Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har så vidt begynt å tenke at det var dumt å gifte seg. Mannen min drikker veldig mye, og jeg ønsker meg et stabilt familieliv. Har ønske om å få barn, og vi bestemte oss egentlig for ett år siden at vi skulle prøve. Jeg kan telle på to hender hvor mye vi har hatt sex i det siste året, det er veldig lite.

Jeg tror at han egentlig ikke har så lyst, gruer seg fordi da må han bli "voksen" som han sier selv.

Jeg føler på meg at jeg ønsker barn og jeg ønsker trygge omgivelser rundt meg. All den drikkingen gjør at det blir mye krangel: han er ikke spesielt snill mot meg når han blir for full, og jeg klarer ikke å akseptere dette lenger. Tidligere har jeg bare latt det være og glemt det som har blitt sagt fordi han er full og er ikke sånn ellers, men nå er det nok for meg.

vi har bare vært gift ett år, så jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gå fram.

Anonymous poster hash: d6a43...b4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, men føler ikke at han er alkoholiker, han kan legge fra seg ølen, men han ønsker å drikke. Han må ikke bli full hver gang han drikker, men hvis det oppstår et nederlag for han kan han velge å løse det med å drikkw seg full...

Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Om han ikke er "alkoholiker" så har han likevel et alkoholproblem. Han tyr til alkoholen for å takle nederlag og motgang og i tillegg blir han utagerende mot deg.

Innser eller inrømmer han selv at han ikke oppfører seg greit når han har drukket? Sier han unnskyld for ting han sier eller gjør som sårer deg?

• Liker 10
Skrevet

Ja det er et problem.. Ja han sier stort sett Unnskyld.. sist dro jeg til broren min og sov over en natt...

• Liker 2
Skrevet

At han sier Unnskyld er en ting, men d er ikke nok. Det skal i utgangspunkt ikke skje...

De siste ukene har jeg tenkt litt på tanken å gå fra han.. Men det er liksom ikke bare bare..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pakk sakene...vi er nemlig mange single menn her ute som ...ikke..

Drikker..er utro..slår..er ekkel..osv

Anonymous poster hash: f9d41...84b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forståe ikke helt. Har han endret seg etter at dere ble gift? Hvis ikke forstår jeg ikke hvorfor du gikk hen å giftet deg i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 1aac5...2a2

• Liker 1
Skrevet

Det har vært mye av dette etter vi giftet oss, hadde ikke giftet meg om jeg visste det ble sånn etterpå.

Skrevet

Jeg er veldig glad i denne mannen også. Jeg er redd for hvordan han vil ta det, er redd for at han skal gjøre noe drastisk. Er redd for at han kommer til å drikke seg bort fra sorg fordi jeg forlater han. Redd for hva familien hans vil si. De har hjulpet meg veldig mye.

Gjest Sala21
Skrevet

Det høres litt ut som at ikke føler seg klar for voksenlivet. Vet Ikke hvor mange år dere er,men er jo leit når man er på ulikt sted i livet. Hva om dere prøver å finne ut om dere kanskje venter litt til med barn,også gjør dere ting sammen mens dere begge blir klar? Er jo leit siden du ønsker det sånn, men er enda verre å ende opp med et barn sammen med en som ikke er ferdig med å være barn selv...

Skrevet

Uansett hvor mye jeg ønsker barn nå så blir det ikke barn, ikke nå. Barn eller ei så må det skje en forandring, alkoholen må vekk. Spørsmålet er om han kan legge fra seg alkoholen, og ha et mer stabilt liv. Jeg tror ikke han klarer det. Han klarer å ta det rolig en periode, så er vi tilbake.

• Liker 1
Gjest Terra.
Skrevet

Jeg er veldig glad i denne mannen også. Jeg er redd for hvordan han vil ta det, er redd for at han skal gjøre noe drastisk. Er redd for at han kommer til å drikke seg bort fra sorg fordi jeg forlater han. Redd for hva familien hans vil si. De har hjulpet meg veldig mye.

Dette er ikke ditt problem. Han må ta ansvar for sitt eget liv. Så lenge han ikke er snill mot deg, og du ikke har det godt i forholdet, må du ta ansvaret for ditt liv og gå. Du trenger ikke akseptere å ta i mot hva som helst fra andre vet du. Da kan dere begge finne nye forhold som fungerer bedre. I alle fall kan du det. Han vil vel ikke være snill med neste heller vil jeg tro... Høres ut som du ville få det best uten ham. Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til og håper du gjør tak i livet ditt så du får det bedre. Det fortjener du!

• Liker 4
Skrevet

TAKK!! betyr mye å få tilbake meldinger på om det er greit å tenke som jeg gjør. ..

Skrevet

Har du spurt ham hvorfor han drikker? Hva sier han selv? Er det for å krangle? Har han det ikke bra? Vil han at du også skal drikke?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Han har som nevnt her et alkoholproblem.

Det kan være både skremmende og vondt når noen endrer adferd i fylla. Skjønner godt at du vil han skal velge alkoholen eller deg så lenge han ikke er snill.

Er det undertrykt sinne eller hva?

Hvis han er så redd for å miste deg,hadde han valgt deg med mindre han er (periodisk)avhengig.

Be ham velge,flytt eventuellt ut en periode mens du gir ham beskjed om å få hjelp ned problemet sitt.

AnonymBruker
Skrevet

Han er en alkoholiker og du er en uansvarlig person. Først så gifter du deg med han, vel vitende om problemet hans, så vil du utsette et barn for det også. :riste:

Anonymous poster hash: 7af12...f01
  • Liker 1
Skrevet

Du har tydeligvis ikke lest det som er skrevet her. Nei jeg skal ikke ha barn med en som drikker.

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier jeg ønsker meg barn og at han slutter med å drikke.... ser ikke helt at det er jeg som er uansvarlig her...

• Liker 4
Skrevet

Usikker på om det er undertrykt sinne. Det er som regel det samme som blir sagt; det er ofte meg det er noe galt med. Jeg er egoistisk, dritt kjerring og det ene og det andre. Det gir ikke mening det han kommer med.

Han har som nevnt her et alkoholproblem.

Det kan være både skremmende og vondt når noen endrer adferd i fylla. Skjønner godt at du vil han skal velge alkoholen eller deg så lenge han ikke er snill.

Er det undertrykt sinne eller hva?

Hvis han er så redd for å miste deg,hadde han valgt deg med mindre han er (periodisk)avhengig.

Be ham velge,flytt eventuellt ut en periode mens du gir ham beskjed om å få hjelp ned problemet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...