nød og elendighet, selv om vi da var et av Europas fattigste land. Jada. Neida.

Har ikke sagt det heller.... men var sikkert mer brunost-spising enn sambosa og chicken curry.... Hvorfor er du så kverulerende og kommer med at "hvis innvandrerne hadde holdt seg hjemme hadde de også fått kjeft for ikke å ha deltatt?" Er vel ingen som har sagt at de skal holde seg hjemme.... hvorfor kan de ikke være med på feiringen og feire NORGE?? Jeg er ikke norsk, men feirer nasjonaldagen fordeom!

En av hovedgrunnene til at jeg reiser og de fleste andre som liker å reise for å oppleve ting, er å observere og ta del i de ulike kulturene i de landene de tilhører! og se hvilke tradisjoner og kulturelle innslag de har i det landet og de ulike stedene. En stor del av gleden med å reise hadde vært borte hvis ingen land hadde en egen kultur og tradisjoner og historien til landet ikke kom til uttrykk på noen måte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Schjenken?

Du leste riktig. Husker du ikke den? Kohinoor som årets nordmann, framførte sanger på NRK lille julaften osv, propagandamaskineriet.

Anonymous poster hash: 6f452...792

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen som ikke har fått is i dag? ;) Synes det er spennende med forskjellige innslag!

Anonymous poster hash: e6013...d6a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du mener da Norge i prinsippet var dansk?

Anonymous poster hash: a30f1...d28

• Liker 6
Skrevet

Har ikke sagt det heller.... men var sikkert mer brunost-spising enn sambosa og chicken curry.... Hvorfor er du så kverulerende og kommer med at "hvis innvandrerne hadde holdt seg hjemme hadde de også fått kjeft for ikke å ha deltatt?" Er vel ingen som har sagt at de skal holde seg hjemme.... hvorfor kan de ikke være med på feiringen og feire NORGE?? Jeg er ikke norsk, men feirer nasjonaldagen fordeom!

En av hovedgrunnene til at jeg reiser og de fleste andre som liker å reise for å oppleve ting, er å observere og ta del i de ulike kulturene i de landene de tilhører! og se hvilke tradisjoner og kulturelle innslag de har i det landet og de ulike stedene. En stor del av gleden med å reise hadde vært borte hvis ingen land hadde en egen kultur og tradisjoner og historien til landet ikke kom til uttrykk på noen måte.

Så problemet er at de spiser feil mat? De går kanskje feil kledd også? De bør ha bunad og spise vaffel?

Jeg kverulerer ikke. Jeg forstår bare ikke.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja det var mye is og brus til folket i 1814 tenker jeg. :laugh:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forsto ikke helt hva det hadde med flerkulturelle innslag og utlendinger i bunad på 17 mai å gjøre..

Saken ble skapt av PL-propagandamaskineriet, det samme som regjerer på NRK nå som de skal fylle tv-sendingene nasjonaldagen med innvandrere i bunad osv.

Og ironisk nok er det nettopp Haddy som er en av programlederne nå på NRK fra Eidsvoll. Hun som stemplet Schjenken som rasist gjennom din artikkel i Dagbladet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Saken ble skapt av PL-propagandamaskineriet, det samme som regjerer på NRK nå som de skal fylle tv-sendingene nasjonaldagen med innvandrere i bunad osv.

Og ironisk nok er det nettopp Haddy som er en av programlederne nå på NRK fra Eidsvoll. Hun som stemplet Schjenken som rasist gjennom din artikkel i Dagbladet.

PK, skulle det stå, ikke PL.

AnonymBruker
Skrevet

PK, skulle det stå, ikke PL.Anonymous poster hash: 6f452...792

Det høres like dumt ut uansett :)

Anonymous poster hash: e6013...d6a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Barneshow på NRK nå, de har selvsagt oppfylt innvandrerkvoten i innslaget. NRK har nok en egen ansatt som passer på slike ting.

• Liker 3
Gjest extra
Skrevet

Det er ikke det samme. Helt greit at pakistanere i Norge feirer pakistans nasjonaldag.

I dag er det Norge sin tur. Kanskje NRK vil at vi skal skamme oss over norsk kultur.

Skammer du deg?

Skrevet

Jeg tabbet meg ut skikkelig i dag. Drakk en coca cola. Burde jo tatt en solo.

*skammer meg*

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva for tull er det på NRK nå?

Noen synger drittmusikk på engelsk? Hva har dette med 200-årsjubileumet å gjøre?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...