Gjest Nightwich Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Jeg leste tråden om hun som "ikke visste at hun var stygg" og syns det er viktige og gode poeng som tas opp selv om enkelte mener at hun er for nærtagende. En god runde her inne avslører fort hvilket fokus det er på vekt og utseende. Jenter i normalvekt blir kalt feit og får beskjed om å gå ned og det opprettes tråder hvor utseende rangeres. Er folk virkelig så grunne eller er det blitt en slags trend ? Jeg ser hvordan folk jeg møter ser ut men jeg dømmer ingen før jeg blir kjent. Jeg dømmer folk etter hvordan de oppfører seg, hva de sier/skriver. Kanskje det har med alder å gjøre ? At man må ha smakt på livet en stund før man verdsetter nettopp den ulikheten hvert individ gir til helheten ? 4
Kattugla Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Jeg er helt enig med deg, jeg synes det er trist hvor overfladisk samfunnet er blitt som måler menneskers verdi utifra utseende. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Kroppspresset og fokuset går begge veier her inne. Mange som slenger med leppa til de som er tynne også. Det er mange som skriver beinrangler, skjellet, pinnedyr og andre skjellsord i tråder her inne. Synes selv at det er en fryktelig ukultur med folk som dømmer kun på utsende og skriver alt hva man ønsker til mennesker uten å tenke på at det føles svært sårende for den det gjelder, og forsvare seg med ytringsfrihet.Anonymous poster hash: 1bca6...19c 3
Gjest Blomsterert Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Det ytre forteller noe om hvem en er,så alle "dømmer"vel etter utseendet.
Gjest Nightwich Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Hva forteller mitt ytre deg om mine tanker, politisk oppfatning, utdannelse, interesser, livssyn og verdier ? Jeg er stor og folk tenker lat..sitter bare forran tv'n og spiser...lite venner.... Jeg er stor, trener 4 ganger i uka, eier ikke tv, har universitetsutdannelse og liker best å være i skogen med sekk og fotoapparat..utseende sier veldig lite ! 1
Gjest Hyssingen Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Dømmer vel etter utseendet i begynnelsen før jeg blir kjent med en person. Er jo også bevist at barn stoler fortere på mennesker de synes er pene, så det starter tidlig. Men en person mister fort mye av skjønnheten om de er stygge på innsiden og omvendt.
Deer Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Jeg dømmer på begge feler, men utseende legger jeg merke til først
cocoon Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Jeg tror ikke at folk er så dømmendes som de kan virke her inne. Det er lettere å kritisere utseende og bare fokusere på det når man sitter på internett og ikke har noe annet å forholde seg til. I virkeligheten er det mer som spiller inn, veldig mye har med kroppspråket å gjøre, et smil kan gjøre en verden av forskjell. Selvfølgelig dømmer folk utifra det de ser, men jeg tror det har mer med kroppspråket og hvordan personen velger å fremstille seg selv gjennom hygiene, klesstil, hår osv... slike ting sier mer om en person enn den kroppen man ble utdelt ved fødselen om du skjønner. Folk velger jo slikt selv, og ønsker gjerne selv å formidle noe gjennom det, hvem man er og hvem man er interessert i. Det er vanlig å tiltrekkes av personer som ligner på en selv når det kommer til klesstil osv...
Anglofil Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Enig. Enkelte virker rett og slett ekstremt overfladiske. Jeg synes det er synd, for jeg vet hvor vondt det kan være (har selv blitt mobbet ift hvor stygg jeg er osv). Mvh Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 Utseende har ingenting å si,men det har noe å si. Hold kjeft når du er med noen i to minutter og prøv å observere dem. Kroppspråket,holdningen, utstråling, klær,sminke,hår, alt dette er med på å skape et helt inntrykk. Om de har rosa,eller rød sko, 5 eller 10 kg ekstra spiller da ingen rolle Anonymous poster hash: 2c7de...890 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Jeg dømmer ingen, men blir selv dømt pga mitt utseende. Har ikke hår og er skallet. Anonymous poster hash: 09f94...256
