Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tar kvinner egentlig et nei til giftemål egetntlig? Personlig har jeg ikke noe imot å bo sammen, men ekteskap er for meg en institusjon som er uforenlig med egne verdier.

Hvordan bør man si at man ikke ønsker det på en pen måte når spørsmålet tas opp?

Anonymous poster hash: 34653...933
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier fra på forhånd så spørsmålet ikke kommer opp?

• Liker 9
Skrevet

Enkelt: alle kvinner hater alle menn som ikke liker giftemål

Virkelig: Snakk med den aktuelle kvinnen, forklar hva du mener om saken og hør på hva hun mener. Vær ærlige med hverandre (og dere selv) og finn ut hva dere vil - sammen.

Det er ikke nødvendig å vente til spørsmålet kommer fra henne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt: alle kvinner hater alle menn som ikke liker giftemål

Virkelig: Snakk med den aktuelle kvinnen, forklar hva du mener om saken og hør på hva hun mener. Vær ærlige med hverandre (og dere selv) og finn ut hva dere vil - sammen.

Det er ikke nødvendig å vente til spørsmålet kommer fra henne.

Ikke alle kvinner :)

Anonymous poster hash: a8d14...8d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og ønsker heller ikke å gifte meg, i alle fall ikke i kirken.

Snakk med henne og spør om hennes tanker rundt det og fortell at du ikke vil gifte deg?

Anonymous poster hash: ec586...4dc
Skrevet

Jeg ønsker heller ikke å gifte meg, og tenker det samme om ekteskap som deg ts. Det er en institusjon jeg overhode ikke vil inn i under noen omstendigheter, ( synes det er en tullete tradisjon som ikke stemmer med verdiene mine).

Nå har jeg heldigvis en samboer som mener det samme som meg. En som ønsker å sovne med meg på armen og våkne med min side hver dag for resten av livet, en som elsker meg nok til å ønske og å vise at han vil leve med meg i gode og onde dager til døden skiller oss ad, men noe ekteskap det vil han heldigvis ikke inn i.

Vi har snakket om det fra ganske tidlig av, vært ærlig mot hverandre og sagt at det å elske, ære og ønske å tilbringe resten av livet sammen og det å gifte seg ikke har noen verdens ting med hverandre å gjøre. Heldigvis tenker vi likt, men grunnen til at jeg vet vi tenker likt om dette er jo nettopp fordi vi har snakket sammen og diskutert synspunkter om det sammen.

Mitt tips til deg er å være ærlig og fortelle grunnen til at du ikke ønsker å gifte deg, mange kvinner er bridezilla og har drømt om dette siden før de fikk tenner, men det finnes også mange kvinner som ikke mener det samme som de, som mener det samme som det du gjør. Uansett er kommunikasjon viktig på dette område, både evnen hennes til å lytte til det du har å si og det du sier før kvinnen er kommet så langt at hun blir helt frynsete i kantene fordi du ikke har fridd.

Uansett Lykke til..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også kvinne og har absolutt ikke til hensikt å gifte meg! Samboeren min har fridd tre ganger og jeg har sagt nei hver gang. Og nå har jeg gjort det veldig klart at ekteskap er helt uaktuelt! Da får han finne noen andre!!!

Anonymous poster hash: 8c592...e95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånt må man klare å snakke om i et fungerende forhold - og klare å få til løsninger som fungerer for begge. Jeg er gift, men hadde mannen min ikke hatt et ønske om å gifte seg så hadde jeg lSærlig så lenge vi klarte å snakke åpent om saken. Noen ønsker ikke å gifte seg i det hele tatt, andre igjen er helt bestemt på at det er det de vil. Vanskelig å gi deg et fasitsvar når man ikke vt hva damen mener.

Anonymous poster hash: f17be...729
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke blitt særlig happy om typen ikke ville gifte seg.

Anonymous poster hash: af53d...2e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, jeg har ikke tenkt å gifte meg så.

Anonymous poster hash: 00512...0dc

• Liker 1
Skrevet

Definitivt ikke noe fasitsvar her. Du må bare ta samtalen med den det gjelder når den tid kommer.
Ville selv bare vært ærlig å sagt at det er en tradisjon som går mot det jeg tror på. Går jo ann å holde ett selskap hvor dere feirer forholdet og hverandre uten at giftemål er involvert :rolleyes:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Slik lovverket er i dag så er det jo ikke særlig strategisk å ikke gifte seg om en har tenkt å leve sammen i flere år fremover. For ikke å snakke om en får barn sammen! Lovverket er tilpasset ektepar, ikke samboere, ikke glem den biten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært kjærest i 2 år. Tema har aldri dukket opp.

Anonymous poster hash: 85c93...5c2

Gjest New_Girl
Skrevet

Er man i mot ekteskap bør det tas opp så tidlig som mulig i forholdet. Det hadde vært kroken på døra for vårt forhold om han ikke ville, da ekteskap er viktig for meg.

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Nei er jo det eneste riktige svaret man kan gi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...