Gå til innhold

Hvorfor liker katter så godt å være på badet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får knapt gå på do i fred. Da står pelsdotten og skraper og hyler på døra. Samme når jeg skal dusje, da ligger hun oppå vaskemaskina og glor. Syns dette er så merkelig. Hunder pleier også å ville være inne på badet. Hva er grunnen tror dere?

Anonymous poster hash: 6e1e5...5a8
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje tiltrekkes de av varm og behagelig luft?

Evt tiltrekkes de av vann, fra naturen av?

Anonymous poster hash: 35cd0...df2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Varmekabler. Sosialt. Kanskje en vannskvett å få fra dusj eller badekar.

Anonymous poster hash: aa759...120

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg lurer på, er hvorfor katten vårt tiltrekkes av babyting:p

Han legger seg på babypleddet, i babyvogna, på babytøyet, i babybilstolen osv..

Blir frustrert!

Anonymous poster hash: 5df4b...d74

Skrevet

Her er også kattene glad i å være med inne på badet. Hvis de ikke får være med så venter de på utsiden av baderomsdøren, klin inntil.......blitt noen hodesmeller pga jeg har glemt helt av at de mest sannsynlig står der :fnise:

Ene katten tar den helt ut, han ligger oppå brystkassen min når jeg bader! Mest velduftende katta i gata..

Ellers så er de kjappe til å løpe inn i dusjen når jeg er ferdig for å drikke litt digg såpevann..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Varmt, trygt, får være i et lite rom sammen med deg, vann er tilgjengelig, ofte klær, tepper eller håndkle å ligge på, høyder å vagle seg på (skap, maskiner, vask osv.).

Anonymous poster hash: 4f6ce...a32
AnonymBruker
Skrevet

Katten min likte badet fordi det var stille der.

Anonymous poster hash: ab5a1...e7a
Skrevet

Fordi de er renslige og velstelte dyr ;) Haha.

Pusene våres likte å ligge oppi vasken, så lenge man ikke skrudde på vannet da, det ble ikke så godt mottatt.

Skrevet

Katta mi bor på badet. Gjestene syns det er litt creepy, noen folk liker visst ikke å kose med katt mens de sitter på do, eller at han ser på de :fnise:

Tror det er fordi det ofte er varmekabler på badet, katta mi legger seg gjerne foran vedovner o.l. også. I tillegg er det ganske rolig, så kanskje de stikker dit for å chille.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm men det er litt rart at katten min ligger oppå vaskemaskinen mens den er på.. trodde ikke katter likte bråk jeg. Mine varmekabler er av nå på sommeren, men jeg har en haug med klær hun legger seg oppå. Hehe rare dyr.

Skrevet

Pusina mi har sin hovedliggeplass på badet! Der har hun et mykt og godt pledd oppå benken (integrert innredning) og vannskåla si på gulvet. Hun elsker å være der. :) Jeg har sjelden på varmekablene, for jeg liker ikke å ha det så varmt, så det er ikke det som trekker. Mulig de slapper bedre av fordi det sjelden er vindu på bad (så de slipper å stresse med å få med seg alt), og fordi det ofte er stillere der. Og så har de nok fått med seg at det er der "vannkilden" er.. )

AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg lurer på, er hvorfor katten vårt tiltrekkes av babyting:p

Han legger seg på babypleddet, i babyvogna, på babytøyet, i babybilstolen osv..

Blir frustrert!

Anonymous poster hash: 5df4b...d74

Den ser jo hvor mye omsorg og oppmerksomhet babyen får, og babytingene blir for katten noe den kan bruke for å samme oppmerksomheten som babyen. Kan godt hende at den er sjalu på den lille.

Anonymous poster hash: 58819...ac8

Gjest Whitestripes
Skrevet

Hunden her i huset liker også å ligge på badet. Er alltid med oss når vi skal på do, dusje eller sette på klesvask. Legger seg der og sover både på morgenen etter vi har stått opp og jeg steller meg, eller på kvelden. Jeg tror det er på grunn av varmekablene. Han finner solflekker på stuegulvet og legger seg på også. Skulle tro han ville søke skygge og kjøligere plasser, men, neida :)

Skrevet

Det er gjerne varmere på badet enn i resten av huset.

Særlig om vinteren, så er det første katten gjør når den kommer inn utenfra å ville inn på badet :)

Der er det varmekabler, og den legger seg som ei slakt på gulvet.

Skrevet

min katt får angst av badet fordi hun assosierer det med rennende kraner og vann

AnonymBruker
Skrevet

Den var søt :) Er det din iguana på avataren? Jeg hadde en iguana før som het Torgeir da jeg bodde i Mexico.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg får knapt gå på do i fred. Da står pelsdotten og skraper og hyler på døra. Samme når jeg skal dusje, da ligger hun oppå vaskemaskina og glor. Syns dette er så merkelig. Hunder pleier også å ville være inne på badet. Hva er grunnen tror dere?

godt og varmt på badet, eller så vil den være der du er eller kanskje den føler ansvar for å passe på deg siden den eier deg :)
Skrevet

Den ser jo hvor mye omsorg og oppmerksomhet babyen får, og babytingene blir for katten noe den kan bruke for å samme oppmerksomheten som babyen. Kan godt hende at den er sjalu på den lille.

Anonymous poster hash: 58819...ac8

Katter ligger gjerne på klær eller andre plagg til eier eller familiemedlemmer fordi lukten av dem virker beroligende for dem :)

• Liker 1
Skrevet

Den var søt :) Er det din iguana på avataren? Jeg hadde en iguana før som het Torgeir da jeg bodde i Mexico.

Nei, det er nok ikke min iguana. Jeg skulle ønske det var det noen ganger. Syns den er så utrolig tøff med trollmannhatten og alt! :) Litt som Gandalf på en måte. Nå har jeg bare en katt som liker badet veldig godt, spesielt når jeg går inn der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...