Gå til innhold

Hva er det som er så galt med å finne seg ei jente fra fattigere land, når man ikke har draget?

Anbefalte innlegg

Gjest Idollet
Skrevet

Jeg leser mange rakke slik ned på menn som finner seg ei jente fra fattigere land, fordi de har slik lyst til å komme til landet og være med eksempelvis en norsk mann. Det er jo ikke flere skilsmisser blant disse enn blant andre par. Som oftest er jo det personlige greie folk og har hatt uflaks på partnermarkedet av en eller annen grunn, men har slik ønske om ei kone og familie. Et fåtall av dem er selvsagt mer kyniske, men de er vel heller veldig marginal og kvinnene selvsagt ikke har lyst å være med.

Jeg vet om noen som har det ganske gromt, han er i vertfall ekstremt glad i henne og hun virker å prate om han hele tiden. Som oftest snille menn som ikke noen finner særlig spennende og attraktive, men kan være vel så glade i og kjærlig mot partneren sin.

Hvorfor rakker så mange ned på dem?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange fordommer som riktignok noen har vært ansvarlig for å gi opphav til, men det store flertallet av menn som finner seg utenlandske kvinner er relativt oppegående, de har bare ikke hatt hellet med seg i Norge, har ikke samme verdier, eller har rett og slett ønsket seg et blandingskulturelt forhold. Norske/vestlige kvinner ønsker dessverre ikke slike menn noe godt, og det er ikke godt nok at de slipper å ha noe å gjøre med dem selv. Nei, menn som anses som "under pari" for disse kvinnene skal utsettes for kollektiv fordømmelse, det gjelder alle som ikke danser etter kvinnenes pipe.

Anonymous poster hash: 7f298...c80
  • Liker 3
Gjest Idollet
Skrevet

Mange fordommer som riktignok noen har vært ansvarlig for å gi opphav til, men det store flertallet av menn som finner seg utenlandske kvinner er relativt oppegående, de har bare ikke hatt hellet med seg i Norge, har ikke samme verdier, eller har rett og slett ønsket seg et blandingskulturelt forhold. Norske/vestlige kvinner ønsker dessverre ikke slike menn noe godt, og det er ikke godt nok at de slipper å ha noe å gjøre med dem selv. Nei, menn som anses som "under pari" for disse kvinnene skal utsettes for kollektiv fordømmelse, det gjelder alle som ikke danser etter kvinnenes pipe.

Anonymous poster hash: 7f298...c80

Det virker nesten slik dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, fordi det ofte er skremmende stor aldersforskjell, samt at det er pga pengene og ikke mannen som er hovedgrunnen til at de ble sammen. Men for all del, tviler ikke på at flere av de forholdene utvikler de ekte følelser for hverandre.

Anonymous poster hash: 853f7...8dc

• Liker 11
Gjest Idollet
Skrevet

Vel, fordi det ofte er skremmende stor aldersforskjell, samt at det er pga pengene og ikke mannen som er hovedgrunnen til at de ble sammen. Men for all del, tviler ikke på at flere av de forholdene utvikler de ekte følelser for hverandre.

Anonymous poster hash: 853f7...8dc

De trives i vertfall ofte sammen de fleste og ikke alle har så stor aldersforskjell heller. Det er jo som oftest oppegående gode mennesker også, kanskje de har en annen tankegang om menn og liker dem...

Skrevet (endret)

Fordi det er en stor mengde " importfruer" som ender opp på krisesenter. Noen menn har av en eller annen grunn et slags eiendomsforhold til disse damene, fordi de tydeligvis mener at de har kjøpt dem og ender opp med å mishandle dem, selv om de ikke har mishandlet norske kvinner i tidligere eller senere forhold, andre mishandler flere importbruder.

Her har du en link http://www.dt.no/kultur/importbrudene-1.3193070

Jeg har ingenting mot jentene, det er mer vanlig å gifte seg til et bedre liv i de fleste av landene det er snakk om og jeg skjønner godt at noen velger å gifte seg med en nordmann og slippe å ende opp i prostitusjon, bo i slummen, eventuelle barn er dømt til å leve i slummen, ingen utdanning, ingen jobb og mye kriminalitet.

