Gå til innhold

Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss den 23. juni. Denne datoen fikk vi i dag. Så dette er litt i hurten og sturten. Det blir full fart hos byfogden også skal vi gifte oss i kirken senere.

Jeg lurer på om det er noen som har noen tips til hvordan vi kan feire dagen etter byfogden. Vi må ta det enkelt siden vi ikke har så mye tid. Men vi ønsker likevel at dagen skal bli spesiell.

Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill lunsj eller middag på en bra restaurant for dere og de dere vil ha med dere (f.eks foreldre, søsken, forlovere og de beste vennene deres).

Spis, drikk og nyt!

Skrevet

Takk for svar. :)

Hadde tenkt å ha det hjemme. Noen tips om hvordan vi kan pynte, hva vi kan servere, osv?

Skrevet

Inviter venner til en sankthansfest med bål og grilling og feiring av ekteskapet

Eller ettersom dette er sankthanskvelden ville jeg ha samlet noen av de nærmeste og leid en båt til en tur på fjorden. (Om du bor i Oslo eller ved sjøen da)

Skrevet

Middag: 3-retters med skinke og asparges til forrett, lammestek eller laks til middag og hjemmelaget sjokolademousse til dessert. Bare fantasien setter grenser selvsagt når det gjelder menyen, men jeg vet ikke hvor avanserte dere er i matveien. Et forslag kan være å kjøpe en god kokebok med mat for litt finere anledninger, f.eks "Enkelt & Perfekt" av Eyvind Hellstrøm.

Pynt: Liljer - f.eks Calla - i vaser. Enkelt og elegant!

Vil du ha flere ideer til både meny, oppdekking og pynt, kan du se på ulike bryllupssider på nettet eller kjøpe et bryllupsblad. I Bladet Ditt Bryllup får du f.eks forslag til meny.

Skrevet

Tusen takk for forslag! :)

Skrevet
Inviter venner til en sankthansfest med bål og grilling og feiring av ekteskapet

Eller ettersom dette er sankthanskvelden ville jeg ha samlet noen av de nærmeste og leid en båt til en tur på fjorden. (Om du bor i Oslo eller ved sjøen da)

Også en god idé, og da kan dere servere skalldyr som f.eks reker og krabbe. Godt, enkelt og billig å kjøpe inn til mange! Til dessert kan dere ha kake, eller små cupcakes (muffins med glasur) som også er enkelt å lage til mange samt frakte med seg.

Skrevet

Callaliljer er kjempefint........skal ha det selv........men du kan også bruke fargesterke Gerbera i vaser.......nydelig :-)

Skrevet

Avhenger av at man feirer St Hans, det, da. ;)

Jeg tror en fin lunsj eller middag paa restaurant med de man vil feire med kan vaere koselig, eventuelt ta inn paa hotell og sove der, med frokost paa senga dagen etter. :)

Skrevet

Jeg synes det med grillfest hørtes veldig koselig ut. Hvis det blir for mye "gris" for en bryllupsfest kan dere også ha et sommerkoldtbord utendørs, det meste kan sikkert tilberedes på forhånd og skulle været bli dårlig kan dere enkelt ha det innendør istedet. Noen fargerike lykter og fakler gir en koselig stemning.

Skrevet

SPEKEMAT ER JO OGSÅ EN SOMMERSLAGER.

LYKKE TIL

Skrevet

Avhenger av at man feirer St Hans, det, da. ;)

Mulig jeg er helt kunnskapsløs nå men... er det mange som prinsipielt ikke feirer jonsok/sankthans?!

Det er vel opprinnelig en religøs feiring... men...

(Tenkte mer at det ville være koselig med båttur på fjorden med masse bål rundt om)

Skrevet
Vi skal gifte oss den 23. juni. Denne datoen fikk vi i dag. Så dette er litt i hurten og sturten. Det blir full fart hos byfogden også skal vi gifte oss i kirken senere.

Jeg lurer på om det er noen som har noen tips til hvordan vi kan feire dagen etter byfogden. Vi må ta det enkelt siden vi ikke har så mye tid. Men vi ønsker likevel at dagen skal bli spesiell.

Noen tips? :)

vi gjorde det akkurat slik!!! hadde middag med forlovere og bror+svigerinne+kusine (de som bodde her og det var helt naturlig å be med) på hotellrestaurant. der hadde de pyntet vakkert i en egen "stue" for oss 7. det var så koselig! uformell kake og kaffe hjemme hos oss etterpå, med noen flere (antrekk; shorts!).

bryllupsfesten og velsignelsen blir nå til lørdag!!!!

Skrevet

Mulig jeg er helt kunnskapsløs nå men... er det mange som prinsipielt ikke feirer jonsok/sankthans?!

Siden jeg selv er rimelig religioes, feirer jeg jo Litha/midsommer som tradisjonelt sett feires 21. juni. :) Dermed blir det unaturlig aa feire St Hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...