Gå til innhold

(Dumme?) tradisjoner i bryllup - hvilke kan vi forvente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tradisjoner finnes, som vi kommer til å bli utsatt for i bryllupet vårt?

Lærte her om dagen at trampeklapp betyr at vi må kysse - under bordet! Det er bare det dummeste jeg har hørt om...med stor kjole og greier...

Og må man opp på stolen og kysse for hver glassklirring?

Hva annet kan vi forvente oss...? 😝

Anonymous poster hash: c472e...04d

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Hamring i bordet er vel at deres foreldre må opp på stolene sine og kysse, tror jeg?

Og når bruden forsvinner ut under middagen, må alle single eller ugifte jenter løpe frem og kysse brudgommen. Og det samme, bare motsatt om brudgommen forsvinner ut.

Noen har tradisjoner for å rote til eller pynte brudesuiten, så jeg vet om brudepar som har vært kjempenøye med at ingen andre får vite hvor de skal sove på bryllupsnatten :fnise:

Skrevet

vet ikke om det er så vanlig i norge, men i danmark klipper de av tuppene på sokkene til herren (brudgommen). dette er fordi han skal bruke sine fineste sokker på bryllupsdagen og ettersom han ikke (helst) skal gifte seg igjen ødelegger de mannlige gjester sokkene hans.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vet ikke om det er så vanlig i norge, men i danmark klipper de av tuppene på sokkene til herren (brudgommen). dette er fordi han skal bruke sine fineste sokker på bryllupsdagen og ettersom han ikke (helst) skal gifte seg igjen ødelegger de mannlige gjester sokkene hans.

Håper de lar være å klippe bunadsokkkene til min brudgom ;)

Anonymous poster hash: 00882...c51

AnonymBruker
Skrevet

Håper de lar være å klippe bunadsokkkene til min brudgom ;)

Ja, de kunne prøvd seg på bunadsokkene her og! 😠

Anonymous poster hash: c472e...04d

Skrevet

Disse dumme "tradisjonene" vil jeg ikke ha i mitt bryllup.. greit hvs de klinger i glassene så kan vi kysse hverandre, men liker ikke at folk kysser min mann!! Og klippe hull i sokken er og dumt.. Har og hørt at etter bryllupsdansen skal sløret til bruden rives i fillebiter! Et bittelite slør koster jo over 1000 kr, det skal ikke rives i fillebiter! Jeg må si at jeg synes mange av de tingene er dumme, og kommer til å si til alle før bryllupet at sånn ønsker vi helt ikke på dagen vår. Spis, ha det hyggelig, drikk og tull og fjas, men for all del ikke drit oss helt ut..

• Liker 5
Skrevet

tror ikke det er vanlig i norge. i danmark har de jo bare kjedelige sorte "vanlige" sokker. noe helt annet med bunadssokker! :)

AnonymBruker
Skrevet

Tradisjoner varierer fra sted til sted. Har aldri hørt om opp på bordet og under bordet, men opp på stolen og kysse ved klirr. Jeg hadde ikke noe i mot å kysse min mann, men høye hæler og kjole med ringer og ballongskjørt så hadde jeg virkelig noe i mot å klatre. Løsningen var simpel. Ved første "klirre på glasset" event, så reiste vi oss opp og bruden erklærte lattermildt at med mindre vi har lege, kirurg og ambulanse parat, samt sikkerhetsline til taket, så holder jeg meg på gulvet til promillen er høyere. Alle lo, så stod vi og kysset ved hvert klirre-event.

Du styrer showet. Selv om det er tradisjon at du skal drikke blomstervannet om noen roper skål, så kan du ta det med et smil og si "vinen er bedre takk" og ta en sup av den. For å sette det på spissen. Ta det som det faller seg og gjør hva du synes er OK. Ikke gjør resten.

Anonymous poster hash: 0f438...5ac
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Taler med utbrodering om tidligere kjærester og forhold, slikt liker jeg ikke.

Anonymous poster hash: ac207...0ea
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

tror ikke det er vanlig i norge. i danmark har de jo bare kjedelige sorte "vanlige" sokker. noe helt annet med bunadssokker! :)

Det var en spøk =)

AnonymBruker
Skrevet

Disse "tradisjonene" er en av de størte grunnene til at jeg ikke vil gifte meg og holde en slik bryllupsfest.

Jada, sikkert gøy og underholdende for alle gjestene, men alt styret, tullspringene og forventningene ville irritert meg grenseløst og rett og slett ødelagt hele dagen for min del.

Anonymous poster hash: 3ae87...9b7
  • Liker 2
Skrevet

Klirring i glassene blir nok vanskelig å slippe unna.. Det er kun den ene forloveren min som skal ha tilgang til brudesuiten og hun var så redd for at noen skulle finne på noe tull da hun giftet seg at ingen (ikke engang forloverne (bl a meg)) fikk vite hvor de skulle sove. Så derfor stoler jeg på at hun av alle ikke finner på noe med mitt sovested.

Ang kyssing av brud/brudgom så har jeg kun erfart at dette er kyssing på kinnet - ikke på munnen altså! Dét hadde ikke jeg akseptert heller! :)

Det med sløret har jeg aldri hørt om.. Jeg tror ikke jeg kommer til å ha på sløret under middagen, så da får jeg gjemme det på rommet for sikkerhets skyld ;)

Gjest Tekola
Skrevet

Kyssing på kinnet, ja! Regnet liksom med at det var selvsagt, beklager :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...