Nordmenn er noen av verdens mest populære ektemenn og heldigvis går det svært godt i mange av disse ekteskapene. Synes det er helt greit at menn som ikke finner seg noen her, finner seg en utenlandsk dame om de bare er snille og behandler henne som en jevnbyrdig.

Endret av absinthia
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har like mye inntrykk av at menn "ser ned på" disse mennene som dere mener kvinner gjør. Det er ikke få ganger jeg har hørt menn si om en mann med utenlandsk kone at han "ikke var i stand til" å finne seg ei norsk ei.

Anonymous poster hash: 8b77d...cd4

• Liker 2
Gjest Hyssingen
Skrevet

Har inntrykket av at det er flest middelaldrende bønder fra indre ingenting som reiser ned å skaffer seg kone. Skjønner dem jeg. Når de har bodd på samme sted i 50 år så har de jo vært runden og prøvd de damene som er interesserte, og markedet er ganske skrapet.

Syns det er greit jeg, de gjør at nærbutikkene kjøper inn mere eksotisk mat.

Skrevet

Og mange menn velger importkoner fra fattige land fordi de tror at kvinnene er mer submissive

Erh jeg blir kvalm av å tenke på slike menn

• Liker 5
Skrevet

Og mange menn velger importkoner fra fattige land fordi de tror at kvinnene er mer submissive

Akkurat det kommer det jo frem i en del tråder her på KG, hvor vi "ukvinnelige, norske,harde damer som ikke har skjønt at vi er underlegen mannen" får gjennomgår og vedkommende sier at han skal finne seg noen i utlandet fordi vi er så vanskelige, feministiske og bortskjemte.
  • Liker 11
Gjest Blomsterert
Skrevet

Mange av disse thailandske damene,lever harde liv i Thailand. Dessuten er norske menn ettertraktet fordi de er kjent for å behandle damer pent! Jeg kjenner to,tre par. Ene er aldersforskjellen nesten tredve år. Men parene lever som andre par.

Skrevet

Jeg leser mange rakke slik ned på menn som finner seg ei jente fra fattigere land, fordi de har slik lyst til å komme til landet og være med eksempelvis en norsk mann. Det er jo ikke flere skilsmisser blant disse enn blant andre par. Som oftest er jo det personlige greie folk og har hatt uflaks på partnermarkedet av en eller annen grunn, men har slik ønske om ei kone og familie. Et fåtall av dem er selvsagt mer kyniske, men de er vel heller veldig marginal og kvinnene selvsagt ikke har lyst å være med.

Jeg vet om noen som har det ganske gromt, han er i vertfall ekstremt glad i henne og hun virker å prate om han hele tiden. Som oftest snille menn som ikke noen finner særlig spennende og attraktive, men kan være vel så glade i og kjærlig mot partneren sin.

Hvorfor rakker så mange ned på dem?

Når folk rakker ned på andre er det gjerne frykt og angst som ligger i bunn. Noen annen forklaring har jeg ikke, men folk har en tendens til å gå i selvforsvar, kanskje bare et ubevisst glimt av sine egne drømmer er nok... jeg vet ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er en stor mengde " importfruer" som ender opp på krisesenter. Noen menn har av en eller annen grunn et slags eiendomsforhold til disse damene, fordi de tydeligvis mener at de har kjøpt dem og ender opp med å mishandle dem, selv om de ikke har mishandlet norske kvinner i tidligere eller senere forhold, andre mishandler flere importbruder.

Jeg har ingenting mot jentene, det er mer vanlig å gifte seg til et bedre liv i de fleste av landene det er snakk om og jeg skjønner godt at noen velger å gifte seg med en nordmann og slippe å ende opp i prostitusjon, bo i slummen, eventuelle barn er dømt til å leve i slummen, ingen utdanning, ingen jobb og mye kriminalitet.

Nordmenn er noen av verdens mest populære ektemenn og heldigvis går det svært godt i mange av disse ekteskapene. Synes det er helt greit at menn som ikke finner seg noen her, finner seg en utenlandsk dame om de bare er snille og behandler henne som en jevnbyrdig.

Det at noen reiser til krisesentere, ikke "mange" av dem. Selvsagt finner du idioter også blant de som finner seg ei slik kone.