Gjest Yrsa Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 Her på KG reagerer jeg på hvordan man beskriver mennesker i det hele tatt. Det er slett ikke bare mennesker som er uheldig utseendemessig som får passet påskrevet her - tvert imot, vil jeg heller si. Hvor mange tråder er det ikke som rakker ned på vakre mennesker? Det er langt flere slike tråder enn det motsatte. Pene mennesker beskrives som bimboer ... ref en tråd jeg nettopp leste. I den nevnte tråden er man fornærmet over at kjærestens venner beskriver kvinnen som mindre pen ... og i samme tråd beskriver man hans tidligere kjærester som bimboer med andelepper og det som verre er. Snakk om dobbeltmoral. Man må ikke kritisere andre når man er akkurat lik selv. Det er ikke bedre å rakke ned på vakre mennesker enn på de som er mindre vakre. Her på KG virker dette å være helt normalt. Man snakker stygt om de pene samtidig som man kritiserer de som snakker stygt om de mindre pene. Tragikomisk, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #13 Skrevet 17. mai 2014 Aldri, men jeg blir usikker på de som sminker seg. Anonymous poster hash: 58da1...beb
Gjest Peanut Skrevet 17. mai 2014 #14 Skrevet 17. mai 2014 Jeg ser hvordan folk jeg møter ser ut men jeg dømmer ingen før jeg blir kjent. Jeg dømmer folk etter hvordan de oppfører seg, hva de sier/skriver. Kanskje det har med alder å gjøre ? At man må ha smakt på livet en stund før man verdsetter nettopp den ulikheten hvert individ gir til helheten ? Når man ser på bilder i media hvor omtrent alt er retusjert, får man jo et inntrykk at hvis du som jente/ kvinne eller gutt/ mann ikke ser sånn ut, så er man stygg, eller fet. >_< Selvfølgelig er det jo ikke sånn. Jeg har aldri sett noen direkte stygge mennesker. Møter jeg folk så tenker jeg sånn at utseende bare er en liten del av helheten, og det er hvordan de oppfører seg som betyr noe. Jeg tror ikke nædvendigvis det har med alder å gjøre, jeg tror det kommer an på hva man har opplevd selv, og om man klarer å se ting fra flere perspektiv. :3
Gjest Whitestripes Skrevet 17. mai 2014 #15 Skrevet 17. mai 2014 Kroppsfokus og fiksering har jo tatt helt av i det siste, og det gjenspeiles både her på KG og andre sosiale medier. Fitness, trening, mat og kropp er tydeligvis det viktigste i livet blitt, og hvordan du er som person blir mindre og mindre viktig. Forferdelig usunt, trist og en uheldig utvikling. Det overflatiske tar mer og mer over for de viktige tingene i livet, og er vel et eksempel på at vi har det så alt for godt her i landet. Jeg prøver å ikke dømme folk etter utseende, men jeg har selvfølgelig fordommer jeg også, selv om jeg prøver å utfordre meg selv på akkurat det.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #16 Skrevet 17. mai 2014 Selve utseende kan man ikke gjøre så mye med, men jeg tenker jo mitt når jeg treffer sjuskete mennesker med dårlig hygiene, skitne klær og råtne tenner. Anonymous poster hash: a5ae3...5d4 2
Gjest brutal_mann Skrevet 17. mai 2014 #17 Skrevet 17. mai 2014 Vet ikke om det er å dømme? Men en kan jo ikke fri seg fra å tenke tanker når en ser et menneske. De fleste bruker jo klær, frisyre og sminke til å uttrykke seg. Eksempel fra i dag. En nydelig ung dame tidlig i 20-årene. Flott bunad, gravid og virkelig pent smil. Hun så virkelig ut som en kvinne de fleste unge menn kunne tenkt seg å innlede en lenger relasjon med. Så tok hun frem en 20-pakning og tok seg en røyk. Det ville være å lyve å si at en ikke endret oppfattelse der og da av denne damen. Få minutter senere, da hun begynte å snakke, så var nedrivningen av glansbildet komplett. Direkte ubehøvlet i målet var hun. Så ja, om det er å dømme folk etter utseende så må jeg si meg skyldig. På den andre siden, hvem her har da ikke kastet den første sten? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #18 Skrevet 17. mai 2014 De som sier de ikke dømmer et utseende lyver. de fleste gjør det ubevisst. Penere folk blir behandlet bedre. FAKTA!!. SE her: Anonymous poster hash: 5fc6f...427 2
Herr Sebra Skrevet 17. mai 2014 #19 Skrevet 17. mai 2014 Jeg prøver å ikke gjøre det. Er ganske lei av alt kroppsfokuset og utseendefikseringen som er nå om dagen.
Gjest Nightwich Skrevet 17. mai 2014 #20 Skrevet 17. mai 2014 De som sier de ikke dømmer et utseende lyver. de fleste gjør det ubevisst. Penere folk blir behandlet bedre. FAKTA!!. SE her:Anonymous poster hash: 5fc6f...427 Dette faller jo på sin egen urimelighet. Hvis alle behandlet pene bra ville alle blitt behandlet bra av flere fordi ideen om hva som er pent er individuelt. Jeg ser ikke på utseende. Jeg behandler blide og høflige folk bedre enn sure og intolerante. Jeg har aldri sett et stygt menneske og nei,- jeg juger ikke !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå