Gå til innhold

Er så lei av at alle skal sitte med nesa ned i ipaden/smarttelefonen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har ikke plaget meg noe særlig før, men i det siste kjenner jeg det ulmer i meg hver gang samboeren tar frem iPaden. Med den kan han sitte i evigheter og det er såvidt jeg får kontakt med ham. I kveld har vi såvidt snakket sammen for han sitter oppslukt med denne dingsen.

Det samme når jeg er ute. Folk som glor på mobilen i tide og utide. Gud jeg er så lei!

Hva slags samfunn er det det har blitt??

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare godta livet mitt?

• Liker 1
Skrevet

Enig... For å få kontakt må jeg skrive en melding på facebook.... sitter rett ved siden av. :sur:

Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Synes det blir for mye når man skal være sosial ute på byen eller på cafe, men så sitter alle på hver sin smarttelefon... Det skjønner jeg ikke. Greit at man sjekker klokka eller meldinger nå og da, men å konstant stirre på mobilen når man er ute.. det blir jeg litt frustrert av. Ellers reagerer jeg ikke så på det, men når man først skal være sosial hjelper det jo ikke å være klistra til mobilskjermen.

Endret av lillelarve
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er enig, selv om jeg må innrømme at jeg bruker litt for mye tid på smarttelefonen min selv. Men i sosiale sammenhenger så blir jeg veldig oppgitt over at enkelte ikke klarer å legge bort telefonen. Det er så utrolig lite hyggelig og inkluderende å komme inn i et rom hvor alle sitter og trykker på hver sin skjerm - hadde jeg blitt invitert til LAN-party hadde jeg forstått det, men ellers er det latterlig hvor asosiale folk har blitt. Skjønner at det er lett å ta opp telefonen når man kjeder seg eller er usikker på menneskene rundt seg, men hvordan er det mulig å tro at ting skal bli mer gøy om man sitter oppslukt i en liten skjerm?

Skrevet

Dette har ikke plaget meg noe særlig før, men i det siste kjenner jeg det ulmer i meg hver gang samboeren tar frem iPaden. Med den kan han sitte i evigheter og det er såvidt jeg får kontakt med ham. I kveld har vi såvidt snakket sammen for han sitter oppslukt med denne dingsen.

Det samme når jeg er ute. Folk som glor på mobilen i tide og utide. Gud jeg er så lei!

Hva slags samfunn er det det har blitt??

Skaff deg en EMP.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg har tenkt det samme lenge. Har venner som er tilstede og fine venner, men en etter en blir de bitt av denne basillen. Opplever sjeldent at jeg ikke må sitte å vente på at noen skal fikle ferdig med mobilen sin midt under fest/cafébesøk etc. selvom man ikke sitter og snakker sammen i øyeblikket dingsen blir plukket opp, så ødelegger det veldig for stemningen, og er uhøflig synes jeg.

Anonymous poster hash: 307fe...873
Skrevet

Skaff deg en EMP.

En hvafforno?

Skrevet (endret)

Kan du ikke bare godta livet mitt?

Problemet er at det er så utbredt at det har en direke konsekvens for oss andre.

Endret av Eriks
Skrevet

Problemet er at det er så utbredt at det har en direke konsekvens for oss andre.

Deres behov går ikke fremfor våre

Gjest Blomsterert
Skrevet

Det er frekt og uhøflig å være sammen noen,for så å vise at en egentlig vil være opptatt med annet/andre.

Gjest Peanut
Skrevet

En hvafforno?

Electromagnetic Pulse. En kortvarig intensiv elektromagnetisk utladning som i noen tilfeller kan forårsake skader på elektroniske komponenter. Problem solved! :3
Skrevet

Må si meg enig med HI. For all del, jeg bruker både iPad og smarttelefon selv, men når jeg en sjelden gang treffer venner blir jeg ganske oppgitt hvis de sitter med nesa i elektronikken store deler av tiden. Det burde være mulig å holde seg unna noen få timer dersom man er sammen med andre. Spesielt hvis det er noen man ikke treffer så ofte.

Skrevet

Jeg er helt enig... Det tar virkelig over livet. Tidsoppslukende. Jeg hr både ipad og smarttelefon og jeg kjenner jeg angrer. Har lyst til å kjøpe meg en helt vanlig telefon neste gang jeg kjøper. Ipad bruker jeg som regel når minsten sover. Vil ikke at han skal vokse opp med at normalen er at alle sitter med hver sin skjerm.

Det er også veldig kjedelig å gå på cafe eller lignende med venner som "bare" skal sjekke Facebook og diverse. Jeg har valgt å slette slike ting fra telefonen og legge den bort når jeg er blant folk. Det er ingenting sosialt med disse skjermene.

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg er enig. Sitter endel med det selv, men et jeg sammen med andre eller ute og spiser, på kino etc så legger jeg den vekk.

Syns det behovet med å skulle dokumentere alt man driver med er noe tull. Hvorfor ikke nyte hverandres selskap istedenfor?

Virker jo som det er mer viktig å vise andre hva man driver med enn å faktisk oppleve det selv.

Har jo sett enkelte kafeer for eksempel som ikke har wifi i et forsøk på å få folk til å legge bort elektronikken, og det syns jeg er bra.

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg forstår ikke at dette er noe problem jeg.

Ingen jeg kjenner sitter og holder på med telefon/tab mens de er med andre. Når jeg har vært ute på café, i parken eller andre steder, så ser jeg ingen andre gjøre det heller dersom de er sammen med andre mennesker.

Jeg kan godt sitte og fikle med dette når jeg er hjemme, samme kan mannen min, men det er da heller ikke slik at vi ikke får kontakt med hverandre. Spør jeg om noe så svarer han og vice versa.

Skrevet

Jeg har sett dette hos enkelte både på restaurant, fester, firmafester og andre festeligheter. Ikke bare litt, men nesten hele kvelden.

Hvis selskapet rundt en er så kjedelig at man må underholde seg med mobilen, så kan man vel bare holde seg hjemme? Ta bilde av maten sin og selfier og skrive på Facebook hvor mye man kooooooozer seg, kan man gjøre hjemme også!

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er enig, selv om jeg må innrømme at jeg bruker litt for mye tid på smarttelefonen min selv. Men i sosiale sammenhenger så blir jeg veldig oppgitt over at enkelte ikke klarer å legge bort telefonen. Det er så utrolig lite hyggelig og inkluderende å komme inn i et rom hvor alle sitter og trykker på hver sin skjerm - hadde jeg blitt invitert til LAN-party hadde jeg forstått det, men ellers er det latterlig hvor asosiale folk har blitt. Skjønner at det er lett å ta opp telefonen når man kjeder seg eller er usikker på menneskene rundt seg, men hvordan er det mulig å tro at ting skal bli mer gøy om man sitter oppslukt i en liten skjerm?

ja og hvis det er fordi man kjeder seg så tenker man. Oj er det jeg som er kjedelig siden vedkommende heller vil sjekke facebook enn å snakke med meg.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg sjekker ofte telefonen min selv, men jeg kan fint gå på butikken eller på tur uten å ha den med.

Har venninner som går igjennom facebookfeeden og instafeeden mens vi andre sitter og ser på dem, sist gang spurte jeg bare lett "Skal du sitte lenge på mobilen?", da kom det en unnskyldning om at hun fulgte en spesiell dame som hadde det tøft blablabla.

Er du ute med venner så trenger du ikke sjekke newsfeeden din, er du så avhengig - si heller du må på do og sjekk der. Synes det er ekstremt uhøflig og ikke minst latterlig når f.eks 6 venner glaner på telefonen sin istedet for å snakke sammen.

Jeg lurer på når den første klinikken for teknologisk rehab dukker opp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...