Anonymous poster hash: 7cb59...10e

• Liker 1
Skrevet

Utrolig overdrevet artikkel. Det står først og fremst at de blir kastet ut. Antageligvis etter at han har skjønt at hun bare er et pengesluk. Når dette skal regnes som mishandling så er det ikke rart menn kommer så dårlig ut på en del statistikker. Hva med mishandlingen hun utsetter han for gjennom å prøve å snyte til seg pengene hans? Flere av disse importbrudene, spesielt fra Russland, vet jo nøyaktig hva de driver med og hvilke rettigheter de har.

• Liker 2
Skrevet

Men norske kvinner som vil ha norske kuede menn blir du ikke kvalm av?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må virkelig slutte å overtenke hva "samfunnet" tenker om ditt og datt. Uansett hvilket valg du tar, er det noen som ikke liker det. Det gjelder både kvinner og menn.

Du starter hele tiden nye tråder om datingmarkedet og hvorfor ting er surt for folk som deg, alle kan i prinsippet velge å fokusere på hva som plager dem.

Jeg bryr meg langt mer om å finne en mann som jeg kan bli lykkelig med enn hva samfunnet måtte mene om det. Det burde du også.

Anonymous poster hash: 6fc25...3f1
  • Liker 1
Skrevet

Det at noen reiser til krisesentere, ikke "mange" av dem. Selvsagt finner du idioter også blant de som finner seg ei slik kone. Anonymous poster hash: 7cb59...10e

1/6 av de som oppsøker krisesenter er utenlandske kvinner som er gift med norske menn. Siden det er langt færre enn 1/6 del av norske menn som er gift med utenlandske damer, så er dette et stort tall. Når vi tenker på at mange aldri kommer seg på krisesenter fordi de ikke vet hva de kan gjøre er tallet svært stort.

Jeg vet ikke årets tall, men i 2001 rømte 388 importerte kvinner og barn til krisesenter - det er et høyt tall og det er ingen grunn til å tro at det har blitt bedre.

• Liker 8
Skrevet

Disse kvinnene velger nok ikke kjærligheten i mange av disse forholdene, de velger et tryggere og forhåpentligvis bedre liv i et rikere og mer sivilisert land. Mennene vet nok ofte at de aldri ville hatt en sjanse om det ikke var for at de kan friste med et liv i Norge. Da synes jeg premissene blir litt feil, men de får gjøre sine valg og forhåpentligvis leve lykkelige liv sammen.

• Liker 4
Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Du må virkelig slutte å overtenke hva "samfunnet" tenker om ditt og datt. Uansett hvilket valg du tar, er det noen som ikke liker det. Det gjelder både kvinner og menn.

Du starter hele tiden nye tråder om datingmarkedet og hvorfor ting er surt for folk som deg, alle kan i prinsippet velge å fokusere på hva som plager dem.

Jeg bryr meg langt mer om å finne en mann som jeg kan bli lykkelig med enn hva samfunnet måtte mene om det. Det burde du også.

Anonymous poster hash: 6fc25...3f1

At datingmarkedet suger for de som ikke er bad boy :P Det var en spøk ;)

Jeg starter heller ikke tråder hele tiden om datingmarkedet og i vertfall ikke om hvorfor det er surt for slike som "meg". Jeg vet ikke hva det er med innleggene dine? (Marie90), men du greier å gjøre meg så irritert. Du er arrogant, fiendtlig innstilt og kommer med dine egne merkelige tolkninger om det som blir skrevet om. For meg er det et mysterium at du i det hele tatt liksom har funnet noen.

Endret av Idollet
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Utrolig overdrevet artikkel. Det står først og fremst at de blir kastet ut. Antageligvis etter at han har skjønt at hun bare er et pengesluk. Når dette skal regnes som mishandling så er det ikke rart menn kommer så dårlig ut på en del statistikker. Hva med mishandlingen hun utsetter han for gjennom å prøve å snyte til seg pengene hans? Flere av disse importbrudene, spesielt fra Russland, vet jo nøyaktig hva de driver med og hvilke rettigheter de har.

om du først og fremst leser det du sier, så har du et alvorlig stort problem - enten med leseforståelse eller respekt for menneskeverd.

Jeg går ut fra at du ikke synes at disse opplysningene er noe å klage over for de utsatt kvinnene heller - de som lever altså ? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dung-tran-larsen-forsvinningen/utenlandske-koner-roemmer-fra-norske-menn-til-krisesentre/a/504512/

Endret av absinthia
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...